Pinkpop 2026

Ik heb die allergie eerlijk gezegd een beetje met "veel te vroeg afgelopen, het moet donker"
De kwaliteit van de muziek gaat het niet meer om, men wil een circus..
lasers, salto's, op elke hoek een Indisch restaurant, het liefst 100 verschillende stands qua eten!

De romantiek verdwijnt niet bij het festival maar bij de mensen, Bruce in 2009 iam on fire horen spelen.. waarbij de zon onderging! Een prachtig moment, 2011 de regenboog bij foo fighters mooi moment (deze zul je in het donker niet zien).

En ik begrijp dat er hier word geroepen dat we met de tijd mee moeten gaan, maar gooi voor de jongeren (en waarschijnlijk ook voor bepaalde ouderen) er een dj achteraan! Lekker in de tent of als afterparty op stage 4..

Het gras lijkt overal groener en is momenteel ook groener bij de
Euhmmm ik wil helemaal geen circus en al die andere dingen die je noemt. Ik wil zoveel mogelijk geweldige optredens en daartoe draagt donkerte vaak daadwerkelijk iets bij. Ik zei nog in mijn bericht dat ik dat niet uit hoefde te leggen maar blijkbaar wel? Een uur later eindigen zou in mijn ogen veel goed doen omdat beide podium afsluiters daar gebaat bij zijn.

Misschien is er voor jou geen verschil of een act in het licht of donker speelt, maar ik denk dat voor een héél groot deel dat zeker van invloed is.

Dat laatste is totaal niet waar het om gaat. Het doel is niet dat het later moet eindigen, het doel (in wat ik wil zeggen althans) is wat ik hierboven al beschreef.

En over het gras is groener blabla. Ik vergelijk het niet eens met een ander festival. Ik gun PP juist het beste en met de "nieuwe" Noord - Zuid indeling denk ik dat er méér uit te halen valt

Tool is trouwens aangekondigd voor Sonic Temple.. Zouden die ook de oversteek kunnen maken naar de Europese festivals?

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Ik las al wat over downsizen naar 50k, ik las een en ander over meer sub-headliners van Ziggo formaat ipv 3 headliners per se willen presenteren.

Maar, even advocaat van de duivel, als je PP zijnde nou helemaal geen sterke line-up kan formeren door matig aanbod van beschikbare artiesten, of de gewilde artiesten te duur zijn om te boeken;
Zou je dan niet eens een keer moeten zeggen dat je een jaar overslaat, zodat je geen mogelijk dik verlies draait, geen risico loopt op teleurgestelde bezoekers die mogelijk daarna wegblijven, en het beschikbare budget zo opstapelt om het jaar daarna weer een fantastische sterke editie neer te zetten?

Ik meen dat dat In Antwerpen ook zo gedaan is vorig jaar.

Wat meer schaarste creeërt ook vraag (en misschien weer meer een stukje FOMO).

Uw verketterende reacties lees ik met vertrouwen tegemoet 🙈😂

• Leuk
Waarderingen: jamesmurphy
laten we matig aanbod beoordelen als de aankondigingen gedaan zijn en als minstens de afsluiters Noord en headliners bekend zijn...

dan krijgen we hier vast nog wel interressante discussies vanuit meningen over die acts

laten we matig aanbod beoordelen als de aankondigingen gedaan zijn en als minstens de afsluiters Noord en headliners bekend zijn...

dan krijgen we hier vast nog wel interressante discussies vanuit meningen over die acts
Dan ga je eigenlijk al voorbij aan de vraag. Wat nou als je als organisatie niet tevreden bent met het beschikbare (mogelijke/haalbare) aanbod en al sterk vermoed dat het schade gaat opleveren? Moet je dan dus toch dat risico nemen om de die-hards te bedienen? Want je hoort en ziet nu al veel twijfel bij mensen die ook kijken naar andere festivals.

Begint wel echt te kriebelen wat Pinkpop heeft geboekt met al die aankondigingen op andere festivals. Binnen 2 weken weten we alles.

Als ik zie wat er allemaal op tour is, is er alles behalve te spreken over een matig aanbod. Of Pinkpop de juiste keuzes maakt etc is een tweede.
Met alles wat er op tour is kun je een dijk van een programma neer zetten. Zonder veel herhaling in te gooien.

Bks had vorig jaar ook problemen met grote namen binnen halen, en die zijn er dit jaar ook gewoon weer.
Welke problemen zijn er bij BKS met grote namen binnen halen? Nick Cave, Jack White en Gorillaz zijn voor de BKS doelgroep grote namen.

Welke problemen zijn er bij BKS met grote namen binnen halen? Nick Cave, Jack White en Gorillaz zijn voor de BKS doelgroep grote namen.
Volgens mij bedoelde hij ook dat ze komende editie wel weer flinke namen hebben.

Kesselman had het over vorig jaar. Toen was de bovenkant BKS beduidend minder indrukwekkend.

Dit jaar wel goed.

ik zeg toch : ze hadden vorig jaar(vorig festivalseizoen, dus eigenlijk dit jaar nog) problemen met grote namen.
Dit jaar hebben ze weer gewoon een prima programma.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
ik zeg toch : ze hadden vorig jaar(vorig festivalseizoen, dus eigenlijk dit jaar nog) problemen met grote namen.
Dit jaar hebben ze weer gewoon een prima programma.
Haha, ik had de tekst 'die zijn er dit jaar ook gewoon weer' geïnterpreteerd als 'die problemen zijn er dit jaar ook weer' in plaats van 'BKS is er dit jaar ook weer'. Dan zijn we het helemaal eens.

Users who are viewing this thread