Pinkpop 2026

Ik vind het altijd vreemd om te lezen dat Benson Boone een hoge plek/ de hoogste... mag innemen omdat hij een backflip kan.
Tuurlijk, knap hoor. ik doe het hem niet na. Maar hoe zit het muzikaal?

Het kerstcircus maakt al reclame hier in de buurt, als ik backflips wil zien ga ik daarheen. Beetje flauw van mij hoor ;) Maar je snapt wel wat ik bedoelllll
Benson Boone verkoopt wel op een half uur het Sportpaleis uit en is heel populair bij de jeugd. Van mij mag hij gerust komen naar PP maar dan eerder als noord afsluiter.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Of Benson Boone nou je smaak is of niet - mijn ding is het ook niet per se - ik denk dat als je even de tijd neemt om je in zijn muziek en shows te verdiepen je nog best verrast kan worden. Die gast heeft écht talent. Hij heeft volgens mij de afgelopen weken tijdens elke show een andere cover gedaan en daar laat hij echt wel zien hoe veelzijdig hij eigenlijk is/kan zijn. Dat, plus gewoon een show die qua entertainment leuk is om naar te kijken maakt het imo wel meer kandidaat voor die headliner spot dan Capaldi, hoewel ik die laatste zelf meer waardeer. Als ik dan moest kiezen voor een poppy act mag hij die spot wel vullen imo.

Wat voorbeelden dan maar:

Even verdiept: het blijft (imo) kutmziek. Maargoed, prima act voor Pinkpop als Sub ofzo, qua kaartverkoop dan.

Even verdiept: het blijft (imo) kutmziek. Maargoed, prima act voor Pinkpop als Sub ofzo, qua kaartverkoop dan.
Niet hatelijk bedoeld maar ik zie jou vrij vaak acts afwijzen of niet leuk vinden. Wat zou voor jou een trio headliners zijn die zowel realistisch zijn als jou tevreden zouden stellen?

Even verdiept: het blijft (imo) kutmziek.
Haha, kwestie van smaak natuurlijk, en dat mag. Mijn ding is het ook niet per se. :) Maar heb soms wel een beetje het gevoel dat sommige "nieuwe acts" hier automatisch worden weggezet als het ultieme dieptepunt, terwijl er gewoon een toffe show van wordt gemaakt en het goed doet in de hitlijsten/bekend is bij het mainstream publiek/de jeugd. Twee albums op zak is wellicht niet veel maar soms moet je dingen ook gewoon een kans geven, heel veel mensen waren ook negatief over Olivia Rodrigo maar dat bleek achteraf ook best prima te zijn als ik me het goed herinner. :)De tijd dat we de weekenden keer op keer konden afwisselen met Bruce, RHCP, Foo's, Muse, Metallica, Pearl Jam en soortgelijks zijn toch wel voorbij (helaas).

Haha, kwestie van smaak natuurlijk, en dat mag. Mijn ding is het ook niet per se. :) Maar heb soms wel een beetje het gevoel dat sommige "nieuwe acts" hier automatisch worden weggezet als het ultieme dieptepunt, terwijl er gewoon een toffe show van wordt gemaakt en het goed doet in de hitlijsten/bekend is bij het mainstream publiek/de jeugd. Twee albums op zak is wellicht niet veel maar soms moet je dingen ook gewoon een kans geven, heel veel mensen waren ook negatief over Olivia Rodrigo maar dat bleek achteraf ook best prima te zijn als ik me het goed herinner. :)De tijd dat we de weekenden keer op keer konden afwisselen met Bruce, RHCP, Foo's, Muse, Metallica, Pearl Jam en soortgelijks zijn toch wel voorbij (helaas).
Ik kan me dit wel voorstellen.
Maar een Benson vind ik dan ook weer het andere uiterste. Die is in mijn ogen vooral opgehemeld vanwege zijn acrobatiek en zijn covers. Tenminste; dat is het beeld wat ik heb. En niet onbelangrijk; ik heb niks met zijn muziek.

Bij Olivia moest ik me ook inlezen/inluisteren, maar daar was de tendens ook hier op het forum toch wel redelijk lovend over haar live prestatie én haar eigen werk.

Maar nogmaals; hij lijkt flink kaarten te schuiven. Ik ben benieuwd, vanuit dat opzicht geen gekke boeking dus.

goed punt wat hier gemaakt wordt, zelf zit ik beetje tussen de oudere en jongere generatie in (30 jaar hier), ik kan me goed voorstellen dat de gevestigde namen wat meer 'safe' opties zijn zoals pearl jam, metallica, of een RHCP, beter voelen om te boeken. echter ga je het hier niet over 10 jaar mee redden: en zijn op zijn tijd wat 'debutanten' nodig. Ik vond yungblud vorig jaar op werchter hier een mooi voorbeeld van. Ookal komt hij misschien nog net een album tekort, dit is wel een headliner in spe die over een paar jaar een volledige dag kan dragen. Lewis capaldi heeft net als ed sheeran niet altijd de power in de nrs zitten, maar kan wel een hele weide stil leggen met zijn nrs, en is gewoon een goede showman, ookal is de productie wat minimaler. Twentyonepilots kan zoals ik al eerder zei ZEKER een headlineshow dragen. qua productie, en aantal albums/status. zitten wat meer in de alternatieve hoek maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Een andere naam: wolf alice, nieuw album. productie komt weer tandje bij, zou nu op max sub zitten maar boek die eens als sub.

Zulke bands moet je wel een kans geven, en soms pakt het goed uit (olivio), soms wat minder (maneskin), maar daarmee kweek je wel een vijver van toekomstige headliners. Als je nu 'kleinere' bands pertinent lage spotten blijft geven, dan moet je later alsnog die sprong maken.

Benson boone heeft nog niet een uitgebreide catalogus, die zou ik als kan alsnog wel boeken aangezien hij veel kaarten schuift, magistrale stem en performance. Beetje als maneskin maar dan nog wel tandje beter.

Boek elk jaar 2 gevestigde namen en minimaal 1 'gedurfde' headliner en je zit goed.
maak 1 dag desnoods met wat nieuwe artiesten en 2 met meer gevestigde namen, en bied ook de optie om 2 dagen tickets aan te bieden.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Maria
goed punt wat hier gemaakt wordt, zelf zit ik beetje tussen de oudere en jongere generatie in (30 jaar hier), ik kan me goed voorstellen dat de gevestigde namen wat meer 'safe' opties zijn zoals pearl jam, metallica, of een RHCP, beter voelen om te boeken. echter ga je het hier niet over 10 jaar mee redden: en zijn op zijn tijd wat 'debutanten' nodig. Ik vond yungblud vorig jaar op werchter hier een mooi voorbeeld van. Ookal komt hij misschien nog net een album tekort, dit is wel een headliner in spe die over een paar jaar een volledige dag kan dragen. Lewis capaldi heeft net als ed sheeran niet altijd de power in de nrs zitten, maar kan wel een hele weide stil leggen met zijn nrs, en is gewoon een goede showman, ookal is de productie wat minimaler. Twentyonepilots kan zoals ik al eerder zei ZEKER een headlineshow dragen. qua productie, en aantal albums/status. zitten wat meer in de alternatieve hoek maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Een andere naam: wolf alice, nieuw album. productie komt weer tandje bij, zou nu op max sub zitten maar boek die eens als sub.

Zulke bands moet je wel een kans geven, en soms pakt het goed uit (olivio), soms wat minder (maneskin), maar daarmee kweek je wel een vijver van toekomstige headliners. Als je nu 'kleinere' bands pertinent lage spotten blijft geven, dan moet je later alsnog die sprong maken.

Benson boone heeft nog niet een uitgebreide catalogus, die zou ik als kan alsnog wel boeken aangezien hij veel kaarten schuift, magistrale stem en performance. Beetje als maneskin maar dan nog wel tandje beter.

Boek elk jaar 2 gevestigde namen en minimaal 1 'gedurfde' headliner en je zit goed.
maak 1 dag desnoods met wat nieuwe artiesten en 2 met meer gevestigde namen, en bied ook de optie om 2 dagen tickets aan te bieden.
Je kunt dag 1 wel wat nieuwere artiesten boeken maar dan neem je wel weer het risico dat je voor een 3 kwart lege weide staat. Als je een nieuwere headliner ergens neerzet zou ik juist een gevestigde oude rot ervoor zetten in hetzelfde genre. Als je de logica neemt dat de nieuwere headliners ook goedkoper zijn moet je geld overhouden voor de sub/co

• Leuk
Waarderingen: legenden
Persoonlijk laat ik het wel of niet gaan niet afhangen van het trio headliners, laat ze maar met een goed middag/avondprogramma komen met: White Lies, Royel Otis, Kingfishr, Lola Young, Corella, Somebody's Child etc.
Wacht even, heb jij in mijn Spotify-lijst zitten kijken ofzo :ROFLMAO:? Je mist alleen Sam Fender nog.
Maar same here 🙌.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Ik kan me dit wel voorstellen.
Maar een Benson vind ik dan ook weer het andere uiterste. Die is in mijn ogen vooral opgehemeld vanwege zijn acrobatiek en zijn covers. Tenminste; dat is het beeld wat ik heb. En niet onbelangrijk; ik heb niks met zijn muziek.

Bij Olivia moest ik me ook inlezen/inluisteren, maar daar was de tendens ook hier op het forum toch wel redelijk lovend over haar live prestatie én haar eigen werk.

Maar nogmaals; hij lijkt flink kaarten te schuiven. Ik ben benieuwd, vanuit dat opzicht geen gekke boeking dus.
Ja, mwuah, Benson is ook niet mijn ding maar ik vind hem muzikaal toch wel echt sterk, zelfs als je de covers weglaat. Ik vind hem niet onderdoen voor een Sabrina Carpenter ofzo persoonlijk. Mochten ze hem weten te strikken is het imo wel een goede boeking. Zet daar op de andere dagen 1 of 2 "classics" tegenover, afhankelijk van wat er beschikbaar is natuurlijk.

Ik ben zelf niet zo van de headliners per se, ik vind een sterk dagprogramma veel belangrijker. En die viel mij persoonlijk de afgelopen jaren toch wel ietsjes tegen helaas. Dus heel benieuwd waar ze nu weer mee gaan komen. :)

• Leuk
Waarderingen: Maria
The Cure - Sabrina Carpenter - Foo Fighters

Lewis Capaldi, Volbeat en 21 Pilots als Noord-afsluiters.
We have a winner. Dit zou een heel mooie zijn voor Pinkpop.

Behalve die Lewis ook nog allemaal prima namen.

Al vraag ik me af of ze The Cure zomaar nog eens doen. Maar met Lewis Capaldi en een grote classic naam erbij, zal dat wel loslopen.

Ondertussen verkoopt The Cure gewoon de dag van Rock en Seine al uit.

Kom maar door...
Capaciteit van 40.000 bezoekers per dag. The Cure zou inderdaad ook prima zijn voor Pinkpop. Zul je zien dat ze ergens anders staan......

Ik denk dat Boone eerder een headliner zou kunnen zijn dan Capaldi. Even daargelaten wat ik van beide vind, gok ik dat Boone meer 'entertainment' te bieden heeft met z'n backflips ;-). Maar de combi zou nog best veel jong publiek kunnen trekken en ik denk toch ook dat Capaldi populairder is dan sommigen mensen hier denken.
Boone heeft meer hits. Zijn doorbraakhit 'Beautiful things' was de meest gestreamde song in 2024. En sindsdien heeft hij nog wel enkele hits gescoord.

• Leuk
Waarderingen: Maria

Users who are viewing this thread