Pinkpop 2026

Op de een of andere manier klinkt driekwart van de weekendtickets nu uitverkocht wel als weinig toch? Dan zijn er per dag 10.000 mensen minder op het terrein. En dan kan de vrijdag wel eens behoorlijk onderbezet zijn.
Ja als dat zo is klinkt het voor mij eerder niet best, als dat ze er heel tevreden mee zouden moeten zijn. Verwacht eerlijk gezegd niet dat er nog heel veel mensen zijn die nu nog gaan beslissen of ze een weekend naar Pinkpop gaan. Althans, ik zelf heb al mijn vrije dagen etc. al moeten inplannen voor de weekendfestivals en dus al een tijd geleden de knopen moeten doorhakken. Dus hoop voor Pinkpop dat de teller al wel iets hoger staat qua weekendtickets.

100% uitverkocht hoop ik wel persoonlijk niet op eerlijk gezegd, want dat is té druk. De zondag met Ed Sheeran in '24 was uitverkocht geloof ik en het was echt onaangenaam druk. Ik zou eerder streven naar 85-90 procent, dus met 75% niet gek meer ervandaan toch dan? Is toch positief, niet?

Zou toch fijn zijn voor het festival als het gewoon weer een keer uitverkoopt.
Maar is uitverkopen "de heilige graal"?
Lijkt me vanzelfsprekend dat er een verschil is tussen niet uitverkopen (85- 95% verkocht ) en niet uitverkopen (60-80 % verkocht)

zal (ongeveer) wel iets als onderstaand zijn:
uitverkopen (100%) = organisatie "blij" / bezoekers vind het té druk <win/lose>
niet uitverkopen (~90%) = bezoekers vinden het wel lekker dat het niet te druk is / organisatie "tevreden" <win/win>
niet uitverkopen (~60%) = geen "winnaars" <lose/lose>

Bij ons in de organisatie telden we vroeger 90% behaald als 10/10; zou Pinkpop ook zo mogen vinden wat mij betreft dus :ROFLMAO:

daar vergis je je nog in. Komend jaar gaan wij weer naar beiden en ook in onze vriendengroep wil men gewoon minimaal naar een festival en LL valt velen tegen qua line-up, dus wordt er ook naar PP gekeken. Fijn dat PP momenteel prima verkoopt en hoop zelf op zo'n 60k per dag. Prima voor de organisatie en ook voor de bezoeker!
Ook logisch toch? Groot gedeelte kijkt naar de line up. Ziet dat grote rock acts wel op Pinkpop staan en niet op Lowlands en kiest daarvoor.

Juist impulsief beslist dat wij met de vrienden naar PINKPOP gaan. Wij zijn Werchter gewend, wat moeten we verwachten?
Meer nachtrust.

Geintje, ik denk dat het wat meer rechttoe rechtaan is. Groot veld met de twee grootste podia naar elkaar toe gedraaid. Als je voor de meer mainstream namen komt, kun je prima daar de hele dag vertoeven. Dan is er nog en een tentstage en het kleinste podium, stage 4. Daar kun je nog wel leuke nieuwe dingen ontdekken. Verder rondom het terrein de eettentjes. Op de camping (B) kun je na afloop van het programma nog wel naar een hal met muziek tot uurtje of 4.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Juist impulsief beslist dat wij met de vrienden naar PINKPOP gaan. Wij zijn Werchter gewend, wat moeten we verwachten?
Camping is inclusief maar er zijn wel 3 verschillende campings, weet niet of je je daar al hebt in verdiept. Als je een plekje wil op de dichtsbijzijnde camping zou ik daar wel een vaste gast ticket voor kopen (camping A). B is met de afterparties, kan je ook vanaf andere campings heenlopen. Groep plekken zijn een stuk ruimer dan RW the hive MySpace.

Een groot veld met 2 podia, waarop eigenlijk het meerendeel van de mensen blijft "hangen". Vergelijkbaar als het kleedjesvolk bij Werchter eigenlijk. Een podium als de Barn is er bij lange na niet, maar Pinkpop heeft wel een eigen Slope met Stage 4. De tent is niet zo sfeervol, maar zeker 's avonds hangt er vaak wel een fijne vibe vind ik. Zoals bij Kid Kapichi vorig jaar. Verder is het eten beter dan op Werchter vind ik. Waar op Werchter het publiek in de tenten dan weer aandachtiger is. Je wint hier en daar wat, je verlies hier en daar wat maar in feite is Pinkpop een soort stiefbroertje van Werchter, met over het algemeen een iets mindere line-up. Je gaat er vast een heerlijk weekend hebben, wat zijn de must sees?

Camping is inclusief maar er zijn wel 3 verschillende campings, weet niet of je je daar al hebt in verdiept. Als je een plekje wil op de dichtsbijzijnde camping zou ik daar wel een vaste gast ticket voor kopen (camping A). B is met de afterparties, kan je ook vanaf andere campings heenlopen. Groep plekken zijn een stuk ruimer dan RW the hive MySpace.
Ohnee wacht, volgens mij is het 1 en ander veranderd dit jaar.. ehm, even zelf kijken hoe het nu zit

Camping a is dus alleen groepsplek camping geworden, dus daar moet je een groepsplek voor kopen. Is meest dichtbij festival terrein.

Laatst bewerkt:
Ik kan me wel inbeelden dat wanneer je verwacht dat het niet helemaal gaat uitverkopen dat je dan gewoon wacht. Misschien kan je nog een ticket op de kop tikken en anders kan je alsnog een ticket kopen. Ik heb in ieder geval geen risico genomen en direct een ticketje gekocht 😀 en nog aan 285 euro. Prikje voor deze line-up als je ziet wat optredens in Sportpaleis ofzo kosten.

• Leuk
Waarderingen: Madigan
En toch vind ik dat Hiqpy een plekje op een groter podium verdient. Mag van mij nog toegevoegd worden.

En toch vind ik dat Hiqpy een plekje op een groter podium verdient. Mag van mij nog toegevoegd worden.
Zal waarschijnlijk niet komen. Bovendien staan ze al op verschillende festivals en diverse zalen in het land. Vorige jaar een puike set op stage 4, dit jaar iets te vlot voor PP.

Users who are viewing this thread