Pinkpop 2026

ik heb het idee dat Mojo Pinkpop de laatste edities meer boekt met de hoofdacts die furore maakte sinds de 00's. Ook de Pinkpop-classics worden veelal vermeden.

Nou kan The Cure vast een prima headliner zijn voor een aantal mensen, maar mijn mening is het valse bingo. De grootste hits zijn van de periode '79 - '92. Wat dat betreft neigen ze langzaam naar Bospop headliner.
Ik denk dat ze te duur zijn voor een festival als Bospop. Buitenom dat hebben nagenoeg alle andere festivals van naam in NL (behalve Lowlands) een capaciteit van 20 tot 30.000 man en The Cure gaat in mijn ogen veel kaarten doen verkopen. En als Pinkpop dan zo graag wil verjongen hadden ze wat mij betreft de laatste jaren wel al andere keuzes kunnen maken qua headliners.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik denk dat ze te duur zijn voor een festival als Bospop. Buitenom dat hebben nagenoeg alle andere festivals van naam in NL (behalve Lowlands) een capaciteit van 20 tot 30.000 man en The Cure gaat in mijn ogen veel kaarten doen verkopen. En als Pinkpop dan zo graag wil verjongen hadden ze wat mij betreft de laatste jaren wel al andere keuzes kunnen maken qua headliners.
Nog een reden om ze naar BKS of DTRH te zetten, valt waarschijnlijk ook veel meer samen met de doelgroep van die festivals

Stel dat ze de FF kunnen boeken blijft dan de terreinaankleding/indeling overeind zoals dit jaar?Of schat ik de aantrekkingskracht van de FF te hoog in?

ik heb totaal geen vertrouwen in The Cure op Pinkpop en een kans van slagen
Maar welke headliners hebben wel een garantie op slagen dan, op Pinkpop anno 2026. Ik steek nergens meer m'n hand voor in het vuur. Muse verkocht hun dag ook niet uit, Olivia Rodrigo stond voor een halfleeg veld, P!nk was een regelrechte afgang en Robbie Williams bleek ook te licht. Ik denk echt dat ze beter kunnen kappen met inzetten op mega-namen die het blijkbaar altijd slechter doen op Pinkpop dan op andere plekken.

Die zullen te klein zijn.
DTRH was toch 50.000 in 2025, Rock en Seine 40.000 dagbezoekers.
( Bospop 35.000 en BKS 25.000 ? )
Dan is imo DTRH groot kanshebber, ook qua datum. Bospop groter kanshebber dan BKS zelfs.

wat mij betreft doet The Cure een avond Ziggo, leuk voor de fans

Dan is imo DTRH groot kanshebber, ook qua datum. Bospop groter kanshebber dan BKS zelfs.

Je overschat Bospop

Dat laatste heb ik dan weer met de Foo Fighters. Ontken echter niet dat ze een goede headliner zouden zijn.

Als ze Nederland spelen in 2026 gaat The Cure gewoon Pinkpop worden.

• Leuk
Waarderingen: Maria en mattman
Here We Go Again GIF

Ziggo is ook niet uitverkocht trouwens.

Iedereen die volbeat wilt zien die ziet ze deze maand in de ziggo dome of in ahoy
En die zijn beiden nog niet uitverkocht. In het Sportpaleis is zelfs de tweede ring niet geopend.
Overweeg wel te gaan naar Antwerpen, maar dan mede vanwege Bush in het voorprogramma.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread