Pinkpop 2026

Ja, eens. Maar als ik ook nog Franz Ferdinand zie, die toch ook wel op het grote veld zal staan. Dan zou ik zeggen The Cure - Halsey - Editors - Franz Ferdinand.

Lager op de dag Idles op Noord of Zuid wegzetten, zie ik ook niet echt gebeuren. Of is Franz Ferdinand zodanig geworden dat die wat eerder kunnen spelen?

Is Franz Ferdinand niet die afsluitende tent naam anders? Op RW staan ze ook in de Barn, en dan nog niet eens als afsluiter, want daar staat Charlotte DeWitte er sowieso nog achter geboekt.

Is Franz Ferdinand niet die afsluitende tent naam anders? Op RW staan ze ook in de Barn, en dan nog niet eens als afsluiter, want daar staat Charlotte DeWitte er sowieso nog achter geboekt.
Dat zal toch gewoon Soulwax zijn? Volgens mij doet Idles niet zo moeilijk en staan die straks relatief laag en is alleen de spot van Franz Ferdinand waarschijnlijk teveel van het goede (voor Halsey).

• Leuk
Waarderingen: ZiggyStardust93
Misschien ja, het rijtje van @EdsjeFCB klonk ook niet onlogisch. Ik denk dat ik Franz Ferdinand misschien wat hoger in achting had, dan ze vandaag de dag daadwerkelijk zijn. Ik ben inmiddels ook alweer halverwege de 30; dan lijkt take me out toch wel steeds meer een van de beste nummers ooit op de wat minder voorkomende feestjes (en vaker bruiloften ;)).

Kan me niet voorstellen dat hier een verband tussen zit. Twee totaal verschillende festivals met totaal verschillende doelgroep.
daar vergis je je nog in. Komend jaar gaan wij weer naar beiden en ook in onze vriendengroep wil men gewoon minimaal naar een festival en LL valt velen tegen qua line-up, dus wordt er ook naar PP gekeken. Fijn dat PP momenteel prima verkoopt en hoop zelf op zo'n 60k per dag. Prima voor de organisatie en ook voor de bezoeker!

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
IDLES indd als 2e laatste op main, Franz Ferdinand Sub oo Noord. Of vice versa.

persoonlijk beste pinkpop affiche in jaren
zou aan 19 namen komen op 3 dagen.
puik gedaan
Ik ook aan 20 namen in 3 dagen, moet nog een tweetal vrienden om zien te lullen en dan ben ik van de partij! Hoe zit het eventueel met Ticketswap kaartjes scoren in de afgelopen jaren? Anders kan ik ze daarmee nog wel zien te verleiden denk ik.

Ik ook aan 20 namen in 3 dagen, moet nog een tweetal vrienden om zien te lullen en dan ben ik van de partij! Hoe zit het eventueel met Ticketswap kaartjes scoren in de afgelopen jaren? Anders kan ik ze daarmee nog wel zien te verleiden denk ik.
wij hebben dat zo gedaan in 23, like 5 dagen ofzo voor het festival (toen 2 combi's kunnen kopen aan een schappelijke prijs)

dit jaar zal ik er sowieso niet naar toe gaan :)
keuzes maken

Mijn lijstje tot nu toe met nieuwe namen:
Vrijdag
Must see: The beaches, The Pretty Reckless, Kingfishr. The Vaccines
Graag zien: Sleep Theory, The Plot In You, Teddy Swims, TOP, Electric Callboy, Balu Brigada
Bij gebrek aan beter: Roxy Dekker, Zara Larsson, Natasha Bedingfield
Hoef ik niet te zien: De Herfshane Band, Ski Aggu

Zaterdag
Must see:
The Haunted Youth, IDLES, Franz Ferdinand, Editors, The cure
Graag zien: HEAVN, Giant Rooks, Soulwax
Bij gebrek aan beter: Suzan en Freek, Sofie Tukker, Halsey, Jehnny Beth
Hoef ik niet te zien: Allesi Rose, Lauren Spencer Smith, Triggerfinger, Hang Youth

Zondag
Must see:
White Lies, Royel Otis, Wet Leg, YUNGBLUD, Fat Dog, Foo Fighters. Tom Morello
Graag zien: Bente, Dogstar, Good Neighbours
Bij gebrek aan beter: Di-Rect, My Baby
Hoef ik niet te zien: Max McNown, JADE,

EDIT: Heb nog maar kort ingeluisterd naar Balu Brigada en Good Neighbours. Jehnny Beth nog helemaal niet zelfs. Dus kans dat deze nog hoger komen te staan. Of lager??

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Ik vind het ook wel de beste lineup van de laatste jaren. Het is dat ik de zaterdag nog andere verplichtingen heb overdag (en 's avonds NL speelt), anders had een (goedkoop) weekendticket er misschien wel ingezeten. Ik denk dat ik nu een dagkaart voor de zondag ga kopen. Met Good Neighbours, Bente, Fat Dog, Wet Leg, Tom Morello en Royel Otis is die dag al interessant genoeg voor me. Dan moet Stage 4 nog erbij komen en vind ik Yungblud niet vervelend en Foo Fighters (als ze gewoon nummers knallen, zonder geblaat en tenenkrommende medleys) ook prima.
Oranje is een poulewedstrijd, is toch niet heel spannend en belangrijk?

Oranje is een poulewedstrijd, is toch niet heel spannend en belangrijk?
Ligt eraan hoe belangrijk het Nederlands elftal voor je is. Het WK is het grootste sport toernooi dat er bestaat dus logisch dat mensen daar veel waarde aan hechten.

. Komend jaar gaan wij weer naar beiden en ook in onze vriendengroep wil men gewoon minimaal naar een festival en LL valt velen tegen qua line-up, dus wordt er ook naar PP gekeken.
Toch heb ik het idee dat ik op een Lowlands tussen totaal ander publiek sta dan op een Pinkpop.

Ik heb trouwens ook in de vriendengroep mensen die ooit naar beide gingen, de mensen die vooral KINK of 3FM luisteren vinden Pinkpop inderdaad een hele goede line-up hebben dit jaar, de mensen die iets meer nieuwe muziek luisteren en album lijstjes van OOR of andere muziekbladen doorpluizen vinden dat LL een geweldige line-up heeft. Dus er zullen inderdaad een aantal zijn die misschien nu voor PP kiezen, maar toch denk ik dat het een heel klein percentage van de LL bezoekers is.

Kwa cijfers ongeveer nu bijna drie kwart verkocht!
Van alles of alleen de weekendtickets? Want als dit enkel de weekendtickets zijn, betekent dit dat ze waarschijnlijk de weekendtickets niet gaan uitverkopen voor de start van Pinkpop en er waarschijnlijk ook nog dagtickets over blijven. Terwijl met deze goede (en misschien ook dure?) Pinkpop line-up, ik denk dat ze toch hopen op een bijna uitverkochte editie.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Om hiermee te beginnen! Mijn maatje zei dat de vrijdag nog flink achter loopt kwa verkoop maar dat de weekendtickets hard gaan! Ze merken vooral sinds de bekend making van de line up van lowlands dat dat de weekend tickets een boost heeft gekregen! Kwa cijfers ongeveer nu bijna drie kwart verkocht!

Ook hem maar even aan de tand gevoelt over het zogenaamde “te hoge discussie” punt over een band met de hoge spot! Het ging idd over Electric Callboy! Echter kwam ongeveer een maand terug voor Pinkpop een optie om Halsey te contracteren waardoor er gehusseld moest worden en werd EC naar de vrijdag verplaatst in plaatst van sub op de zaterdag! Zodoende werd de Editors die aanvankelijk noord zouden afsluiten verplaatst naar de Sub positie!
Hij kreeg dit allemaal 24 uur voordat de rest de line up bekend gemaakt te horen dat er gehusseld was dus was de discussie punt over EC nu achteraf niet nodig 😬

En om even een ander discussie te sluiten: Di-rect gaat noord afsluiten!!!
Laatste namen worden alleen stage 4, tent en vroege middag namen dus ga geen hoge verwachtingen scheppen! 😉 Ze hopen begin april laatste aankondig te doen en later nog blokkenschema!
Weet je toevallig ook welke naam had afgezegd of ging dat over verschuiving EC en Halsey?

Misschien ja, het rijtje van @EdsjeFCB klonk ook niet onlogisch. Ik denk dat ik Franz Ferdinand misschien wat hoger in achting had, dan ze vandaag de dag daadwerkelijk zijn. Ik ben inmiddels ook alweer halverwege de 30; dan lijkt take me out toch wel steeds meer een van de beste nummers ooit op de wat minder voorkomende feestjes (en vaker bruiloften ;)).
Ik was sowieso verrast hoeveel fijne en catchy nummers ik eigenlijk van hun ken. Hun This Is was een feest der herkenning.

Toch heb ik het idee dat ik op een Lowlands tussen totaal ander publiek sta dan op een Pinkpop.

Ik heb trouwens ook in de vriendengroep mensen die ooit naar beide gingen, de mensen die vooral KINK of 3FM luisteren vinden Pinkpop inderdaad een hele goede line-up hebben dit jaar, de mensen die iets meer nieuwe muziek luisteren en album lijstjes van OOR of andere muziekbladen doorpluizen vinden dat LL een geweldige line-up heeft. Dus er zullen inderdaad een aantal zijn die misschien nu voor PP kiezen, maar toch denk ik dat het een heel klein percentage van de LL bezoekers is.

Van alles of alleen de weekendtickets? Want als dit enkel de weekendtickets zijn, betekent dit dat ze waarschijnlijk de weekendtickets niet gaan uitverkopen voor de start van Pinkpop en er waarschijnlijk ook nog dagtickets over blijven. Terwijl met deze goede (en misschien ook dure?) Pinkpop line-up, ik denk dat ze toch hopen op een bijna uitverkochte editie.
Op de een of andere manier klinkt driekwart van de weekendtickets nu uitverkocht wel als weinig toch? Dan zijn er per dag 10.000 mensen minder op het terrein. En dan kan de vrijdag wel eens behoorlijk onderbezet zijn.

Of zou de verkoop nu nog (met alle grote namen wel bekend) nu nog een stevige impuls krijgen? Misschien nog een beetje als het mooi weer is in de aanloop? Of mensen die een last minute kaartje willen met korting. Maar verder zou je denken: als je wil gaan, heb je nu je kaartje toch wel?

Zonde, want vind het een alleraardigst programma. Veel beter dan de jaren ervoor.

Users who are viewing this thread