Pinkpop 2026

Dat is vrijwel het hele idee van een forum toch? Ervaringen delen? Zowel positief als negatief?
Zeker zowel positief als negatief!
Laten we eens bij jou beginnen.. kun je een positieve post van jezelf vinden?
Zullen er ongetwijfeld wel 2 of 3 tussen 100 reacties van je zitten!

Zoek het voor de grap maar eens op zou het knap vinden.

Maar denk dat je mede hierdoor Pinkpop de das wil omdoen...
Ik denk dat niemand hier Pinkpop de das wil omdoen..
Daarnaast zijn persoonlijke ervaringen gewoon heel erg goed en ook leuk om te delen, aangezien daar een forum voor bedoeld is.

Het zeuren/bekritiseren van dingen, of het prijzen van optredens, festivals etc. is toch juist wat dit forum zo leuk maakt? Als ik thuis tegen mijn vriendin zeg, Kijk nou hoe vet, Pinkpop heeft de domme keuze van het verwijderen van de doorgang naast het North podium weer teruggedraaid, we kunnen weer een rondje lopen, kijkt ze me aan alsof ik gek ben. Terwijl er hier over meegepraat en gediscussieerd wordt.

Daarnaast zijn persoonlijke ervaringen gewoon heel erg goed en ook leuk om te delen, aangezien daar een forum voor bedoeld is.

Het zeuren/bekritiseren van dingen, of het prijzen van optredens, festivals etc. is toch juist wat dit forum zo leuk maakt? Als ik thuis tegen mijn vriendin zeg, Kijk nou hoe vet, Pinkpop heeft de domme keuze van het verwijderen van de doorgang naast het North podium weer teruggedraaid, we kunnen weer een rondje lopen, kijkt ze me aan alsof ik gek ben. Terwijl er hier over meegepraat en gediscussieerd wordt.
dat rondje wil ik graag eens meemaken want 23 kon dat niet he

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Dit is de ervaring die jij en je vrienden hebben!
Maar wat heeft het voorzin om te melden? Lucht het je hart?
Gaat het iets aan je vervelende ervaring verbeteren?

Ik als echte pinkpopper (zo zie ik mij na 17 jaar oprij een weekend landgraaf bezoek) heeft ook wel negatieve punten maar dat weegt niet op tegen al het positieve!
Laat ik het zo zeggen van de 10 berichten die hier worden geplaatst is slechts 1 positief.

Ik vond dit jaar de eerste 2 headliners weer belachelijk, maar wat heb ik eraan om die mening te verkondigen?
Er zullen mensen blij mee zijn geweest..
Waar ik hier iedere pagina het kleedjes verhaal voorbij zie komen, heb ik het op pinkpop ook opgelet en neem ik dit ook als negatieve ervaring mee! Niet omdat ik er zelf last van heb maar omdat het hier zo gecreëerd is (overigens op Werchter ook veel kleedjes tegengekomen).

Maar ga er allen gewoon lekker mee door, mischien lucht het jullie hart.
Maar denk dat je mede hierdoor Pinkpop de das wil omdoen...
(Terwijl het je zo lief is)
Precies dit is hoe het hier op het forum aan toegaat en dan natuurlijk alleen als je negatief kan zijn, of niet Timmetje?!! Blijkbaar wordt het toegestaan, maar ik heb serieus de hoop dat er steeds meer positievelingen gaan opstaan die dat volk dat alleen het festival maar wil neerhalen en überhaupt nooit aanwezig is van repliek kan dienen.

Zeker zowel positief als negatief!
Laten we eens bij jou beginnen.. kun je een positieve post van jezelf vinden?
Zullen er ongetwijfeld wel 2 of 3 tussen 100 reacties van je zitten!

Zoek het voor de grap maar eens op zou het knap vinden.
Waarom maak je het steeds zo persoonlijk? Ik ben zowel positief als negatief maar dat laatste valt je blijkbaar meer op.

Als je je aan kleedjes gaat irriteren omdat je erover leest dat anderen zich irriteren is het sowieso wellicht beter om de negatieve berichten wat te negeren. Zonde als het je ervaring in de weg gaat zitten. Zit een mooie ignorebutton op dit forum. ;)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Tired Over It GIF by Men in Kilts: A Roadtrip with Sam and Graham

Helemaal eens! En dit moet er zijn maar zoals eerder aangegeven is het positieve op 1 hand te tellen! En dat terwijl we pagina's vol schrijven..

Daarmee doe je het dus de das om, althans zo ondervind ik het.. ik als PP liefhebber moet mijzelf telkens verdedigen en moed in spreken dat pinkpop daadwerkelijk zo leuk is!
Want dat gevoel ondervind je hier niet in het forum.

Sfeerbeheer melding

De discussie over hoe we ons in het Pinkpop topic moeten gedragen is nu wel gevoerd. Bij deze de oproep om vanaf nu on topic weer over Pinkpop 2026 te praten. Alle reacties hierna die gaan over positieve of negatieve berichten, zullen worden verwijderd. Dit geldt ook voor de gifjes en alle andere offtopic reacties die erop volgen.

Om terug te komen op het inhoudelijke:

Nog even een reactie op de 'doelgroep' vraag.

Deze tekst krijgen onze opleidingen (mbo, hbo en wo) in Zuid-Limburg vanaf 2023 tbv werving voor stages:

PROFIEL FESTIVALBEZOEKERS
De Pinkpop bezoeker bezoekt zowel het clubcircuit als de popfestivals. Een
muziekliefhebber met een ontwikkelde smaak in popmuziek en dance tussen de 16 en 45 jaar (kerndoelgroep 18 – 30 jaar).
Onderzoek levert het volgende profiel op:
• 47% man, 53% vrouw
• 20% van 18 t/m 24 jaar. 22% van 25 tot 35 jaar, 21% van 36 tot 45 jaar, 25% van 45+
• 40% studeert of gaat naar school. 57% werkt. De Pinkpop-bezoeker is hoogopgeleid.
(47% hbo, wo 41% mbo).
• 44% woont in Zuid-Nederland (Noord-Brabant, Limburg)
• 96% van de bezoekers checkt de Pinkpop website. 30% 10 keer en meer. 30% 4 tot 6 keer.
Dit is echt onwijs interessant! Ik had de bezoeker ergens gemiddeld wat ouder geschat (zeg maar 18 - 55).

Ook bijzonder dat ze dance zo noemen.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll en Mark's Kal
Nieuwe discussie:

Verwachten jullie een 5e podium?

Mijn eigen verwachting voor de toekomst is dat stage 4 zal groeien, en misschien op de oude plek een nieuw podium zal komen.

Nieuwe discussie:

Verwachten jullie een 5e podium?

Mijn eigen verwachting voor de toekomst is dat stage 4 zal groeien, en misschien op de oude plek een nieuw podium zal komen.
Garden of Love was al een 5e podium, maar is helaas weer verdwenen. hoop echt dat zoiets weer terugkomt.

Garden of Love was al een een 5e podium, maar is helaas weer verdwenen. hoop echt dat zoiets weer terugkomt.
Mag van mij altijd terug komen samen met nog een nieuw podium op de oude plek van stage 4, misschien (mits mogelijk) met doorgang door de bosrand die tussen de kalm aan laan en dat stukje van het terrein ligt. Creëert direct een stukje extra sfeer.

Om terug te komen op het inhoudelijke:

Dit is echt onwijs interessant! Ik had de bezoeker ergens gemiddeld wat ouder geschat (zeg maar 18 - 55).

Ook bijzonder dat ze dance zo noemen.
Toch 1 op de 4 is volgens die statistieken 45+, dan vind ik nog best een hoog percentage eigenlijk, maar wel in lijn der verwachting.
Denk dat over het algemeen festival publiek in de categorie 25 tot 35 jaar vallen gemiddeld? Daar valt dan misschien nog het meeste winst te halen.

Zou dit soort statistieken wel is van andere festivals willen weten (RW, LL, BKS).

• Leuk
Waarderingen: colette283 en Timmetje
Mag van mij altijd terug komen samen met nog een nieuw podium op de oude plek van stage 4, misschien (mits mogelijk) met doorgang door de bosrand die tussen de kalm aan laan en dat stukje van het terrein ligt. Creëert direct een stukje extra sfeer.
Die doorgang miste ik in het verleden ook al, maar als dat zou kunnen dan zou dit weer een mooie toevoeging zijn!

Jeetje, ik dacht, er zijn namen bekend ofzo na 2 dagen niet gekeken te hebben.

Headliners voor volgend jaar, ik heb geen idee. Waar je bij de meeste festivals wel een gok kan doen gaat het bij Pinkpop vaak alle kanten op, we gaan het wel weer zien. Hoop op een goed jaar voor ze. Ik krijg helaas in mijn omgeving veel negatieve geluiden te horen van mensen die ook wel eens een ander festival aandoen met alle zaken die hier al wel eens benoemd zijn.

In een interview werd er geduid op stukken back stage die wellicht mogelijk bij het terrein te trekken zijn. Trek er een bos of hoek bij idd, dat kan al een heel verschil maken, vooral als je er een podium neerzet of een foodtruck corner.

Users who are viewing this thread