Pinkpop 2026

Ik denk zelf dat die binnen een uur is uitverkocht!
geloof ik nog niet...
De Pinkpop verkoop is vaak zo ondoorgrondelijk onvoorspelbaar...
Zelf Rodrigo kreeg afgelopen jaar haar dagkaarten niet verkocht.

als het aan mij ligt, laat het maar rond 60.000 bezoekers hangen, dat is imo prima voor het terrein en prima voor de organisatie. Al lijken ze uit het Limburger interview wel echt weer op die 70.000 te richten.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
Als een band zo duidelijk zegt dat ze "headliner" zijn van het 2e podium, in het donker spelen, en de Foo's misschien nog de laatste minuten van hun show kunnen zien, dan zou ik niet twijfelen. Het is geen Wie Is De Mol? ofzo he, soms is iets ook gewoon wat het lijkt.
Wat het lijkt of wat het is
Zie ik hier nu twijfel? 🫣

Als een band zo duidelijk zegt dat ze "headliner" zijn van het 2e podium, in het donker spelen, en de Foo's misschien nog de laatste minuten van hun show kunnen zien, dan zou ik niet twijfelen. Het is geen Wie Is De Mol? ofzo he, soms is iets ook gewoon wat het lijkt.
Wel een beetje armoedig. 🤨

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Ondertussen gaat het al dagen over DI-RECT 😂
Ik ben vooral benieuwd naar de verdere optimalisering van het terrein. Er wordt vanuit de organisatie gehoopt om richting de 70k bezoekers te kunnen gaan..
Dat houdt in dat je geen schaduwdoeken in het midden van het veld kan gaan zetten, dat je meer toiletten etc. nodig gaat hebben.

Ondertussen gaat het al dagen over DI-RECT 😂
Ik ben vooral benieuwd naar de verdere optimalisering van het terrein. Er wordt vanuit de organisatie gehoopt om richting de 70k bezoekers te kunnen gaan..
Dat houdt in dat je geen schaduwdoeken in het midden van het veld kan gaan zetten, dat je meer toiletten etc. nodig gaat hebben.
Een redelijk deel van het backstage gebied wordt aan het festivalterrein voor bezoekers toegevoegd. Prima voor de rustmomenten, maar met 70k mensen bij die 2 mainstages tijdens optredens blijft het daar toch erg druk.

• Leuk
Waarderingen: elo
Een redelijk deel van het backstage gebied wordt aan het festivalterrein voor bezoekers toegevoegd. Prima voor de rustmomenten, maar met 70k mensen bij die 2 mainstages tijdens optredens blijft het daar toch erg druk.
Ik ben benieuwd hoe dat vorm gaat krijgen, kan me niet voorstellen dat mainstage naar achteren gaat.
Toiletgroepen kunnen nog wel wat geoptimaliseerd worden naast main, als backstage daarachter ook nog wat kleiner wordt, kan daar inderdaad wel wat "rustplek" gemaakt worden.
Het stuk autokino waar stage 4 t/m 2024 heeft gestaan kan uiteraard weer gebruikt worden..

Waarom niet????
Marcel zijn uitspraak is noch bevestigd, noch ontkracht vanuit Buro Pinkpop. Ze staan niet dik gedrukt op het affiche, misschien probeert hij het met deze uitspraak wel af te dwingen. De wens is vaak de vader van de gedachte.

Zolang Pinkpop niet naar buiten komt met een tijdschema is er nog voldoende kans lijkt mij.
Als een artiest is aangekondigd, zijn de afspraken al wel gemaakt over waar en wanneer hij staat.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123
geloof ik nog niet...
De Pinkpop verkoop is vaak zo ondoorgrondelijk onvoorspelbaar...
Zelf Rodrigo kreeg afgelopen jaar haar dagkaarten niet verkocht.

als het aan mij ligt, laat het maar rond 60.000 bezoekers hangen, dat is imo prima voor het terrein en prima voor de organisatie. Al lijken ze uit het Limburger interview wel echt weer op die 70.000 te richten.
Mark my words!
Olivia was natuurlijk een flop (een probeersel), met een zwak dagprogamma..
Foo Fighters in combi met Yungblud is denk ik goud waard, heel lang Nederland niet aangedaan.. Yungblud komt enorm op, vond het eerst niks maar denk dat de Pinkpopper hem ook graag ziet na het nieuwe album en uiteraard de uitvoering van Changes (ozzy), voeg daar Fat dog, Wet Leg, White Lies en Royel Otis bij en je hebt een fantastische festivaldag!
Ben ik zelfs het memorabele optreden van DI-RECT vergeten 😅

Wat zal het zijn 35.000 dagkaarten?
Tsjah die gaan hard!

Hi Pinkpopliefhebbers!
Ik wil nu voor het vierde jaar op rij naar Pinkpop, alleen weet ik nog niet of ik beschikbaar ga zijn i.v.m. afstudeergesprek studie. We gaan ieder jaar voor weekendtickets. Denken jullie dat de weekendtickets nog lang beschikbaar zullen zijn? En indien we toch niet aanwezig kunnen zijn, dat we de gekochte weekendtickets nog gemakkelijk kunnen verkopen? 😅 Ik heb geen idee of dat moeizaam gaat de laatste periode.

Kan iemand me helpen?

Thanks!

Hi Pinkpopliefhebbers!
Ik wil nu voor het vierde jaar op rij naar Pinkpop, alleen weet ik nog niet of ik beschikbaar ga zijn i.v.m. afstudeergesprek studie. We gaan ieder jaar voor weekendtickets. Denken jullie dat de weekendtickets nog lang beschikbaar zullen zijn? En indien we toch niet aanwezig kunnen zijn, dat we de gekochte weekendtickets nog gemakkelijk kunnen verkopen? 😅 Ik heb geen idee of dat moeizaam gaat de laatste periode.

Kan iemand me helpen?

Thanks!
Ik zou gewoon wachten met tickets kopen tot je zeker weet dat je kan. Mochten ze een last call uitzenden voor tickets koop je ze gewoon dan, want dan weet je bijna zeker dat het uit gaat verkopen en kom je later nog wel van die tickets af. Anders maak je sowieso verlies.

• Leuk
Waarderingen: BvdS en brabomike
Ik zou gewoon wachten met tickets kopen tot je zeker weet dat je kan. Mochten ze een last call uitzenden voor tickets koop je ze gewoon dan, want dan weet je bijna zeker dat het uit gaat verkopen en kom je later nog wel van die tickets af. Anders maak je sowieso verlies.
Thanks voor je snelle reactie! Dan gaan we dat doen. ☺️ Sommigen verwachten dit pas een maand van tevoren te weten, dus we hopen dat PP een last call geeft over weekendtickets en kopen ze dan en anders wachten we even. Maar hopen dat er tegen die tijd dus nog voldoende weekendtickets zijn. 🙃

Is Yungblud dan zo gegroeid? 2 jaar terug nog op een barslechte verkochte dag met Maneskin.
Ja zeker, heeft echt wel een grote fanbase opgebouwd. Vorig jaar nog (doorgeschoven welliswaar) headliner op Werchter.
En nieuwe muziek, samenwerking. Dat doet hij goed. En dat zijn toch wel de bands sws voor de toekomstige generaties in het rock genre.

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Hoop dat ze uit voorgaande edities wel geleerd hebben dat voldoende schaduwplekken een must zijn…

• Leuk
Waarderingen: Lauraa en RalphiePinkpop
Hoop dat ze uit voorgaande edities wel geleerd hebben dat voldoende schaduwplekken een must zijn…
Precies dat en daarom is ‘t op 60.000 als max te houden beste. Schaduw plekken op hoofdveld zal bij bijna uitverkocht misschien wat lastig zijn.

Maar moet verder vast goed komen, de edities worden zeker niet kouder. Warmte zoals we afgelopen tijd hebben gehad zal alleen maar vaker voorkomen.

Voor iemand die zo opzichtig leentjebuur speelt bij alle grote rockacts, is dat ook niet zo gek. Hoe tof ik hem als persoon ook vind, met z'n muziek blijf ik maar heel weinig kunnen.
Nieuwe album al gehoord?
Zombie of Hello Heaven, Hello bijvoorbeeld!
Is voor een ieder anders uiteraard.. ik zou er iig een ticket voor kopen mocht die ergens in Nederland opduiken (hoeft nu niet meer😁).

Voor iemand die zo opzichtig leentjebuur speelt bij alle grote rockacts, is dat ook niet zo gek. Hoe tof ik hem als persoon ook vind, met z'n muziek blijf ik maar heel weinig kunnen.
Ja maar als het niet jou ding is, wil dat nog niet altijd iets zeggen over de populariteit.

Persoonlijk vind ik Roxy Dekker bijvoorbeeld verschrikkelijk en toch zijn er veel mensen die haar muziek kunnen waarderen.
Suzan en Freek stiekem op toch relatief kortere tijd, hebben zij best veel nummers uitgebracht,voor bij het bredere publiek aanspreekt. Ik vind ze niet slecht maar ook niet heel bijzonder ofz, en zou er ook nooit een los concert van gaan zien. Daar vindt ik ze niet bijzonder genoeg voor of misschien te boers (niks tegen boeren, kom zelf uit een boeren dorp). En toch doen ze voor andere iets goeds, met alle uitverkochte shows. en de weide op Pinkpop, daar zullen stiekem toch wel wat mensen staan.
Of een Beyonce kan er niks mee echt niet, maar ja wereldwijd wel een verkoop kanon.
En nu noem ik even drie andere uitersten. Maar het is dan ook maar een voorbeeld.

Weekend kaarten zijn binnen via de mastercard presale. Klopt het dat ook daar geen dagkaarten verkocht werden?

Users who are viewing this thread