Pinkpop 2026

Wat ons betreft was alles wel prima geregeld. Qua beleving een editie van goed smeren en veel drinken. Maar wat zag Pinkpop er mooi uit als je binnen kwam of op afstand haar kon overzien. Heerlijk hoe Pinkpop dit jaar opgebloeid was ten opzichte van de bijna verwelkte staat na afgelopen editie. Voelde enige ontroering bij het overzien van haar mooie aanblik.
IMG-20260620-140815771.jpg

Heb niet echt lang ergens in een rij moeten staan, je moet dan ook niet ergens precies rond het conservatieve etenstijd voor hollanders proberen eten te gaan halen. Dan zijn de rijen doorgaans langer. Maar buitenom de 17:00 uur grens waren de eettentjes soms zelfs zo aan de beurt.
Enige probleem dat we ondervonden was het uitvallen van de biertap door technische problemen tijdens Morello langs de tent, dat was een vervelend moment.
IMG-20260619-173054633-HDR.jpg

Toiletten hebben ik, en misschien nog belangrijker m'n dochter, geen enkel probleem gehad om aan de beurt te komen. Of zelfs dat zij zich zo op haar gemak voelde dat ze tijdens het kijken naar een optreden gewoon zelf tussen de menigte ging en binnen enkele minuten weer terug was.
Water, naar ons mening waren er voldoende watertappunten, bij de toiletten was je zelfs sneller aan de beurt en bij de bakken links van North stage was je ook zo aan de beurt. Waterdruk was wel behoorlijk uitgeput, dat er op hete momenten pisstraaltjes uit de kraan kwamen, maar daar kan Pinkpop niets aan doen.
IMG-20260620-141812173-HDR.jpg

Schaduw zoeken was op de heetste momenten wel wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Qua bezoekers aantallen was het nog net prima te doen, voor mijn gevoel was de zondag zelfs de drukste dag. Maar de 4000m2 extra was wel echt te merken. Mooi hoe ze deze opzet gedaan hadden. Het Reumkenspad mag overigens volgend jaar breder en voor tweerichtingsverkeer. Daarnaast, waarom stond Tom Morello in de tent? Was geen bijkomen aan meer toen we aankwamen. Maar voor Max McNown was dan weer geen punt tent in te komen. Tent had overigens rondom nieuwe zij doeken, lamellen die bij een windkracht van > 7 razendsnel dicht kunnen, Neptunes en Pinkpop hadden de tent dit jaar prima aangepakt en geïnvesteerd voor de toekomst.
IMG-20260619-135925722.jpg

Cashless systeem is nu 2e jaar en bevalt me echt heel goed. Gewoon telefoon langs de kassa en pling. Vreemd genoeg wel voor elkaar gekregen 8 tokens blijkbaar in mijn zak te hebben op zondag ochtend, terwijl we alles telkens netjes inwisselde... Vond het ook wel een prima idee dat oa fris uit blik kwam, zal enorm op de plastics gescheeld hebben. Vond ook de minimale prijsstijgingen aardig binnen de perken blijven voor zo'n groot evenement. Maakt Pinkpop binnen zijn klasse niet de duurste in haar soort.
IMG-20260621-164043193-HDR.jpg

Daarnaast kwamen er ook nog achter, dat als je je fiets vergeet af te sluiten, die s avonds gewoon nog in de bewaakte stalling staat...
...enne... Onvergetelijke Blondje van Brand, was oke, maar niet helemaal wow. Maar eentje overslaan, dat uiteraard niet gedaan.
En voor de mensen die me / of ik heb heb aangesproken, leuk jullie gezien te hebben! Bij enkel van jullie spat de Pinkpop-vreugde uit de ogen tijdens die dagen, dat geeft een warm gevoel om mede enthousiastelingen tegen te komen in die 3 dolle dagen.
IMG-20260619-231536728.jpg

(Next up... mijn beleving rond de acts die we gezien hebben)
 
1. The Cure🏆

2. Tom Morello
3. Idles
4. Electric Callboy
5. Foo Fighters
6. Yungblud
7. The Haunted Youth
8. The Pretty Reckless
9. Leap
10. 21 Pilots

Honorable mentions voor Fat Dog, Wodan Boys, Kingfishr, Wet Leg en the Beaches! (en misschien vergeet ik nog wel meer...)

Enorm verheugd op the Cure vantevoren en ze hebben alle verwachtingen overtroffen, gewoonweg 2 uur staan genieten! Mooi dat bijna iedereen dit zo ervaren heeft. Samen met Tom Morello waren dit voor mij echt perfecte shows van begin tot eind! Erg dankbaar dat ik The Cure nog heb mogen zien.
Sowieso geen enkele band gezien dit weekend die me tegenviel, of waar ik het niet naar m'n zin heb gehad.

Ik heb hier een paar keer voorbij zien komen dat het publiem wat tam was, maar dit heb ik zelf ondanks de hitte totaal niet zo ervaren. Vond juist iedereen erg enthousiast met als toppunt Yungblud, waar het hele veld volgens mij mee deed met de show. Misschien dat de beleving dan ook veel met je eigen plek te maken heeft, aangezien ik het liefst wel verder naar voren ga staan voor de sfeer.
Ook vond ik het publiek veel prettiger in de omgang dan vorige edities Pinkpop, iedereen leek vriendelijk! Andere jaren nog wel eens last gehad van voordringers bij de bar en de 'dutch disease', maar dit jaar totaal niet! Mensen waren ook behulpzaam en soms in voor een praatje:)

De faciliteiten vond ik ook beter dan voorgaande jaren en de upgrades op het terrein een dikke plus! Op de groepscamping was alles perfect, van wc's tot douches en opfrisplekken. Als ik dan toch een minpuntje zou moeten noemen, was dit het 2e rondje op het festivalterrein; deze kwam niet zo goed uit de verf. Puur omdat dit éénrichtingsverkeer was. Als dit pad iets breder zou zijn en 2 kanten op zou gaan, zou dit wel meer nut hebben!

Dit jaar op pad geweest met een groep van 6, waarvan 4 voor het eerst naar Pinkpop gingen. Ook zij waren razend enthousiast en zouden volgend jaar zo weer heen gaan. Al met al denk ik dat dit jaar veel goede stappen zijn gezet door de directie; op naar volgend jaar! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Wat ons betreft was alles wel prima geregeld. Qua beleving een editie van goed smeren en veel drinken. Maar wat zag Pinkpop er mooi uit als je binnen kwam of op afstand haar kon overzien. Heerlijk hoe Pinkpop dit jaar opgebloeid was ten opzichte van de bijna verwelkte staat na afgelopen editie. Voelde enige ontroering bij het overzien van haar mooie aanblik.
IMG-20260620-140815771.jpg

Heb niet echt lang ergens in een rij moeten staan, je moet dan ook niet ergens precies rond het conservatieve etenstijd voor hollanders proberen eten te gaan halen. Dan zijn de rijen doorgaans langer. Maar buitenom de 17:00 uur grens waren de eettentjes soms zelfs zo aan de beurt.
Enige probleem dat we ondervonden was het uitvallen van de biertap door technische problemen tijdens Morello langs de tent, dat was een vervelend moment.
IMG-20260619-173054633-HDR.jpg

Toiletten hebben ik, en misschien nog belangrijker m'n dochter, geen enkel probleem gehad om aan de beurt te komen. Of zelfs dat zij zich zo op haar gemak voelde dat ze tijdens het kijken naar een optreden gewoon zelf tussen de menigte ging en binnen enkele minuten weer terug was.
Water, naar ons mening waren er voldoende watertappunten, bij de toiletten was je zelfs sneller aan de beurt en bij de bakken links van North stage was je ook zo aan de beurt. Waterdruk was wel behoorlijk uitgeput, dat er op hete momenten pisstraaltjes uit de kraan kwamen, maar daar kan Pinkpop niets aan doen.
IMG-20260620-141812173-HDR.jpg

Schaduw zoeken was op de heetste momenten wel wat lastiger, maar zeker niet onmogelijk.
Qua bezoekers aantallen was het nog net prima te doen, voor mijn gevoel was de zondag zelfs de drukste dag. Maar de 4000m2 extra was wel echt te merken. Mooi hoe ze deze opzet gedaan hadden. Het Reumkenspad mag overigens volgend jaar breder en voor tweerichtingsverkeer. Daarnaast, waarom stond Tom Morello in de tent? Was geen bijkomen aan meer toen we aankwamen. Maar voor Max McNown was dan weer geen punt tent in te komen. Tent had overigens rondom nieuwe zij doeken, lamellen die bij een windkracht van > 7 razendsnel dicht kunnen, Neptunes en Pinkpop hadden de tent dit jaar prima aangepakt en geïnvesteerd voor de toekomst.
IMG-20260619-135925722.jpg

Cashless systeem is nu 2e jaar en bevalt me echt heel goed. Gewoon telefoon langs de kassa en pling. Vreemd genoeg wel voor elkaar gekregen 8 tokens blijkbaar in mijn zak te hebben op zondag ochtend, terwijl we alles telkens netjes inwisselde... Vond het ook wel een prima idee dat oa fris uit blik kwam, zal enorm op de plastics gescheeld hebben. Vond ook de minimale prijsstijgingen aardig binnen de perken blijven voor zo'n groot evenement. Maakt Pinkpop binnen zijn klasse niet de duurste in haar soort.
IMG-20260621-164043193-HDR.jpg

Daarnaast kwamen er ook nog achter, dat als je je fiets vergeet af te sluiten, die s avonds gewoon nog in de bewaakte stalling staat...
...enne... Onvergetelijke Blondje van Brand, was oke, maar niet helemaal wow. Maar eentje overslaan, dat uiteraard niet gedaan.
En voor de mensen die me / of ik heb heb aangesproken, leuk jullie gezien te hebben! Bij enkel van jullie spat de Pinkpop-vreugde uit de ogen tijdens die dagen, dat geeft een warm gevoel om mede enthousiastelingen tegen te komen in die 3 dolle dagen.
IMG-20260619-231536728.jpg

(Next up... mijn beleving rond de acts die we gezien hebben)

Zie ik dat nou goed, had jij tuinterras kaarten??
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr
Vrijdag
Hopen dat er nog plek is op de camping en tentje opzetten - (Herfshane)- Sleep Theory - The Pretty Reckless - Vaccines - Kingfishr - Ecca Vandal - Electric Callboy - Plot in You - 21 Pilots

Zaterdag
Hang Youth - Triggerfinger - Wodan Boys - Jehnny Beth - Leap - Haunted Youth - Franz Ferdinand - Idles - Editors - stukje Soulwax - The Cure

Zondag
Dadi Freyr -
Hoogmis van het Zuiden - White Lies - Die Spitz - Royel Otis - Wet Leg - Yungblud - Fat Dog - Foo Fighters

Eigenlijk moet ik na Pinkpop een schema maken waar ik nu werkelijk ben geweest 😂
Vrijdag
Sleep Theory - halverwege binnen gekomen
The Pretty Reckless - Voorvak. Publiek voorin leek er nog niet echt zin in te hebben, waarschijnlijk nog wennen aan de zon
Bijkomen en eten met Vaccines op de achtergrond
Stukje Kingfishr en stukje Ski Aggu want het leek te gaan waaien en reegeenen maar dat was nie
Ecca Vandal nogmaals geprobeerd en nogmaals na 2 nummers weggelopen
Electric Callboy blijft leuk, maar bij elk nummer omkleden haalt wel echt de vaart uit de show met ambient robot noises.
Yong Yello - nog net paar nummers gezien, had eerder moeten gaan want was fantastisch. Fijne band erbij.
Plot in You - toffe band, rare visuals. Goede voorbereiding voor Jera
Zara Larsson - het dansje nog kunnen proberen meedoen (en falen)
21 Pilots - nogmaals excuses voor het niet afkloppen

Opzich vrijdag nog redelijk volgens voorspelling. En blij dat ik langs Yong Yello ben gelopen.
 
Vrijdag
Sleep Theory - halverwege binnen gekomen
The Pretty Reckless - Voorvak. Publiek voorin leek er nog niet echt zin in te hebben, waarschijnlijk nog wennen aan de zon
Bijkomen en eten met Vaccines op de achtergrond
Stukje Kingfishr en stukje Ski Aggu want het leek te gaan waaien en reegeenen maar dat was nie
Ecca Vandal nogmaals geprobeerd en nogmaals na 2 nummers weggelopen
Electric Callboy blijft leuk, maar bij elk nummer omkleden haalt wel echt de vaart uit de show met ambient robot noises.
Yong Yello - nog net paar nummers gezien, had eerder moeten gaan want was fantastisch. Fijne band erbij.
Plot in You - toffe band, rare visuals. Goede voorbereiding voor Jera
Zara Larsson - het dansje nog kunnen proberen meedoen (en falen)
21 Pilots - nogmaals excuses voor het niet afkloppen

Opzich vrijdag nog redelijk volgens voorspelling. En blij dat ik langs Yong Yello ben gelopen.
niet afkloppen, hoe bedoel je?
 
Ik vond het bij het binnenkomen (voor je op het veld kijkt) wel een beetje spijtig dat er zo niets stond van PinkPop. Andere jaren staat er zo een 'toren' en dat voelde nu wat 'leeg'. En voor de rest heb ik enkel over de waterverdeling toch iets negatief te zeggen. Dikwijls toch wel wat wachten en dan duurde het echt wel lang voor je een flesje had gevuld en durfde ik niet echt mijn hoofd en doekje nat maken omdat er toch wel wat mensen aan het wachten waren. Daar moeten ze echt een oplossing voor zoeken want de watervoorziening was dikwijls niet ok (behalve als je bij de grotere acts naar de waterpunten ging).
 
Zo dat was me het weekendje wel weer, hierbij ook mijn verslag:

Wat was het een warme editie. Met deze temperaturen toch wat rustiger aan gedaan en af en toe een band overgeslagen die ik graag wilde zien om toch zo mijn rust te pakken.

Donderdag begonnen in de rij voor camping A zoals altijd. Dit jaar toch maar gekozen voor de groepsplekken, omdat we met een grote groep zijn (14 man). De rij was erg gezellig weer maar wel erg rustig. Wat wel onhandig was is dat we het speciale bandje voor de groepscamping ergens anders op moesten halen en niet kregen bij de ingang, en deze ging pas tegelijk open met de camping. Wat er dus gebeurde is dat wij voor de poort iedereen tegenhielden omdat er toen pas andere bandjes gehaald konden worden. Had dit gewoon bij de ingang gedaan. Daarnaast is de sfeer er wel helemaal uit op de camping, waar vorig jaar en voorgaande jaren het wel gezellig was op het plein bij de DJ zaten er dit jaar hooguit 20 mensen om 22:00? Dus toen maar weer terug gegaan naar de tent

Vrijdag de dag begonnen op het terrein met The Vaccines. Fijne muziek om op te starten. Daarna bij Kingfishr al meteen een van de hoogtepunten gehad. Wat gun ik hun het grote podium met hun prachtige muziek. In de tent de schaduw opgezocht bij The Beaches. Leuke muziek maar klinkt over algemeen wel veel van hetzelfde. Stukje van Electric Callboy gezien maar gelukkig niet helemaal, echt niet mijn ding terwijl ik zeker van stevigere muziek houd. Teddy Swims is een fantastische zanger. Zara Larsson kwam goed tot haar recht op die spot, en veranderde mijn twijfels. Leuke en energieke show. Daarna prima plekje ergens gevonden voor 21P. De hele show pakte mij eigenlijk nog niet echt. Todat de stortbui kwam, bijzondere vibe gaf dat wel.

Zaterdag als eerste naar Wodan Boys, top show. Jehnny Beth wist me ook fan te maken. En daarna weer LEAP die er ook een feestje van maakten. The Haunted Youth was geweldig! Die laatste plaat komt ook live super vet over. Dit was een prima middag zo achter op het veld. Daarna Franz Ferdinand, keek ik erg naar uit en was een leuk feestje (Buuuurn this city!!!). Tijdens IDLES toch maar ergens de schaduw opgezocht want was al weer redelijk aangedaan. Editors wel mooi vooraan bekeken. Geven gewoon altijd een topshow. Halsey wist me toch iets meer te verbazen dat het toch redelijk klinkt maar nog geen fan gemaakt. Als laatste The Cure: Ik was er van te voren geen fan van maar heb toch de volle 2 uur met verbazing zitten kijken. Wat een muzikanten.

Zondag wat later opgestart en een stuk van White Lies gezien, vind het toch altijd een sterke band en kon het niet echt vinden in de klachten hier dat het vocaal minder was. Daarna dachten we optijd te zijn voor Tom Morello... helaas rijen dik buiten de tent, waardoor we platgedrukt werden in de hitte en niks zagen. Hierdoor helaas weggegaan, baal er nog van. Uiteindelijk wel bij Royel Otis beland wat ik dan erg goed vond, prima tijdstip voor ze en perfecte muziek zo onder de brandende zon. Vervolgens Wet Leg beetje halverwege het veld gekeken, op de hits na vond ik het eigenlijk niet zo veel. Yungblud heeft me nu toch eindelijk overtuigd, maar hij mag wat minder schreeuwen tussendoor. Fat dog: bizar feest. En dan als laatste de Foo Fighters. Ik had ze nog nooit gezien dus ik was enorm blij dat ze er stonden en vond het ook gewoon een mega optreden.

Top 5:
1. Foo Fighters
2. Kingfishr
3. The Cure
4. Editors
5. The Haunted Youth

Balans:
+ De nieuwe huisstijl was strak en modern, straalde echt uniformiteit uit.
+ Sun Square is een goede toevoeging stond regelmatig vol, en in het bijzonder vol met jeugd.
+ Line up was goed gevarieerd.

- Campingtainment was (in ieder geval op A) matig. Maar weet niet zo goed of dit komt omdat het een groepscamping is, en iedereen bij zijn groep blijft zitten. Maar ik denk dat daar wat meer te halen valt.
- Op het terrein en misschien zelfs buiten het terrein is er nog zo veel meer te halen qua programmering/aankleding.
- Schaduwplekken, ik weet het, is een veel besproken onderwerp. En ze zijn hier al inderdaad in verbeterd, maar je moet toch goed zoeken naar een fijn plekje in de schaduw, want alles is bezet. Precies de randen van alle schaduw zaten mensen.

Al met al een prachtig weekend gehad, en kom ook zeker weer terug!
Mand
 
En voor de rest heb ik enkel over de waterverdeling toch iets negatief te zeggen. Dikwijls toch wel wat wachten en dan duurde het echt wel lang voor je een flesje had gevuld en durfde ik niet echt mijn hoofd en doekje nat maken omdat er toch wel wat mensen aan het wachten waren. Daar moeten ze echt een oplossing voor zoeken want de watervoorziening was dikwijls niet ok (behalve als je bij de grotere acts naar de waterpunten ging).
Ik vond het water prima geregeld. Je moet alleen wel het juiste punt uitzoeken Iedereen ging bijvoorbeeld bij binnenkomst bij het eerste punt meteen zijn flesje vullen, waardoor het daar altijd ontzettend druk was. Ik liep daar steeds snel voorbij en vulde het flesje bij het waterpunt vlakbij het Brand bier terras. Regelmatig ook bij de wc's het flesje gevuld met water en mijn doek nat gemaakt en echt nooit hoeven wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver
Ik vond het water prima geregeld. Je moet alleen wel het juiste punt uitzoeken Iedereen ging bijvoorbeeld bij binnenkomst bij het eerste punt meteen zijn flesje vullen, waardoor het daar altijd ontzettend druk was. Ik liep daar steeds snel voorbij en vulde het flesje bij het waterpunt vlakbij het Brand bier terras. Regelmatig ook bij de wc's het flesje gevuld met water en mijn doek nat gemaakt en echt nooit hoeven wachten.
Heb dit precies hetzelfde gedaan. Ook kon je daar best fijn in de schaduw zitten tegen een hek of een van de foodstands die daar stonden. Waterdruk was alleen niet altijd top maar dat viel ook bijna niet te voorkomen. Beetje van die die tops van "als het beter kan, graag, maar niet noodzakelijk".
 
Ik ook, was echt een vette show! Maar vond t ook wel fijn zelf daardoor nog easy in het voorvak te kunnen komen
Ja ik ook, een van de weinige popshows waar ik mij goed mee vermaakt heb, zat strak in elkaar en goede vocals. Vond een paar nummers ook nog verrassend leuk
 
  • Leuk
Waarderingen: Madigan
Ik zie nu dat ik na donderdagmorgen ca. 50 pagina's heb gemist.
Geeft misschien ook aan dat ik mij dit weekend geen tel heb verveelt.

Ik ben blij dat @DennisvdBr de veld ervaring voor mij goed heeft verwoord, scheelt mij weer typen.

Wel een verbeterpuntje voor de cashcard, hier moeten echt meer loketten en punten voor komen. Wachtrij van halfuur voor contant opwaarderen.

En om maar even in YUNGBLUD bewoordingen te spreken: it was a f.....g awesome weekend, you motherf.....s.

Mijn zoon en ik kijken terug op weer een geweldige editie, met mooie acts, goed publiek en goed gezelschap.

Nog maar 360 nachtjes slapen..........
 

Users who are viewing this thread