Pinkpop 2026

Ik denk dat best veel mensen hier best mee durven gaan in dit, maar om nu te beweren dat Roxy Dekker "real" is, is echt next level. Er zit een heel team omheen om die namaak-pop zo hitgevoelig mogelijk te laten klinken, met volle bak branding en marketing. Ze schrijft de teksten niet eens zelf. Dusja.

Ide lult echt uit z'n nek en Tirsa ook. Ze hebben gewoon geen idee waar ze heen willen. Nu is het opeens weer: "we willen hoekjes creeeren" en meer zitplekken in "het bos". Vorig jaar was het nog "terrassen" op het terrein zelf. What's next? Een sky-high-deck op de Wilhelminaberg? Een extra koud Brand biertje in Snowworld? Nee even serieus, leuk dat ze proberen om meer in te zetten op beleving, maar kies alsjeblieft een strategie en draag dat uit. Kijk hoe Pukkelpop of DTRH zich profileert, helder. Duidelijk. Je vraagt zelf aan 3voor12 of je iets mag vertellen over je concept, dan zorg dat je een steady praatje klaarhebt als een journalist je een (niet eens kritische) vraag stelt over de identiteit van het festival.

Dit kan en moet echt beter, we moeten echt meer verlangen van een festival als Pinkpop imo. En het is nog allemaal goed bedoelt ook :)
Ik ben opzich wel benieuwd, wat zijn de strategieën van DTRH en Pukkelpop, en hoe profileren zij zich?

Hier ook nog een pink friday code over mocht iemand hem nodig hebben

EDIT: Code is vergeven

Laatst bewerkt:
Met name de line-up.

Bij de huidige namen van RW vinden wij (hierbij generaliseer ik onze smaak even) bijzonder weinig acts interessant t.o.v. de vorige twee jaren. Daarbij staan de enigszins interessante namen Royel Otis, Hounted Youth, The Cure en TOP eveneens op Pinkpop. Verder vinden we de algehele lijst van RW, tot nu toe, iets te soft. Wij zijn redelijk unaniem fan van steviger gitaarwerk.

Verder zijn wij een groep die best af en toe wat nieuwe muziek willen ontdekken, maar toch ook echt behoefte hebben aan wat herkenbaarheid en lekker meebrullen hier en daar. Nu lijken de meeste hogere spots op zowel PP als RW (waar die iets bekendere namen vaker staan) al redelijk vergeven, dus wat er in dat kaliber nog bij komt, lijkt me wat kleiner.

Verder hebben we een gezamenlijke liefde voor de Foo Fighters.

Maar we willen ook 'ons' Pinkpop, waar we 10x geweest zijn tussen 2011 en 2023, graag herontdekken. Kijken wat voor impact al die kleine wijzigingen hebben. Maar ook voor het eerst naar camping A.

En afgelopen jaar zaten we er op dag 4 van RW aardig doorheen. 40plussers ziekte...
Herkenbaar allemaal, ook die hele trend van 4 dagen die veel festivals hebben (overgenomen) is overdreven wat mij betreft. 4 volledige dagen muziek is gewoon heel zwaar.Plus dat ik niet zomaar vrij kan nemen en dus de donderdag heel lastig voor mij is, dus ik ben er niet helemaal objectief over.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en RickHuissen
Met name de line-up.

Bij de huidige namen van RW vinden wij (hierbij generaliseer ik onze smaak even) bijzonder weinig acts interessant t.o.v. de vorige twee jaren. Daarbij staan de enigszins interessante namen Royel Otis, Hounted Youth, The Cure en TOP eveneens op Pinkpop. Verder vinden we de algehele lijst van RW, tot nu toe, iets te soft. Wij zijn redelijk unaniem fan van steviger gitaarwerk.

Verder zijn wij een groep die best af en toe wat nieuwe muziek willen ontdekken, maar toch ook echt behoefte hebben aan wat herkenbaarheid en lekker meebrullen hier en daar. Nu lijken de meeste hogere spots op zowel PP als RW (waar die iets bekendere namen vaker staan) al redelijk vergeven, dus wat er in dat kaliber nog bij komt, lijkt me wat kleiner.

Verder hebben we een gezamenlijke liefde voor de Foo Fighters.

Maar we willen ook 'ons' Pinkpop, waar we 10x geweest zijn tussen 2011 en 2023, graag herontdekken. Kijken wat voor impact al die kleine wijzigingen hebben. Maar ook voor het eerst naar camping A.

En afgelopen jaar zaten we er op dag 4 van RW aardig doorheen. 40plussers ziekte...
Heel herkenbaar,

Wij waren ook sinds 2014 vaste Pinkpop bezoekers, alleen de laatste 3 jaar gekozen voor Rock Werchter. 2026 gaan we weer met 8 man naar Pinkpop (nog bedankt EFDEE), omdat voor ons ook de line-up beter is van Pinkpop. Het lijkt dat Pinkpop toch weer een beweging maakt naar voorheen. Het lijkt me gewoon verstandig om een topper zoals FF (PJ, Metallica, Rammstein etc) te boeken om meer weekendtickets te verkopen. Daarnaast is Yungblud echt wel goed geworden, vorig jaar prima de dag afgesloten bij Rock Werchter. Ook 21P is een band waar mijn kinderen groot fan van zijn.

Hier ook nog een pink friday code voor 2 weekend tickets over mocht iemand hem nodig hebben, via PM aub

code is via PM vergeven

Laatst bewerkt:
Van de line-up die tot nu toe bekend is, gaan wij sowieso (veel) plezier beleven bij:

VRIJDAG: Kingfishr - The Pretty Reckless - The Plot in You - Sleep Theory

ZATERDAG: The Cure - Editors - Franz Ferdinand - IDLES - The Haunted Youth

ZONDAG: Foo Fighters - Yungblud - Royel Otis - Wet Leg - White Lies - Dogstar - Fat Dog
Herkenbaar lijstje!

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Van de line-up die tot nu toe bekend is, gaan wij sowieso (veel) plezier beleven bij:

VRIJDAG: Kingfishr - The Pretty Reckless - The Plot in You - Sleep Theory

ZATERDAG: The Cure - Editors - Franz Ferdinand - IDLES - The Haunted Youth

ZONDAG: Foo Fighters - Yungblud - Royel Otis - Wet Leg - White Lies - Dogstar - Fat Dog
Exact dit en dan 21Pilots een kans geven hoop vooral niet op dat ze weer zo'n stuk doen zoals 2022 met dat kampvuur

Iemand nog een code over? We gaan dit jaar met een gezelschap van 7, dus kom nu net een kaartje te kort :giggle:

In mijn mailtje stond PINK FRIDAY als code
Die heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet. De codes van Puncturewounds en Dennis deden het wel.

Het is een code die begint met PP26 en dan nog een combinatie van 8 cijfers en letters…

Edit: ik ben inmiddels voorzien van de benodigde 6 tickets. Bedankt voor het delen van de codes! 👌🏻👌🏻

Laatst bewerkt:
  • Cool
Waarderingen: DennisvdBr
Exact dit en dan 21Pilots een kans geven hoop vooral niet op dat ze weer zo'n stuk doen zoals 2022 met dat kampvuur

Doen ze nu niet. daarbij was het toen overdag 33 graden en spelen ze nu in het donker, wat de productie sowieso ten goede gaat komen. Ik verwacht dat dit een van de hoogtepunten van pinkpop 2026 gaat worden.

rest van de dag mag nogmaals nog wel wat sterker opgevuld worden. Teddy swims op youtube bekeken, maar wordt er niet erg warm van? goede stem maar.... hij mist duidelijk nog wat in de kwantiteit om een goede set op te vullen. Zara larsson is een prima naam, maar categorie rita ora/ellie goulding.

Rock is is al goed vertegenwoordigd, maar NBT, Bad omens, of een placebo voor TOP zou te gek zijn. en anders nog een stevige popnaam als afsluiter noord? of iets alternatiefs, rap, dance, whatever.

• 100
Waarderingen: jeff250381 en thedude182
Zou I Prevail ook nog iets zijn voor de tent?
'23 stond ik vooraan, zou het best nog wel eens een keertje over willen doen.
Zou tof zijn als ze gaan touren in juni, maar lijkt er vooralsnog niet op.

Denk sws dat je met The Plot In You het jaarlijkse pinkpop metalcore bandje wel te pakken hebt, mocht je die nog niet kennen zou ik die eens checken

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Doen ze nu niet. daarbij was het toen overdag 33 graden en spelen ze nu in het donker, wat de productie sowieso ten goede gaat komen. Ik verwacht dat dit een van de hoogtepunten van pinkpop 2026 gaat worden.

rest van de dag mag nogmaals nog wel wat sterker opgevuld worden. Teddy swims op youtube bekeken, maar wordt er niet erg warm van? goede stem maar.... hij mist duidelijk nog wat in de kwantiteit om een goede set op te vullen. Zara larsson is een prima naam, maar categorie rita ora/ellie goulding.

Rock is is al goed vertegenwoordigd, maar NBT, Bad omens, of een placebo voor TOP zou te gek zijn. en anders nog een stevige popnaam als afsluiter noord? of iets alternatiefs, rap, dance, whatever.
Poah Placebo ervoor 😮 het is voor mij nu al één van de betere line-ups van de afgelopen 10 jaar maar dat zou het de beste van afgelopen 10 jaar maken!!

Zelf verwacht ik geen bijzonderheden meer, Somebody's Child en of Gurriers ernog bij en ik ben zoet!

Ga ervan uit dat er nog wat zoetsappigs bij komt, wat eventueel nog dagkaarten zou kunnen trekken.. En dat zal vooral nog op de vrijdag zijn denkende!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: elo
Zou tof zijn als ze gaan touren in juni, maar lijkt er vooralsnog niet op.

Denk sws dat je met The Plot In You het jaarlijkse pinkpop metalcore bandje wel te pakken hebt, mocht je die nog niet kennen zou ik die eens checken
Was er niet bekend mee, maar toffe band idd! Hoef mij verder niet veel in te luisteren allemaal bekende koek.. wanneer je net als ik de Oor leest is alles al eens voorbij gekomen, Giant Rooks ook onbekend maar ook deze Duitsers klinken niet verkeerd!
Max Mcknown ook onbekend en na een luistersessie wil ik het daar ook bij houden! Zelfde geldt voor Ski Aggu.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread