Wat ons betreft was alles wel prima geregeld. Qua beleving een editie van goed smeren en veel drinken. Maar wat zag Pinkpop er mooi uit als je binnen kwam of op afstand haar kon overzien. Heerlijk hoe Pinkpop dit jaar opgebloeid was ten opzichte van de bijna verwelkte staat na afgelopen editie. Voelde enige ontroering bij het overzien van haar mooie aanblik.
Heb niet echt lang ergens in een rij moeten staan, je moet dan ook niet ergens precies rond het conservatieve etenstijd voor hollanders proberen eten te gaan halen. Dan zijn de rijen doorgaans langer. Maar buitenom de 17:00 uur grens waren de eettentjes soms zelfs zo aan de beurt.
Enige probleem dat we ondervonden was het uitvallen van de biertap door technische problemen tijdens Morello langs de tent, dat was een vervelend moment.
Toiletten hebben ik, en misschien nog belangrijker m'n dochter, geen enkel probleem gehad om aan de beurt te komen. Of zelfs dat zij zich zo op haar gemak voelde dat ze tijdens het kijken naar een optreden gewoon zelf tussen de menigte ging en binnen enkele minuten weer terug was.
Water, naar ons mening waren er voldoende watertappunten, bij de toiletten was je zelfs sneller aan de beurt en bij de bakken links van North stage was je ook zo aan de beurt. Waterdruk was wel behoorlijk uitgeput, dat er op hete momenten pisstraaltjes uit de kraan kwamen, maar daar kan Pinkpop niets aan doen.
Schaduw zoeken was op de heetste momenten wel wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Qua bezoekers aantallen was het nog net prima te doen, voor mijn gevoel was de zondag zelfs de drukste dag. Maar de 4000m2 extra was wel echt te merken. Mooi hoe ze deze opzet gedaan hadden. Het Reumkenspad mag overigens volgend jaar breder en voor tweerichtingsverkeer. Daarnaast, waarom stond Tom Morello in de tent? Was geen bijkomen aan meer toen we aankwamen. Maar voor Max McNown was dan weer geen punt tent in te komen. Tent had overigens rondom nieuwe zij doeken, lamellen die bij een windkracht van > 7 razendsnel dicht kunnen, Neptunes en Pinkpop hadden de tent dit jaar prima aangepakt en geïnvesteerd voor de toekomst.
Cashless systeem is nu 2e jaar en bevalt me echt heel goed. Gewoon telefoon langs de kassa en pling. Vreemd genoeg wel voor elkaar gekregen 8 tokens blijkbaar in mijn zak te hebben op zondag ochtend, terwijl we alles telkens netjes inwisselde... Vond het ook wel een prima idee dat oa fris uit blik kwam, zal enorm op de plastics gescheeld hebben. Vond ook de minimale prijsstijgingen aardig binnen de perken blijven voor zo'n groot evenement. Maakt Pinkpop binnen zijn klasse niet de duurste in haar soort.
Daarnaast kwamen er ook nog achter, dat als je je fiets vergeet af te sluiten, die s avonds gewoon nog in de bewaakte stalling staat...
...enne... Onvergetelijke Blondje van Brand, was oke, maar niet helemaal wow. Maar eentje overslaan, dat uiteraard niet gedaan.
En voor de mensen die me / of ik heb heb aangesproken, leuk jullie gezien te hebben! Bij enkel van jullie spat de Pinkpop-vreugde uit de ogen tijdens die dagen, dat geeft een warm gevoel om mede enthousiastelingen tegen te komen in die 3 dolle dagen.
(Next up... mijn beleving rond de acts die we gezien hebben)
Heb niet echt lang ergens in een rij moeten staan, je moet dan ook niet ergens precies rond het conservatieve etenstijd voor hollanders proberen eten te gaan halen. Dan zijn de rijen doorgaans langer. Maar buitenom de 17:00 uur grens waren de eettentjes soms zelfs zo aan de beurt.
Enige probleem dat we ondervonden was het uitvallen van de biertap door technische problemen tijdens Morello langs de tent, dat was een vervelend moment.
Toiletten hebben ik, en misschien nog belangrijker m'n dochter, geen enkel probleem gehad om aan de beurt te komen. Of zelfs dat zij zich zo op haar gemak voelde dat ze tijdens het kijken naar een optreden gewoon zelf tussen de menigte ging en binnen enkele minuten weer terug was.
Water, naar ons mening waren er voldoende watertappunten, bij de toiletten was je zelfs sneller aan de beurt en bij de bakken links van North stage was je ook zo aan de beurt. Waterdruk was wel behoorlijk uitgeput, dat er op hete momenten pisstraaltjes uit de kraan kwamen, maar daar kan Pinkpop niets aan doen.
Schaduw zoeken was op de heetste momenten wel wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Qua bezoekers aantallen was het nog net prima te doen, voor mijn gevoel was de zondag zelfs de drukste dag. Maar de 4000m2 extra was wel echt te merken. Mooi hoe ze deze opzet gedaan hadden. Het Reumkenspad mag overigens volgend jaar breder en voor tweerichtingsverkeer. Daarnaast, waarom stond Tom Morello in de tent? Was geen bijkomen aan meer toen we aankwamen. Maar voor Max McNown was dan weer geen punt tent in te komen. Tent had overigens rondom nieuwe zij doeken, lamellen die bij een windkracht van > 7 razendsnel dicht kunnen, Neptunes en Pinkpop hadden de tent dit jaar prima aangepakt en geïnvesteerd voor de toekomst.
Cashless systeem is nu 2e jaar en bevalt me echt heel goed. Gewoon telefoon langs de kassa en pling. Vreemd genoeg wel voor elkaar gekregen 8 tokens blijkbaar in mijn zak te hebben op zondag ochtend, terwijl we alles telkens netjes inwisselde... Vond het ook wel een prima idee dat oa fris uit blik kwam, zal enorm op de plastics gescheeld hebben. Vond ook de minimale prijsstijgingen aardig binnen de perken blijven voor zo'n groot evenement. Maakt Pinkpop binnen zijn klasse niet de duurste in haar soort.
Daarnaast kwamen er ook nog achter, dat als je je fiets vergeet af te sluiten, die s avonds gewoon nog in de bewaakte stalling staat...
...enne... Onvergetelijke Blondje van Brand, was oke, maar niet helemaal wow. Maar eentje overslaan, dat uiteraard niet gedaan.
En voor de mensen die me / of ik heb heb aangesproken, leuk jullie gezien te hebben! Bij enkel van jullie spat de Pinkpop-vreugde uit de ogen tijdens die dagen, dat geeft een warm gevoel om mede enthousiastelingen tegen te komen in die 3 dolle dagen.
(Next up... mijn beleving rond de acts die we gezien hebben)



