Pinkpop 2026

Het verschil zit hem juist dat hier bepaalde users structureel alles van PP neersabellen en elkaar dan gaan liken. In het LL topic gaat dat er gelukkig heel anders aan toe, maar daar zijn die users ook niet aanwezig. Blijkbaar zijn ze niet gewend om wat tegengas te krijgen, want nu gaan ze opeens in de verdedigingsmodus, in de trant van "ik bedoel het zo goed" :p
Ah ja even inhoudelijk dan: dat lijkt misschien zo, maar dat mist wat verband denk ik. Ben elk jaar gewoon op Pinkpop en heb (lees mn posts maar) gewoon een fijn weekend gehad. Meningsverschillen zijn oké, vind ik.

• Winning
Waarderingen: Oasiss
Het verschil zit hem juist dat hier bepaalde users structureel alles van PP neersabellen en elkaar dan gaan liken. In het LL topic gaat dat er gelukkig heel anders aan toe, maar daar zijn die users ook niet aanwezig. Blijkbaar zijn ze niet gewend om wat tegengas te krijgen, want nu gaan ze opeens in de verdedigingsmodus, in de trant van "ik bedoel het zo goed" :p
Als dit is wat je tegengas noemt, gaat er volgens mij iets mis. Ik vind 't prima als je tegen ze in gaat (graag zelfs), maar kom aan hé.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Als dit is wat je tegengas noemt, gaat er volgens mij iets mis. Ik vind 't prima als je tegen ze in gaat (graag zelfs), maar kom aan hé.
Maar is het zo dat alles neergesabeld wordt? Dat er bepaalde 'groepen' lijken te zijn, is toch vrij logisch? Je hebt een kamp dat er andere naar kijkt dan een ander kamp. Enfin, laten we het gezellig houden. Volgensmij haat niemand Pinkpop of bepaalde users. Al lijkt het daar nu wel op.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Maar is het zo dat alles neergesabeld wordt? Dat er bepaalde 'groepen' lijken te zijn, is toch vrij logisch? Je hebt een kamp dat er andere naar kijkt dan een ander kamp. Enfin, laten we het gezellig houden. Volgensmij haat niemand Pinkpop of bepaalde users. Al lijkt het daar nu wel op.
Niet alles, wel veel, al is neersabelen een te groot woord. Ik kan me wel voorstellen dat iemand zich ergert aan de manier waarop dit forum in elkaar steekt. Ikzelf heb ook vaak genoeg gekregen dat het sommige gebruikers er om bijna om te doen is (maar dat gebeurt in de topics van andere festivals ook). Dat komt ook voornamelijk omdat de positieve dingen van Pinkpop min of meer voor lief worden genomen, denk ik, waardoor de negatieve aspecten meer worden uitgelicht.

Niet alles, wel veel, al is neersabelen een te groot woord. Ik kan me wel voorstellen dat iemand zich ergert aan de manier waarop dit forum in elkaar steekt. Ikzelf heb ook vaak genoeg gekregen dat het sommige gebruikers er om bijna om te doen is (maar dat gebeurt in de topics van andere festivals ook). Dat komt ook voornamelijk omdat de positieve dingen van Pinkpop min of meer voor lief worden genomen, denk ik, waardoor de negatieve aspecten meer worden uitgelicht.
Daarnaast, als we (misschien wel) het enige objectieve criterium erlangs houden, de kaartverkoop en hoeveel kaarten blijven liggen, doen de andere majors het ook beter en is het niet gek dat er misschien wat meer kritiek is hier? Nog los van dat men hier vaak bovengemiddeld met muziek bezig is en Pinkpop toch vaak wel erg mainstream/sky radio ( ;) ) is.

Helder :)

Negatieve aspecten uitlichten doe je maar op Pinkpop.

Persoonlijk vind ik die running gag wel grappig, maar het is wel één van die dingen die Dave hier bedoelt.(denk ik)

Ik heb eigenlijk niet echt last gehad van de Dutch disease op Pinkpop in '24, vond het meer aanwezig op Rock Werchter deze zomer dan. De mensen die daar waren en rond mij stonden/zaten, kwamen echt wel voor de muziek. Je moet jezelf ook wat weten te positioneren uiteraard; hoe meer naar de zijkanten / het midden, hoe meer gepraat je kan verwachten. Logisch toch? 😇

En ik vind het niet per se een probleem hier van negativiteit, maar vooral van duidelijkheid. Zeg iets dan meteen duidelijk hoe je het ziet/voelt en laat niet de ruimte dat ieder het op z'n eigen (foute) manier kan opnemen. Waar dan weer (overdreven) op gereageerd wordt en het zo idd helemaal ontspoort en nergens over gaat eigenlijk. Dat is het probleem in mijn ogen, maar zeker niet onoverkomelijk want uiteraard kunnen we beter dan dat 💪

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
om een heerlijk positief puntje zeggen destijds van 2023.
die foodtrucks en dergelijk qua eten was een topper. would recommend
beste in alle edities dat ik ooit heb gedaan.

Ik heb eigenlijk niet echt last gehad van de Dutch disease op Pinkpop in '24, vond het meer aanwezig op Rock Werchter deze zomer dan. De mensen die daar waren en rond mij stonden/zaten, kwamen echt wel voor de muziek. Je moet jezelf ook wat weten te positioneren uiteraard; hoe meer naar de zijkanten / het midden, hoe meer gepraat je kan verwachten. Logisch toch? 😇
Het is ook denk ik hoe je een optreden beleeft. Bij Tom Odell stond ik best ver naar achteren, maar ik werd zo het optreden ingezogen, dat ik helemaal niet heb meegekregen of er om me heem werd gepraat. en serieus, op PP wordt er echt niet meer gepraat dan op andere festivals, maar blijkbaar moet dat hier altijd wel een issue zijn.

Nog even een reactie op de 'doelgroep' vraag.

Deze tekst krijgen onze opleidingen (mbo, hbo en wo) in Zuid-Limburg vanaf 2023 tbv werving voor stages:

PROFIEL FESTIVALBEZOEKERS
De Pinkpop bezoeker bezoekt zowel het clubcircuit als de popfestivals. Een
muziekliefhebber met een ontwikkelde smaak in popmuziek en dance tussen de 16 en 45 jaar (kerndoelgroep 18 – 30 jaar).
Onderzoek levert het volgende profiel op:
• 47% man, 53% vrouw
• 20% van 18 t/m 24 jaar. 22% van 25 tot 35 jaar, 21% van 36 tot 45 jaar, 25% van 45+
• 40% studeert of gaat naar school. 57% werkt. De Pinkpop-bezoeker is hoogopgeleid.
(47% hbo, wo 41% mbo).
• 44% woont in Zuid-Nederland (Noord-Brabant, Limburg)
• 96% van de bezoekers checkt de Pinkpop website. 30% 10 keer en meer. 30% 4 tot 6 keer.

pinkpop is op een heleboel vlakken echt wel vooruit gegaan.
meer podia, beter eten, plaatsing van de 4 podia, t rondje is weer terug.
Maar een aantal dingen kunnen beter, de prijs zal helaas nooit meer gaan zakken, dus t enige wat ze nog kunnen verbeteren is in mijn ogen de line up.

als je de line up vergelijkt van pinkpop 1985, 2006 en 2025 kom je tot de conclusie dat de line up veranderd is.
Terwijl ik t idee heb dat de bezoeker minder snel veranderd.
mensen die er in 2006 waren, komen nu nog steeds, echter is de muziek wel anders.
En dat is een beetje t knelpunt.

Moet PP mee veranderen en zich meer focussen op de "jongere"bezoeker, wat wellicht heel logisch zou zijn?
Of vast houden aan tradities (3 grote rock headl;iners bijv)?

• Leuk
Waarderingen: JKermelo en brutus257
Vind je wel dat er op dit forum mag worden benoemd dat Pinkpop een bovengemiddeld vervelende ervaring is als je er echt voor de muziek komt?
De keren dat ik er kom (en vrienden van mij die er bijvoorbeeld dit jaar geweest waren) vind ik het doorgaans heel erg veel lastiger om de muziek te volgen dan de gesprekken van de mensen om mij heen best op een goede plek om naar de muziek te luisteren.
Dit in combinatie met een ticketprijs van 150+ euro maakt dat ik wel 3x nadenk voordat ik nog naar Pinkpop ga.
Dit is de ervaring die jij en je vrienden hebben!
Maar wat heeft het voorzin om te melden? Lucht het je hart?
Gaat het iets aan je vervelende ervaring verbeteren?

Ik als echte pinkpopper (zo zie ik mij na 17 jaar oprij een weekend landgraaf bezoek) heeft ook wel negatieve punten maar dat weegt niet op tegen al het positieve!
Laat ik het zo zeggen van de 10 berichten die hier worden geplaatst is slechts 1 positief.

Ik vond dit jaar de eerste 2 headliners weer belachelijk, maar wat heb ik eraan om die mening te verkondigen?
Er zullen mensen blij mee zijn geweest..
Waar ik hier iedere pagina het kleedjes verhaal voorbij zie komen, heb ik het op pinkpop ook opgelet en neem ik dit ook als negatieve ervaring mee! Niet omdat ik er zelf last van heb maar omdat het hier zo gecreëerd is (overigens op Werchter ook veel kleedjes tegengekomen).

Maar ga er allen gewoon lekker mee door, mischien lucht het jullie hart.
Maar denk dat je mede hierdoor Pinkpop de das wil omdoen...
(Terwijl het je zo lief is)

• Winning
Waarderingen: degrotegeneraal

Users who are viewing this thread