Pinkpop 2026

OK of we er veel aan hebben? Denk het niet maar wel interessant natuurlijk!
Ik heb een gesprek gehad met een goeie vriend van mij die bij een bepaalde organisatie werkt die nauw staat bij oa Pinkpop (Ik zeg het niet uit bescherming) En hij mag eigenlijk niks zeggen maar wist mij wel vertellen dat de programmering nagenoeg rond was maar door een afzegging van een pop headliner een week of 6 geleden die koos voor een ander festival (na veel nadenken dacht ik aan Katy die naar Rock in Rio te Lissabon??) dat er gezocht moest worden naar een nieuwe headliner! Meer wilde hij er niet over kwijt wat ik begrijp!
Einde bericht we kunnen weer verder met de discussie 😛
Laten we veel te optimistisch denken en misschien is wel een hele goede naam beschikbaar gekomen die een paar maand geleden nog niet te boeken was. Betekent voor mij dat we of een sub krijgen die doorgeschoven wordt als headliner of dat we nog een hele verrassende naam gaan krijgen.

Laten we veel te optimistisch denken en misschien is wel een hele goede naam beschikbaar gekomen die een paar maand geleden nog niet te boeken was. Betekent voor mij dat we of een sub krijgen die doorgeschoven wordt als headliner of dat we nog een hele verrassende naam gaan krijgen.
En misschien wel wachten tot januari met het droppen van de namen 😂

Dat is niet heel realistisch helaas.

denk dat het allemaal zwaarder gemaakt wordt dan dat het is...

Pinkpop/Mojo heeft een moment vastgelegd waarin ze bekendmaken en een datum waar de verkoop start.
Handig, efficient of slim, dat moet blijken achteraf uit de verkoopcijfers, denk ik.

hoe groot is de kans dat ze The Cure en Foo's niet hebben ;)
Voor mij heeft FF 90% kans (dus P(A)=0,9P(A)
Ook The Cure heeft 90% kans (dus P(B)=0,9P(B) = 0{,}9P(B)=0,9)

P(A en B)=P(A)×P(B)
Dus:

P(A en B)=0,9×0,9=0,81P(A \text{ en } B) = 0{,}9 \times 0{,}9 = 0{,}81P(A en B)=0,9×0,9=0,81

Ik acht de kans met behulp van ChatGPT: 81%

Aangezien The Cure en FF nu stilaan halve zekerheidjes worden, en we weten dat PP graag meer dan een halve lineup in 1 keer deelt, wachten we daarom niet gewoon op groen licht van een mogelijke derde headliner? En duurt het daarom zo lang?

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Aangezien The Cure en FF nu stilaan halve zekerheidjes worden, en we weten dat PP graag meer dan een halve lineup in 1 keer deelt, wachten we daarom niet gewoon op groen licht van een mogelijke derde headliner? En duurt het daarom zo lang?
Kan, maar de aankondiging zou sowieso niet eerder komen. De planning is er al een tijd - maar dat kan alsnog met het wachten op een act te maken hebben natuurlijk, al gok ik niet dat dat het geval is.

The Cure - 21P - Foo Fighters

Steady bovenkant voor Pinkpop, gaat genoeg weekendkaartjes doen schuiven. Missen ze een echte popact, maar als Billie, Chappell, Sabrina allemaal niet beschikbaar zijn, moet je soms keuzes maken. Een 21P vind ik dan nog best een oké oplossing, a la Imagine Dragons in 2022. Voor mij niet ideaal (op z'n zachtst gezegd) maar de doorsnee PP ganger lust dat wel.

Steady bovenkant voor Pinkpop, gaat genoeg weekendkaartjes doen schuiven. Missen ze een echte popact, maar als Billie, Chappell, Sabrina allemaal niet beschikbaar zijn, moet je soms keuzes maken. Een 21P vind ik dan nog best een oké oplossing, a la Imagine Dragons in 2022. Voor mij niet ideaal (op z'n zachtst gezegd) maar de doorsnee PP ganger lust dat wel.
ik hou ook een klein beetje rekening met Mumford of Kings of Leon, misschien Florence (maar die kan ook DTRH staan)
Mumford met nu aangekondigd voor RW is dus door EU in 2026 en Kings of Leon is met INmusic wel heel erg in de buurt.

(en ja, Gn'R... die zijn er ook nog, en hebben nog 'iets in te halen')

ik hou ook een klein beetje rekening met Mumford of Kings of Leon, misschien Florence (maar die kan ook DTRH staan)
Mumford met nu aangekondigd voor RW is dus door EU in 2026 en Kings of Leon is met INmusic wel heel erg in de buurt.
Girl Why Dont We Have Both GIF

M&S en KoL op een dag is toch niet eens zo heel ver gezocht?

KOL/21P zou ook een goede combi zijn. Hebben bij elkaar een hele boel meezingers en kan misschien net genoeg de jeugd overhalen om ook te komen. Eigenlijk als je 2 van KOL, 21P of M&S hebt ga je in combinatie met de andere 2 dagen genoeg weekendtickets verkopen, het wordt weer druk op Megaland!
ik denk dat de combinatie Foo Fighters/ Volbeat ook wel iets teweeg kan brengen?

denk dat het allemaal zwaarder gemaakt wordt dan dat het is...

Pinkpop/Mojo heeft een moment vastgelegd waarin ze bekendmaken en een datum waar de verkoop start.
En als ze de Foo's of The Cure hebben en ze die half november pas bekendmaken terwijl dat eerder kon om op de hypetrain mee te springen / te voorkomen dat potentiële bezoekers tickets voor elders zouden kopen was dat bij voorbaat al niet een heel slim moment. Nu geven ze aan de mensen die het niet zo volgen maar wel een touraankondiging voorbij zien waaien de indruk dat ze die namen niet hebben.

En als ze de Foo's of The Cure hebben en ze die half november pas bekendmaken terwijl dat eerder kon om op de hypetrain mee te springen / te voorkomen dat potentiële bezoekers tickets voor elders zouden kopen was dat bij voorbaat al niet een heel slim moment. Nu geven ze aan de mensen die het niet zo volgen maar wel een touraankondiging voorbij zien waaien de indruk dat ze die namen niet hebben.
Zal wel meevallen toch? Stel, puur hypothetisch, dat Foos pas eind november een Nederlandse stadionshow bekendmaakt, denk je dat die dan ook niet vol zou geraken?

• Leuk
Waarderingen: brutus257
ik denk dat de combinatie Foo Fighters/ Volbeat ook wel iets teweeg kan brengen?
Ik gun jou Volbeat van harte, maar hoop persoonlijk dat die dan op een andere dag staan. Als de Foo Fighters komen, is er wel een kans dat we daar wen familie dagje van maken, maar ik vind Volbeat echt verschrikkelijk.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread

• Dwp43