Pinkpop 2026

Na 22 jaar gisteren nog eens op Pinkpop. Wat is het terrein erop vooruit gegaan wat de aankleding betreft maar het blijft wel druk aanvoelen ook al was het niet uitverkocht. Ook geen idee hoeveel festivalgangers er gisteren aanwezig waren?
Wat later op de dag aangekomen om de warmte/zon wat te mijden en daardoor The Haunted Youth moeten missen maar die spelen nog genoeg in België/Nederland om te herkansen.
De andere bands die op mijn lijstje stonden; Idles, Editors en vooral The Cure stelde niet teleur.
The Cure stond allang op mijn "ooit live zien" lijstje en man wat was dit geweldig gisteren, het overtrof mijn verwachtingen!
Gelukkig droog terug aan auto aangekomen voor de hemelsluizen open gingen. Moet zeggen dat het parking/shuttle systeem best vlot ging.
Misschien is met gisteren de toon gezet met weer jaarlijks de trip naar Landgraaf?

Als Limburger (en die-hard Rowwen Hèze fan) weet ik het ook nog niet zo, die Hoogmis. Opzich leuk idee, maar ook erg rommelig omdat ze zoveel in 1 uurtje willen stoppen. Jeroen steeds tussendoor breekt inderdaad wel af. (Ik kijk via stream).

Dan nog over gisteren, toen ik er wel echt bij was: wat was The Cure wonderschoon. Twee uur lang genoten! Verder kippenvel en natte ogen bij The Haunted Youth, wat pakken die je beet zeg. Triggerfinger erg saai. Franz Ferdinand heeft op zo'n hoge spot ook niet veel meer te zoeken. Editors daarentegen wel ijzersterk. Verder vanwege de warmte niet veel anders gezien...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Davidd
Ik krijg toch wel echt een beetje sterrenNL, 538 koningsdag vibes tot nu toe met de livestream. Dit soort acts (net zoals Suzan & Freek, Roxy Dekker, Bente en di-rect op hoge spots) zijn voor mij eerder afstoot mechanismes dan aantrekkingskrachten voor het festival.

Gelukkig weet ik dat er wel genoeg anders te beleven is.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
nou zeg dat haha. Ik denk schakel ook ff in maar god, ik had wel een heleboel grand prestiges op moeten hebben om hier een feestje van te kunnen maken 🤣
Haha, ja. Vanaf het moment dat die man in het witte pak opkwam ging de kwaliteit er flink op achteruit. Alles daarvoor (op Lex Uiting na) was wel tof.

Leuk voor een eenmalig dingetje maar hoeft niet weer.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Bart1981
Wat zuur allemaal. Pinkpop doet een ode aan Limburg op de zondagmiddag en dat is allemaal niets, weten jullie dat Lowlands New Wave heeft als HEADLINER, dat is pas het hoogtepunt van armoede

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV, @Marc en Chiel
Crazy om White Lies 15 na mijn eerste PP ervaring hier weer te zien spelen(op de stream). Farewell to the fairground was echt een van mijn hoogtepunten van toen.
Nu klinkt het echt pijnlijk slecht, overigens.

• Verdrietig
Waarderingen: fred alweer..
Wat zuur allemaal. Pinkpop doet een ode aan Limburg op de zondagmiddag en dat is allemaal niets, weten jullie dat Lowlands New Wave heeft als HEADLINER, dat is pas het hoogtepunt van armoede
Zuur? Het is hier wel snel bij elk puntje kritiek meteen op de teentjes getrapt..
Het mag toch dat dat soort acts je niet aantrekken tot een bepaald festival.
New Wave op LL vind ik persoonlijk ook niks, maar staat vast wel wat leuks tegenover.

White Lies vind ik qua muziek echt geweldig, hebben mij live alleen nog nooit overtuigd,en het klikt nu ook vrij matig.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Timmetje
Wat is een White Lies concert een hit or miss. Heb ze inmiddels 5x live gezien maar het is elke keer op de knietjes bidden dat hij een goede dag heeft. Laatste keer in 2022 klonk het erg goed maar dit is weer zo pijnlijk...

• Leuk
Waarderingen: Davidd

Users who are viewing this thread