Pinkpop 2025

Best wel interessant dat de 'oude' (passe) rock acts toch wel goed zijn vertegenwoordigd in de top 10 acts van afgelopen Pinkpop. Denk dat ze voorzichtig moet doen met de drang om de laatste tiener hype acts te boeken in de toekomst
Eens. Olivia vond ik zo slecht nog niet, maar toen ik de volgende dag bij Muse stond dacht ik wel: dit is wel andere koek, en ik betwijfel echt of al die popartiesten ooit gaan neerzetten wat de grote rockbands aan kwaliteit 20-30 of meer jaren blijven doen.

Eens. Olivia vond ik zo slecht nog niet, maar toen ik de volgende dag bij Muse stond dacht ik wel: dit is wel andere koek, en ik betwijfel echt of al die popartiesten ooit gaan neerzetten wat de grote rockbands aan kwaliteit 20-30 of meer jaren blijven doen.
Ik dacht dus juist het tegenovergestelde. Muse leverde echt een prima, solide show af. Maar bij Olivia Rodrigo had ik wel echt het idee dat ik iets bijzonders aan het meemaken was. Veel mensen dropen af, maar er bleven net zoveel 'oudjes' hangen om mee te springen. Daarnaast ligt het momentum gewoon echt meer bij pop dus die laatste stelling van je kan ook wel in de GFT denk ik. Kijk wat Swift, Styles, Eilish en intussen ook Rodrigo, Roan en wie weet wie nog meer allemaal aan het neerzetten zijn, daar kan (bijna) geen rockband tegenop. En al helemaal geen rockband van die leeftijd. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat er geen goede rockbands meer zijn, laat dat duidelijk zijn.

Best wel interessant dat de 'oude' (passe) rock acts toch wel goed zijn vertegenwoordigd in de top 10 acts van afgelopen Pinkpop. Denk dat ze voorzichtig moet doen met de drang om de laatste tiener hype acts te boeken in de toekomst
Welke top 10 dan? Ik zie juist overal Olivia Rodrigo, TLDP en ook andere toch meer poppy acts de hogere noteringen pakken.

inde top 25 van festileaks zie ik juist weinig pop.

25. Pommelien thijs
24. Kid Kapichi
23. girl in red
22. Tom Odell
21. Soft Play
20. Querbeat
19. bob vylan
18. Weezer
17. DeWolff
16. Amyl and the Sniffers
15. Justin Timberlake
14. The Last Dinner Party
13. Purple Disco Machine
12. Krezip
11. Alestorm
10. Cypress Hill
9. Joost
8. The Warning
7. Olivia Rodrigo
6. Kaiser Chiefs

5. Biffy Clyro

4. Mika

3. Oscar and the Wolf

2. Korn

1. Muse

vooral opvallend dus geen kinder/ pop acts als tate mcrae, claude, ronnie flex, omar rudberg,
dean lewis, hannah mae, mark ambor.

precies de acts die mijns inziens ook niet op pinkpop thuis horen,is ook een generatie dingetje denk ik.

Ik word echt een beetje moe van het spelletje pop vs rock. Het is niet dat de ene nou definitief beter is dan de ander en volgens mij moet de ene de ander ook verre van uitsluiten want pinkpop hoort pop en rock samen te hebben.
Dat is de essentie ja. En het gaat prima naast elkaar :)

inde top 25 van festileaks zie ik juist weinig pop.

25. Pommelien thijs
24. Kid Kapichi
23. girl in red
22. Tom Odell
21. Soft Play
20. Querbeat
19. bob vylan
18. Weezer
17. DeWolff
16. Amyl and the Sniffers
15. Justin Timberlake
14. The Last Dinner Party
13. Purple Disco Machine
12. Krezip
11. Alestorm
10. Cypress Hill
9. Joost
8. The Warning
7. Olivia Rodrigo
6. Kaiser Chiefs

5. Biffy Clyro

4. Mika

3. Oscar and the Wolf

2. Korn

1. Muse

vooral opvallend dus geen kinder/ pop acts als tate mcrae, claude, ronnie flex, omar rudberg,
dean lewis, hannah mae, mark ambor.

precies de acts die mijns inziens ook niet op pinkpop thuis horen,is ook een generatie dingetje denk ik.
Is ook gewoon een beetje een afspiegeling van de Festileaks volger, niet?

Ik word echt een beetje moe van het spelletje pop vs rock. Het is niet dat de ene nou definitief beter is dan de ander en volgens mij moet de ene de ander ook verre van uitsluiten want pinkpop hoort pop en rock samen te hebben.
ik heb ook nx tegen pop, olivia rodrigo, krezip, last dinner party, pommelien thijs, staan allemaal wel in de lijst, en dat is terecht ook.
misschien niet mijn genre, maar wel kwalitatief prima, en dan mag t best op pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: elo en Casper1995
ik heb ook nx tegen pop, olivia rodrigo, krezip, last dinner party, pommelien thijs, staan allemaal wel in de lijst, en dat is terecht ook.
misschien niet mijn genre, maar wel kwalitatief prima, en dan mag t best op pinkpop.
Maar wat jij niet kwalitatief prima vindt is dat voor anderen weer wel. Veel Claude zien terugkomen als act die mensen hier tof vonden bijvoorbeeld.

Wat maakt iedereen zich druk zeg over pop of rock. Wees toch wat meer openminded.

Juist leuk om eens wat verschillende stylen te zien.
Als een artiest je niet boeit loop je door naar de volgende… dat is toch dé bedoeling van een festival met meerdere muziek soorten?

Geen pinkpop ganger, maar dit weekend met jullie meegelezen en via de stream meegekeken, en leuk om te zien dat het velen zo goed is bevallen!

Ik ben benieuwd hoe het festival zich komende jaren gaat ontwikkelen. Ergens lijkt me de focus op de headliners toch echt wel iets onderscheidends voor PP. Ook leuk om te lezen dat hier ouders met hun kinderen naar acts buiten hun bubbel meegaan en vice versa. De saamhorigheid bij een act lijkt me iets unieks voor PP.

Als PP meer op de dag en minder op de headliner gaat focussen kom je naar mijn idee weer dicht bij LL/DTRH/BKS liggen, en dan gaan vier van de vijf majors (op concert at sea na) wel heel erg in elkaars vaarwater zitten. De sfeer bij de breedte festivals als LL/DTRH/BKS is naar mijn idee meer opsplitsen en ronddwalen. Vaak genoeg is mijn vriendengroep enkel bij de camping als groep samen, de rest van de dag trekt ieder een eigen plan. Dit klinkt niet echt als een match met PinkPop (op basis van wat ik hier lees). *Edit: de identiteit van PP is altijd headliners geweest, en ja dat kan veranderen, maar de "niet op de headliners focussen" identiteit is naar mijn idee al goed vertegenwoordigd in het festivallandschap

Maar, op wat voor headliners PP dan moet gaan focussen, dat weet ik ook niet (Ide mag het weten). Het enige wat ik weet is dat jullie van Fontaines DC af moeten blijven, die zien we heel graag headlinen op BKS haha
Die zijn BKS allang ontgroeid, BKS boekt tegenwoordig toch veel kleinere headliners?!

Ik weet niet of het allure is bij Joost, hij is gewoon een beetje bijzonder... En heeft volgens mij het een en ander aan mentale problemen. Hij sloot zijn show af met een videoboodschap naar zichzelf als reminder dat het waard is om te blijven leven. Maak me toch wel zorgen om die jongen
Joost is helemaal niet bijzonder, Joost vindt zichzelf bijzonder!
Wat een ontzettend vervelend mannetje is dat geworden.

Moeilijk om een top samen te stellen, maar toch nog even mijn persoonlijke top 15 van deze editie:

1. Muse
2. Tom Odell
3. Oscar and the Wolf
4. The Last Dinner Party
5. Biffy Clyro
6. Almost Monday
7. Kid Kapichi
8. Amyl and the Sniffers
9. The Academic
10. The Royston Club
11. The Warning
12. Weezer
13. Hiqpy
14. Purple Disco Machine
15. Mika

Olivia Rodrigo en The Kaiser Chiefs hadden ook wel een plekje verdiend, maar ik heb daar toch te weinig van meegekregen om deze in mijn lijstje op te nemen.
Ben ook benieuwd naar jullie top 10 en schiet me maar af ;)

Is Pinkpop 2025 de Pinkpop van de covers?

- God Only knows van the Beach Boys door the Academic
- Tiny Dancer van Elton John door Tom Odell
- Laat me van Ramses Shaffey door Warhaus

Waren er nog meer?
The Last Dinner Party speelde Call Me van Blondie

Onwijs genoten weer dit weekend!

Mijn top 10
1. The last dinner party
2. Muse
3. Amyl and the sniffers
4. Olivia Rodrigo
5. Cypress hill