Pinkpop 2026

Werkte 2019 niet, gaat 2026 zeker niet meer werken.
PInkpop is hard op weg oudere publiek weg te jagen laatste jaren, dan gaan ze deze keuze niet maken voor aankomende editie. Met The Cure jagen ze de jongere bezoeker weg waar ze juist naar bouwen die binnen te halen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
PInkpop is hard op weg oudere publiek weg te jagen laatste jaren, dan gaan ze deze keuze niet maken voor aankomende editie. Met The Cure jagen ze de jongere bezoeker weg waar ze juist naar bouwen die binnen te halen.
Ik laat hem even indalen..... Op welk festival in Nederland kan The Cure dan wel staan?
Edit:
Jij denkt BKS en DTRH....... Zie ik niet vlug gebeuren maar goed, we gaan het zien...

Ik laat hem even indalen..... Op welk festival in Nederland kan The Cure dan wel staan?
Geen. Alleen Pinkpop. Past er ook prima anno 2026. Als het agendatechnisch goed uitkomt, staan ze er ook gewoon. Tirsa en Ide zijn iig voor. Komt dan wel nog een andere publiekstrekker bij uit een ander genre.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: elo, PJ en Timmetje
PInkpop is hard op weg oudere publiek weg te jagen laatste jaren, dan gaan ze deze keuze niet maken voor aankomende editie. Met The Cure jagen ze de jongere bezoeker weg waar ze juist naar bouwen die binnen te halen

Wij zijn heel benieuwd welke kant het op gaat. Chappel Roan, Benson Boone, 21 pilots? Dan zien ze ons niet meer.
Metallica, Muse, The War on Drugs, Foo Fighters, Sam Fender en U2 (durf te dromen 😉)? Dan zeker wel!

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Wij zijn heel benieuwd welke kant het op gaat. Chappel Roan, Benson Boone, 21 pilots? Dan zien ze ons niet meer.
Metallica, Muse, The War on Drugs, Foo Fighters, Sam Fender en U2 (durf te dromen 😉)? Dan zeker wel!
The War on Drugs werkt helaas niet echt op Pinkpop. Heb nog nooit zo'n apatisch publiek meegemaakt als in 2023.

Ik zet in op The Cure - Sabrina Carpenter - Mumford and Sons. Met Eilish als wildcard ipv Carpenter.

• Leuk
Waarderingen: Maria en PJ
Geen. Alleen Pinkpop. Past er ook prima anno 2026. Als het agendatechnisch goed uitkomt, staan ze er ook gewoon. Tirsa en Ide zijn iig voor. Komt dan wel nog een andere publiekstrekker bij uit een ander genre.
oh ja, was vergeten dat ze niet wilde uitverkopen idd...

Nou dan is 2026 de laatste Pinkpop

Niet verkopen? Want die dagtickets gaan dan echt weg als een trein.

Misschien zelfs sneller dan bij een Linkin Park omdat die dit jaar al zijn geweest (en al op Parklife staan).

Fleetwood Mac op Pinkpop (oké, al 6 jaar geleden) was toch ook prima. De laatste passage van The Cure op Pinkpop was ook helemaal top. Ik zie het probleem niet.
The Cure, Sabrina Carpenter en bv Foo Fighters zijn prima headliners wat mij betreft

We gaan het zien welke kant het opgaat met de "nieuwe" directie. Als oude PP"er begrijp ik ook wel dat je niet eeuwig kan teren op de vijver die toch aardig leegloopt en dat is misschien ook maar goed zo.Als de line up / headliners + dagprogramma me niet bevalt dan wordt het in 2026 een ander festival(s) of losse concerten.Veel vrienden zijn al afgehaakt de laatste 2 jaren en ben bang dat deze trend zich voortzet onder ons ouderen.

Was een mooi alternatief geweest tegenover Pink.
Dan eerder afsluiter Noord. Dan is het ook al redelijk donker, dat doet een hoop voor de sfeer. Want dat is wel een nadeel van een festival rond de langste dag.
Overigens achteraf blij dat TWOD niet gelijk stond met Pink. Moet stiekem toegeven dat ik dat toch echt wel een top show vond.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Fleetwood Mac op Pinkpop (oké, al 6 jaar geleden) was toch ook prima. De laatste passage van The Cure op Pinkpop was ook helemaal top. Ik zie het probleem niet.
The Cure, Sabrina Carpenter en bv Foo Fighters zijn prima headliners wat mij betreft
ik heb het idee dat Mojo Pinkpop de laatste edities meer boekt met de hoofdacts die furore maakte sinds de 00's. Ook de Pinkpop-classics worden veelal vermeden.

Nou kan The Cure vast een prima headliner zijn voor een aantal mensen, maar mijn mening is het valse bingo. De grootste hits zijn van de periode '79 - '92. Wat dat betreft neigen ze langzaam naar Bospop headliner.

ik heb het idee dat Mojo Pinkpop de laatste edities meer boekt met de hoofdacts die furore maakte sinds de 00's. Ook de Pinkpop-classics worden veelal vermeden.

Nou kan The Cure vast een prima headliner zijn voor een aantal mensen, maar mijn mening is het valse bingo. De grootste hits zijn van de periode '79 - '92. Wat dat betreft neigen ze langzaam naar Bospop headliner.
Veel te groot voor Bospop. En hopelijk met een nieuw album op zak straks een prima relevante headliner voor Pinkpop.

Het mag je smaak niet zijn maar je schat ze echt verkeerd in.

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds

Users who are viewing this thread