Pinkpop 2026

Is er eigenlijk een reden waarom Pinkpop voor het derde weekend heeft gekozen (tijdens de grootste metalfestivals van Europa)?

Zou een week eerder of later niet beter passen?
Week eerder is BKS, Download, Novarock, Rock for People, Greenfield
Week later is CAS/Jera/Bospop/Glasto
Week daarna is DTRH/Werchter

Dus ja, denk niet dat het veel verschil maakt

Als Pinkpop een nieuwe headliner wil, moeten ze glastonbury even checken. The 1975 maakt die spot daar helemaal waar! Breng maar door naar Pinkpop
Wij zijn halverwege opgestapt.... deed het het niet echt voor ons. Vind het op plaat wel aardig maar live deed het echt weinig. Zaten ook wel wat ver weg. Wellicht dat het in een zingende mensenmassa beter valt.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Wij zijn halverwege opgestapt.... deed het het niet echt voor ons. Vind het op plaat wel aardig maar live deed het echt weinig. Zaten ook wel wat ver weg. Wellicht dat het in een zingende mensenmassa beter valt.
Heb ze een x aantal jaar terug op PP gezien en na een half uur snel naar de tent (stond destijds nog naast Zuid) voor The Pretenders gelopen, 1975 is absoluut geen PP headliner of ze moeten naar 30k bezoekers per dag willen.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Heb ze een x aantal jaar terug op PP gezien en na een half uur snel naar de tent (stond destijds nog naast Zuid) voor The Pretenders gelopen, 1975 is absoluut geen PP headliner of ze moeten naar 30k bezoekers per dag willen.

Wordt dat de nieuwe “Bospop” dit jaar? “Band X als headliner wordt 30k bezoekers per dag” :LOL:

• Haha
Waarderingen: degrotegeneraal
Same here. Wij vonden 1975 echt een tegenvaller en gingen al snel naar Tenacious D.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Zo zie je maar weer hoe het kan verschillen, ik vond het op de stream helemaal niks 😅 saaie bedoeling

Echt??? Snap niks van de negatieve reacties op de headlineset van The 1975 gisteren. Maar smaken mogen verschillen inderdaad :)

Typisch voorbeeld van een band die in GB veel groter is (en daar ook beter werkt/aanslaat) dan overzee's.
Waar ik dat in de meeste gevallen wel eens ben met de Britten, heb ik dat met the 1975 toch een stuk minder.

Lewis Capaldi, mits zijn gezondheid het toelaat, kandidaat voor een headlineplek volgend jaar?

Top, dank voor deze goed onderbouwde bijdrage!
🫶🏻🤣

ik zie Capaldi niet zo gebeuren als headliner op het vasteland van Europa, vandaar

wat ik dan weer interessant vind is dat Pearl Jam al een tijd gerucht is voor Lollapalooza. Gezien oa Pinkpop afgelopen jaar ook viste in de vijver waar ook Lollapalooza in rond zwom, is dat wel iets om in de gaten te houden ook voor de Europese festivals. Mits Pearl Jam uiteraard ook gewillig is om op festivals te spelen. (indien Foo Fighters in 2026 de Europese festivals overslaan, wellicht is Pearl Jam dan een Pinkpop kanshebber)

• Leuk
  • Confetti
Waarderingen: Maria en Oasiss
🫶🏻🤣

ik zie Capaldi niet zo gebeuren als headliner op het vasteland van Europa, vandaar

wat ik dan weer interessant vind is dat Pearl Jam al een tijd gerucht is voor Lollapalooza. Gezien oa Pinkpop afgelopen jaar ook viste in de vijver waar ook Lollapalooza in rond zwom, is dat wel iets om in de gaten te houden ook voor de Europese festivals. Mits Pearl Jam uiteraard ook gewillig is om op festivals te spelen. (indien Foo Fighters in 2026 de Europese festivals overslaan, wellicht is Pearl Jam dan een Pinkpop kanshebber)
Nee ;).

Grapje, Pearl Jam is natuurlijk altijd een garantie op veel kaartverkoop. Lijkt wat af te staan van de lijn die ze lijken in te zetten. Maar goed, als de kans zich voordoet, zal Pinkpop die niet laten liggen.

Wat Lewis Capaldi betreft, die vult met gemak wel een Ziggo, ik denk meerdere. Is denk ik, ook in NL, razend populair, dus zie het evt wel gebeuren.

Lewis Capaldi, mits zijn gezondheid het toelaat, kandidaat voor een headlineplek volgend jaar?
Poeh zou ik ook een matige headliner vinden. Het het strookt totaal niet met eerdere uitspraken van de boekers. Destijds riepen ze dat bijvoorbeeld een nothing but thieves(4albums) nog 1 extra album nodig heeft voor een headline spot te krijgen. Om vervolgens een capaldi met 2 albums wel op die positie zetten.
Dit hebben ze overigens ook met Olivia Rodrigo gedaan maar die show had zich min of meer ook al wel bewezen.

Maneskin stond er ook?

En het zou misschien juist een keer vooruitstrevend zijn door niet te wachten tot iemand drie Ziggo's het Gelredome en Werchter heeft gedaan?

Ik zeg ook niet dat het de gedroomde headliner is, of zou moeten zijn. Maar hij heeft nu nieuwe muziek, misschien een 3e album op komst, hij is populair en die Glasto momenten zijn gratis reclame. Ik zou het niet heel gek vinden (zonder daarmee te zeggen dat een nobrainer is hoor).

En anders een uitstekende sub/co/Noordafsluiter

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread