Pinkpop 2026

Welke nieuwe visie?

Als je een grote band hebt, die niet vaak langskomt en jong en oud trekt moet je die gewoon boeken. Objectief een goede boeking. In tegenstelling tot Linkin Park, die je binnen een jaar al 3x in de buurt kon zien.

2012 42.000 bezoekers
2019 48.000 bezoekers

Niet bepaald een ticket kanon. Grote naam dat wel. Toch zie ik liever iets anders in hun plaats.
Linkin park gaat echt meer kaarten schuiven. Ook al kun je ze voor de 4e keer zien.

Nee, mensen komen écht alleen voor de Foo Fighters en Linkin Park. Misschien moeten ze die gewoon elk jaar boeken.
Blof doet het op Concert at Sea. Waanzinnig succes ;)

Linkin Park voelt een klein beetje als mosterd na de maaltijd, maar enig momentum zit er nog wel in. Ik vind het door de revival met Emily wel een veel frissere naam dan The Cure. Beiden putten wel uit een geweldige catalogus van oud en recent werk. En muzikaal stelt The Cure nooit teleur. Linkin Park zijn wisselende recenties van.

Foo Fighters na 8 jaar weer in Nederland zou neem ik aan een no brainer zijn.

Als je ze allen (LP en Foo's of The Cure en Foo's) kunt boeken voor 2026 plus een mooie pop naam, ben je er al.

Dat denk ik ook wel ja. LP, FF en Sabrina Carpenter/Chappell Roan of je vervangt een van die eerste twee met The Cure, dan denk ik dat meer verkocht wordt dan de laatste jaren.

En met toch LP hebben we ook weer wat te vitten op de organisatie.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Landgraver
Teddy Swims kan in principe nog wel op Pinkpop alhoewel ik de kans klein vind. Maar in de UK speelt hij dikwijls 2 dagen na elkaar. En op 20 juni staat er een optreden en dan op 22 en 23 juni. Dus 19 juni Pinkpop? En dan kan hij daarna beginnen aan zijn tour in de UK en Ierland? Voor mij is hij meer dan welkom! Maar ik vrees ervoor.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Ik voorspel als headliners: The Cure - Sabrina Carpenter - Foo Fighters.
Lijkt mij het meest logisch met de tot nu toe aangekondigde artiesten en koers die PP heeft aangegeven.

Users who are viewing this thread