Nou ja goed, feit is dus eigenlijk. Dat er wel veranderingen moeten worden doorgevoerd, om meer publiek te trekken (voor mij persoonlijk niet zo, of misschien wellicht in de line-up). Maar het moet ook geen lookalike worden van andere festivals bijvoorbeeld als DTRH of LL. Het is wel gewoon PP geen DTRH of LL en het moet ook wel PP blijven. Dat zou namelijk ook de charmes en sfeer van het festival veranderen. En voor mij is Pinkpop altijd een festival geweest met vooral een gemoedelijke sfeer, en iedereen welkom is ongeacht waar je voor staat, of hoe je er uit ziet. Je wordt niet weg gekeken, iedereen op het veld lijkt opeens 1, en iedereen is er even behulpzaam en let op elkaar (dat is echt niet overal). Voor mij persoonlijk hoeft een rand programma niet zo. mijn liefde voor muziek is zo breed, dat ik altijd wel iets vind ik de line-up. Maar als je voor een bepaalde genre zou gaan, zit je op PP gewoon verkeerd. Dan ga je indd naar een Graspop of een Tomorrowland of noem maar op. Aan de line-up kan zeker wel gesleuteld worden. Waar ik denk dat het probleem in zit, is dat er ook veel mensen zijn die gewoon sommige bands of artiesten niet kennen. En dan haken ze al af, of is het een slechte line-up (dat is althans wat ik in mijn omgeving hoor) feit is dan wel. dat dit een generatie is, die al wel een tijd mee gaat, en de "op stap/uitgaan" fase wel al ruim achter zich hebben gelaten. En kwa prijs, ja €300,- is veel geld. Maar je ziet wel de hele dag iets, en al helemaal als je ook echt op de camping verblijft (wij doen dat niet). omgerekend is dat €100,- per dag, even ter vergelijking voor Volbeat in de Ahoy hebben we €90,- betaald (dat is dan nog relatief goedkoop voor een concert tegenwoordig) ja dan heb je ook gast artiesten, maar geen hele dag. En ja ik heb het geld niet hoor, om overal heen te gaan waar ik heen zou willen (concerten) dan is Pinkpop voor ons gewoon wel perfect, om meerdere artiesten te kunnen zien ( want anders geen mogelijkheid voor ons is) en ook nog in de buurt. En feit blijft, wat ze ook doen. Het zal nooit voor iedereen goed zijn, er is altijd wel iemand die iets te klagen heeft.