Pinkpop 2026

Of komt er nog een nieuw podium op een nieuwe plek op een onverwacht deel op het terrein waar Tirsa en Ide eerder aan referreerden
dat zou zomaar eens kunnen, er stonden inderdaad wat dingen in de steigers m.b.t. verandering van indeling.
Maar dat gaat geen stage 5 worden toch....??

• Leuk
Waarderingen: Festivaltime
Ze gaan Stage 4 niet alweer verplaatsen hoor, al helemaal niet bet bos in. Er komen wellicht wat meer hoekjes/gangetjes, maar Stage 4 heeft daar zijn plek wel gevonden op Noord.

Ze gaan Stage 4 niet alweer verplaatsen hoor, al helemaal niet bet bos in. Er komen wellicht wat meer hoekjes/gangetjes, maar Stage 4 heeft daar zijn plek wel gevonden op Noord.

Dat denk ik ook. Ik zie dat Pinkpop plein vooraan bij de ingang eerder in een soort sfeervolle hangplek met o.a. een DJ veranderen. Beetje The Towers vibe. Kun je dat deel (eventueel in de toekomst als de vergunning het toelaat) ook nog iets later sluiten, 2:00 s'nachts ofzo, zodat er nog een kleine afterparty is en de uitstroom direct na de headliner iets minder massaal wordt...

Oh dat is vorig jaar veranderd? Vond het in ‘24 net fijn waar Stage4 was, alleen miste een snellere weg van Tent/Noord naar Stage4, maar dacht dat ze daarvoor gezorgd hadden met “het rondje”. Maar dat wil zeggen dat je nu ook rechts langs Noord kan doorsteken blijkbaar zie ik. Ben benieuwd hoe het komende zomer gaat aanvoelen voor mij de eerste keer ☺️

Ben wel benieuwd naar de verkoopcijfers eigenlijk wat zou er nu ongeveer verkocht zijn qua dagen en weekend
Om hiermee te beginnen! Mijn maatje zei dat de vrijdag nog flink achter loopt kwa verkoop maar dat de weekendtickets hard gaan! Ze merken vooral sinds de bekend making van de line up van lowlands dat dat de weekend tickets een boost heeft gekregen! Kwa cijfers ongeveer nu bijna drie kwart verkocht!

Ook hem maar even aan de tand gevoelt over het zogenaamde “te hoge discussie” punt over een band met de hoge spot! Het ging idd over Electric Callboy! Echter kwam ongeveer een maand terug voor Pinkpop een optie om Halsey te contracteren waardoor er gehusseld moest worden en werd EC naar de vrijdag verplaatst in plaatst van sub op de zaterdag! Zodoende werd de Editors die aanvankelijk noord zouden afsluiten verplaatst naar de Sub positie!
Hij kreeg dit allemaal 24 uur voordat de rest de line up bekend gemaakt te horen dat er gehusseld was dus was de discussie punt over EC nu achteraf niet nodig 😬

En om even een ander discussie te sluiten: Di-rect gaat noord afsluiten!!!
Laatste namen worden alleen stage 4, tent en vroege middag namen dus ga geen hoge verwachtingen scheppen! 😉 Ze hopen begin april laatste aankondig te doen en later nog blokkenschema!

Oh dat is vorig jaar veranderd? Vond het in ‘24 net fijn waar Stage4 was, alleen miste een snellere weg van Tent/Noord naar Stage4, maar dacht dat ze daarvoor gezorgd hadden met “het rondje”. Maar dat wil zeggen dat je nu ook rechts langs Noord kan doorsteken blijkbaar zie ik. Ben benieuwd hoe het komende zomer gaat aanvoelen voor mij de eerste keer ☺️
Stage 4 ligt nu inderdaad tegenover de tent, way better.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Ze hopen begin april laatste aankondig te doen en later nog blokkenschema!
Begin april? Waarom zou je daarop wachten in vredesnaam? Weer 5 weken alles laten stilvallen. En over de verkoop hoeven ze niet overdreven positief te zijn, helaas. Maar dat zijn dingen die ik hoor. Dagkaarten van alle dagen liggen niet op schema om uit te verkopen iig.

• Leuk
Waarderingen: Festivaltime en Timmetje
Om hiermee te beginnen! Mijn maatje zei dat de vrijdag nog flink achter loopt kwa verkoop maar dat de weekendtickets hard gaan! Ze merken vooral sinds de bekend making van de line up van lowlands dat dat de weekend tickets een boost heeft gekregen! Kwa cijfers ongeveer nu bijna drie kwart verkocht!

Ook hem maar even aan de tand gevoelt over het zogenaamde “te hoge discussie” punt over een band met de hoge spot! Het ging idd over Electric Callboy! Echter kwam ongeveer een maand terug voor Pinkpop een optie om Halsey te contracteren waardoor er gehusseld moest worden en werd EC naar de vrijdag verplaatst in plaatst van sub op de zaterdag! Zodoende werd de Editors die aanvankelijk noord zouden afsluiten verplaatst naar de Sub positie!
Hij kreeg dit allemaal 24 uur voordat de rest de line up bekend gemaakt te horen dat er gehusseld was dus was de discussie punt over EC nu achteraf niet nodig 😬

En om even een ander discussie te sluiten: Di-rect gaat noord afsluiten!!!
Laatste namen worden alleen stage 4, tent en vroege middag namen dus ga geen hoge verwachtingen scheppen! 😉 Ze hopen begin april laatste aankondig te doen en later nog blokkenschema!
Verklaart een hoop, fijn zo'n insider die last-minute nog updates krijgt 🤪.Mooi om te horen dat de weekendtickets goed lopen, gun het de organisatie van harte en vooral met een hele lekkere line-up als dit! Hopelijk nu nog een paar heerlijke tent en stage 4 namen

Zou wel fantastische taferelen hebben opgeleverd: een vak vol The Cure fans die Ratata van EC moesten doorstaan.

Ik vind het ook wel de beste lineup van de laatste jaren. Het is dat ik de zaterdag nog andere verplichtingen heb overdag (en 's avonds NL speelt), anders had een (goedkoop) weekendticket er misschien wel ingezeten. Ik denk dat ik nu een dagkaart voor de zondag ga kopen. Met Good Neighbours, Bente, Fat Dog, Wet Leg, Tom Morello en Royel Otis is die dag al interessant genoeg voor me. Dan moet Stage 4 nog erbij komen en vind ik Yungblud niet vervelend en Foo Fighters (als ze gewoon nummers knallen, zonder geblaat en tenenkrommende medleys) ook prima.

IDLES in de tent? Tof idee, maar dat zal wel dringen worden dan...
Ja, eens. Maar als ik ook nog Franz Ferdinand zie, die toch ook wel op het grote veld zal staan. Dan zou ik zeggen The Cure - Halsey - Editors - Franz Ferdinand.

Lager op de dag Idles op Noord of Zuid wegzetten, zie ik ook niet echt gebeuren. Of is Franz Ferdinand zodanig geworden dat die wat eerder kunnen spelen?

Users who are viewing this thread