goed punt wat hier gemaakt wordt, zelf zit ik beetje tussen de oudere en jongere generatie in (30 jaar hier), ik kan me goed voorstellen dat de gevestigde namen wat meer 'safe' opties zijn zoals pearl jam, metallica, of een RHCP, beter voelen om te boeken. echter ga je het hier niet over 10 jaar mee redden: en zijn op zijn tijd wat 'debutanten' nodig. Ik vond yungblud vorig jaar op werchter hier een mooi voorbeeld van. Ookal komt hij misschien nog net een album tekort, dit is wel een headliner in spe die over een paar jaar een volledige dag kan dragen. Lewis capaldi heeft net als ed sheeran niet altijd de power in de nrs zitten, maar kan wel een hele weide stil leggen met zijn nrs, en is gewoon een goede showman, ookal is de productie wat minimaler. Twentyonepilots kan zoals ik al eerder zei ZEKER een headlineshow dragen. qua productie, en aantal albums/status. zitten wat meer in de alternatieve hoek maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Een andere naam: wolf alice, nieuw album. productie komt weer tandje bij, zou nu op max sub zitten maar boek die eens als sub.
Zulke bands moet je wel een kans geven, en soms pakt het goed uit (olivio), soms wat minder (maneskin), maar daarmee kweek je wel een vijver van toekomstige headliners. Als je nu 'kleinere' bands pertinent lage spotten blijft geven, dan moet je later alsnog die sprong maken.
Benson boone heeft nog niet een uitgebreide catalogus, die zou ik als kan alsnog wel boeken aangezien hij veel kaarten schuift, magistrale stem en performance. Beetje als maneskin maar dan nog wel tandje beter.
Boek elk jaar 2 gevestigde namen en minimaal 1 'gedurfde' headliner en je zit goed.
maak 1 dag desnoods met wat nieuwe artiesten en 2 met meer gevestigde namen, en bied ook de optie om 2 dagen tickets aan te bieden.