Pinkpop 2026

Ik zet bewust ook YUNGBLUD als afsluiter Zuid en mgk als afsluiter Noord. Voor minder dan sub Zuid zie ik hem wel niet aanvaarden, blijft een karaktertje

Maar Yungblud is ook geen afsluiter Zuid. Dat zou voor Pinkpop echt een te zwakke combo zijn.
Eigenlijk qua headliners wel. Pinkpop staat (gelukkig) gekend op hoge ogen te gooien met hun afsluiters, al vond ik in ‘24 de combo’s Maneskin - Keane en Calvin Harris - NBT ook maar heel povertjes… Afgelopen editie was een stuk beter 👍

In alle eerlijkheid vind ik Yungblud niet per se minder dan een Maneskin eigenlijk...
Maneskin als headliner in 2024 was ook een noodgreep omdat er een gewenste headliner afviel. Zoals Trommelen aangaf destijds was Maneskin pas de bedoeling als headliner te boeken vanaf 2027. Het was 2024 Muse dat op laatste moment (oktober 2023, vlak voor de aankondigingen) niet op tour ging, hierdoor was Maneskin doorgeschoven.

Als we Maneskin als referentiekader gaan nemen, dan wordt de lat extreem laag gelegd en kunnen we inderdaad bijna alles in de headlinerpositie plaatsen. Dan staat John Tana over een paar jaar hoog op main

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik wil niet de knuppel in het hoenderhok gooien maar afgelopen zaterdag toch een hele gave show gezien van ID op Werchter Boutique. Productie waar je U tegen zegt en Dan is gewoon een hele charismatische frontman. Die zie ik een van de komende edities weer gewoon opnieuw headlinen, ik verwacht niet in 26 maar een van de volgende edities zeker wel.

• Leuk
Waarderingen: Vusjke88 en Maria
Is van '22 geleden, dus is niet te recent om in '26 al "terug" te verschijnen op Pinkpop. Ik zou er wel niet heel erg wild van worden, maar die mannen hebben wel veel hits. Combo met NBT ervoor en je hebt een mooie stabiele bovenkant. Niet voor de topdag van de 3, maar ook geen gestolen posities imo

Is van '22 geleden, dus is niet te recent om in '26 al "terug" te verschijnen op Pinkpop. Ik zou er wel niet heel erg wild van worden, maar die mannen hebben wel veel hits. Combo met NBT ervoor en je hebt een mooie stabiele bovenkant. Niet voor de topdag van de 3, maar ook geen gestolen posities imo
vroeg thuis dan
net als in 22 op werchter.
ik lag in mijn eigen bed thuis nog voor ID begon

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik zou het wel een kans geven en hopen dat het beter meevalt dan Maneskin vorig jaar haha

Ik zou het wel een kans geven en hopen dat het beter meevalt dan Maneskin vorig jaar haha
2 keer een kans gegeven (sziget en werchter).
mijn haar gaat er echt rechtop van staan.

fair play to them dat ze zoveel fans hebben
maar het is echt niets voor mij, zodoende 2022 gekozen voor stranger things te gaan zien thuis de beste keuze was voor mij

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Werchter Boutique verkoopt wel meer tickets dan de beste dag van PP en dit met slechts 6 optredens op een ganse dag! Ikzelf heb ID gezien in 2022 en vond dit beter dan 95% van de optredens die ik dit jaar op PP heb gezien. Er zit tenminste 'leven' in die optredens!
Een zanger die er altijd zin in heeft en daarvoor ga ik naar een optreden. Niet om het ene na het andere plaatje te horen afranselen. Dan zet ik wel gewoon mijn Spotify op. Van mij mag ID dus zeker terugkomen maar liefst nog enkele jaren wachten.

Imagine Dragons - Benson Boone - Pearl Jam is voor mij wel de nachtmerrie als het op 2026 headlinertrio aankomt.
Benson Boone toch niet als dagafsluiter, of is dat echt de realiteit tegenwoordig? Max afsluiter Noord en eigenlijk liever nog sub Zuid...

Toch zie ik ID nog best wel gebeuren als die de tour een jaar doortrekken voor festivals in 2026. In combinatie met Benson Boone wel een absolute verschrikking ja.

Users who are viewing this thread