Pinkpop 2026

goh zie dat The Cure in de 2023 tourdata ook wel eens 2 speeldagen in verschillende steden achter elkaar had...
(en 2019, Malahide Castle Ierland op 8 juni met daarna op 9 juni Pinkpop)

zou plottwist zijn, headliners :
Linkin Park - The Cure - Foo Fighters

:unsure:
Dat is dan wel weer heel ouderwets en niet echt conform frisse wind etc.

The Cure lijkt me erg voor de hand liggend voor Pinkpop. Linkin Park zou weer classic onhandig zijn, ik geloof niet dat ze dan niet eerder aangekondigd waren. En Foo Fighters is ook weinig concreet he?

Ik denk The Cure en twee andere namen dan FF en LP.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ja. The Cure - Mumford - Carpenter oid.

De Linkin Park tunnel kun je denk ik wel uit haha. FF zal wel Arena worden.

Ja, precies dat idd!

Dat is dan wel weer heel ouderwets en niet echt conform frisse wind etc.

The Cure lijkt me erg voor de hand liggend voor Pinkpop. Linkin Park zou weer classic onhandig zijn, ik geloof niet dat ze dan niet eerder aangekondigd waren. En Foo Fighters is ook weinig concreet he?

Ik denk The Cure en twee andere namen dan FF en LP.
Dat hoop ik niet! Dan komt er straks helemaal niemand meer.

• Haha
Waarderingen: Loek123
Nee, mensen komen écht alleen voor de Foo Fighters en Linkin Park. Misschien moeten ze die gewoon elk jaar boeken.

• Haha
Waarderingen: jeff250381
Nee, mensen komen écht alleen voor de Foo Fighters en Linkin Park. Misschien moeten ze die gewoon elk jaar boeken.
Linkin Park hadden ze beter afgelopen jaar geboekt. Foo Fighters is prima wat mij betreft. Maar eens hoor. Er zal altijd een pop act staan. Dit jaar zet ik in op Sabrina Carpenter wat ook goed zou zijn. Ze hebben in het verleden helaas wel vaker achter het net gevist op dat vlak vind ik.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Snap nog altijd niet dat jullie zo staan te springen om The Cure. Dit past toch totaal niet meer bij de nieuwe visie die pinkpop heeft? De vorige 2 keren verkochten al enorm slecht. Maargoed het is ook totaal mijn smaak niet. Liever linkin park, chappell roan en foo fighters.
Welke nieuwe visie?

Als je een grote band hebt, die niet vaak langskomt en jong en oud trekt moet je die gewoon boeken. Objectief een goede boeking. In tegenstelling tot Linkin Park, die je binnen een jaar al 3x in de buurt kon zien.

Ik heb onze AI-vriend ook een voorspelling laten doen, ik zou er voor tekenen (of het ook realistisch is is een tweede):

Op basis van de meest recente tourdata en festivalrondes in juni 2026, heb ik een voorspellende line-up samengesteld voor Pinkpop 2026. Hierbij heb ik rekening gehouden met:

• Artiesten die actief touren in Europa rond 19–21 juni 2026.
  • Geen conflicterende data met andere festivals in Nederland.
  • Genre- en publieksmatch met Pinkpop.

Vrijdag 19 juni

• Headliner: Foo Fighters
  • Main acts:
    • Florence + The Machine
    • Royal Blood
    • Nothing But Thieves
    • Sam Fender
    • Clueso (tourt in Duitsland rond deze tijd)

Zaterdag 20 juni

• Headliner: Linkin Park
  • Main acts:
    • Twenty One Pilots (bevestigd voor Hurricane/Southside)
    • YUNGBLUD
    • Deftones (tourt tot juli 2026)
    • The Cure (op Nova Rock en Primavera Sound)

Zondag 21 juni

• Headliner: The Weeknd (tourt tot eind augustus 2026)
  • Main acts:
    • Måneskin
    • Tash Sultana
    • Aurora
    • Iron Maiden (op Rock for People en Nova Rock)

Overige kanshebbers​

• Volbeat – op Rock am Ring en Rock im Park, dus mogelijk beschikbaar
  • Bring Me The Horizon – op Rock for People, dus mogelijk beschikbaar
  • Green Day – nog geen bevestigde data, maar geruchten gaan rond.
Ja joh, dan weet je zeker dat je de hoofdprijs kunt gaan dokken. Als ze er allemaal zouden staan. Al zou the Weeknd ook wel echt vet zijn hoor. Zie hem wel graag doorkomen.

Welke nieuwe visie?

Als je een grote band hebt, die niet vaak langskomt en jong en oud trekt moet je die gewoon boeken. Objectief een goede boeking. In tegenstelling tot Linkin Park, die je binnen een jaar al 3x in de buurt kon zien.
2012 42.000 bezoekers
2019 48.000 bezoekers

Niet bepaald een ticket kanon. Grote naam dat wel. Toch zie ik liever iets anders in hun plaats.

Denk dat ze met een eigen show of toch een bks of dtrh beter op hun plek staan dan op pinkpop.

Welke nieuwe visie?

De nieuwe visie is gewoon de visie van de afgelopen jaren; boeken wat beschikbaar en mogelijk is. Headliner acts passen in ieder geval niet meer hun tourschema aan om op Pinkpop te staan. Dat is inmiddels schrijnend duidelijk geworden.

Users who are viewing this thread