Pinkpop 2025

Dat komt omdat de regio gewoon erg conservatief is, ook op muzikaal gebied. Kijk naar clubshows van tenenkrommende stoffige metal -> volle bak. Programmeren ze wat progressiever staat er een plukje mensen. Dat is een tendens die trouwens op meer plekken gaande is hoor: het moet aanspreken, men gaat op festivals als Pinkpop niet graven naar onbekende acts, helaas. En dan kom je al snel op het punt dat beleving belangrijker wordt.
Ik kom niet uit de regio, maar begrijp best dat je voor een groot mainstream festival juist ook grote mainstream artiesten wilt aanbieden. Is ook niks mis mee. Dat is de formule van Pinkpop.

Inderdaad. Zet Metallica, Foo Fighters en U2 neer en het is binnen een paar uur uitverkocht.
Dit heeft weinig met genre te maken natuurlijk, maar meer met 'ik noem grote namen'. Genre staat daar een beetje buiten toch?

Vorig jaar was het niet de 'rocknaam' (Maneskin) die de boel vol trok, maar de 'popnaam' (Sheeran), bijvoorbeeld.

Taylor Swift, Beyoncé en Adele ook..

Maar dat je ieder jaar afhankelijk bent van een bizar speling van het lot dat je drie van dat soort reuzen/reuzinnen kan halen, nog los van de portemonnee, is een weinig toekomstbestendige visie.
Klopt hoor. Had ook niet de illusie dat dit gaat gebeuren. Krijgen ze het wel voor elkaar (of minimaal 1 van die drie) dan is iig die dag zeker uitverkocht. 20.000 extra dag kaarten a 155,- p St. is alleen al aan tickets 3 miljoen extra inkomsten. Mag toch hopen dat U2 niet 3 miljoen meer kost dan Muse?

Dit heeft weinig met genre te maken natuurlijk, maar meer met 'ik noem grote namen'. Genre staat daar een beetje buiten toch?

Vorig jaar was het niet de 'rocknaam' (Maneskin) die de boel vol trok, maar de 'popnaam' (Sheeran), bijvoorbeeld.
Klopt. En begrijpelijk dat Maneskin de boel niet vol krijgt.

Laten we in ieder geval hopen dat ze het juiste (en dat is ... ?) doen om Pinkpop weer te laten floreren. Het zou zonde zijn wanneer zo'n iconisch festival verloren gaat.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Ik weet niet wie die voorpagina posts doorgaans doen van Pinkpop? Ik vind ze doorgaans vrij marginaal en vooral veel 'clickbaits' voor eigen andere nieuwsposts van de website.

De laatste post word 'officieel' bekend gemaakt dat Tom Odel komt. Maar ik lees nergens terug waar (bron). Ik heb geen zin om dat zelf op te zoeken, en volgens mij is het plaatsen van een instagram post oid vrij eenvoudig.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Nou ja goed, feit is dus eigenlijk. Dat er wel veranderingen moeten worden doorgevoerd, om meer publiek te trekken (voor mij persoonlijk niet zo, of misschien wellicht in de line-up). Maar het moet ook geen lookalike worden van andere festivals bijvoorbeeld als DTRH of LL. Het is wel gewoon PP geen DTRH of LL en het moet ook wel PP blijven. Dat zou namelijk ook de charmes en sfeer van het festival veranderen. En voor mij is Pinkpop altijd een festival geweest met vooral een gemoedelijke sfeer, en iedereen welkom is ongeacht waar je voor staat, of hoe je er uit ziet. Je wordt niet weg gekeken, iedereen op het veld lijkt opeens 1, en iedereen is er even behulpzaam en let op elkaar (dat is echt niet overal). Voor mij persoonlijk hoeft een rand programma niet zo. mijn liefde voor muziek is zo breed, dat ik altijd wel iets vind ik de line-up. Maar als je voor een bepaalde genre zou gaan, zit je op PP gewoon verkeerd. Dan ga je indd naar een Graspop of een Tomorrowland of noem maar op. Aan de line-up kan zeker wel gesleuteld worden. Waar ik denk dat het probleem in zit, is dat er ook veel mensen zijn die gewoon sommige bands of artiesten niet kennen. En dan haken ze al af, of is het een slechte line-up (dat is althans wat ik in mijn omgeving hoor) feit is dan wel. dat dit een generatie is, die al wel een tijd mee gaat, en de "op stap/uitgaan" fase wel al ruim achter zich hebben gelaten. En kwa prijs, ja €300,- is veel geld. Maar je ziet wel de hele dag iets, en al helemaal als je ook echt op de camping verblijft (wij doen dat niet). omgerekend is dat €100,- per dag, even ter vergelijking voor Volbeat in de Ahoy hebben we €90,- betaald (dat is dan nog relatief goedkoop voor een concert tegenwoordig) ja dan heb je ook gast artiesten, maar geen hele dag. En ja ik heb het geld niet hoor, om overal heen te gaan waar ik heen zou willen (concerten) dan is Pinkpop voor ons gewoon wel perfect, om meerdere artiesten te kunnen zien ( want anders geen mogelijkheid voor ons is) en ook nog in de buurt. En feit blijft, wat ze ook doen. Het zal nooit voor iedereen goed zijn, er is altijd wel iemand die iets te klagen heeft.

Laatst bewerkt:
Wat dat laatste is het zeker zo, dat als je je snel ergert aan drugsgebruik op een festival of (te) hippe randstedelingen, Lowlands niet de juiste plek is om rond te lopen. Ik kan me dan weer ergere aan dronke mensen, die asociaal gedrag vertonen, dat zie ik dan op een PP weer vaker.

De dronken mensen op PP, of welk festival dan ook, zijn ook vervelend. Die mening deel ik zeker.

Zal ook de laatste zijn die beweerd dat er elders ook geen drugs wordt gebruikt he. Maar vroeger was het op Lowlands nog wel beetje "in de schaduw". Mijn ervaring de laatste keer is dat de open en bloot hun tandjes stonden te poetsen en de gemiddelde sleutelbos meer sporen had van poeder dan van roest van het sleutelgat ;)

Het ondekken van bandjes blijft ook wel het mooiste wat er is. Ongeacht waar je bent. Zelfs in het lokale stadspark kan het je soms zomaar positief overkomen dat er weer een artiest bijgezet kan worden op Spotify.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ik heb een kluisje op het festivalterrein gehuurd. Iemand enig idee hoe groot deze zijn? Kan dit nergens terugvinden. Thnx!

Taylor Swift, Beyoncé en Adele ook..

Maar dat je ieder jaar afhankelijk bent van een bizar speling van het lot dat je drie van dat soort reuzen/reuzinnen kan halen, nog los van de portemonnee, is een weinig toekomstbestendige visie.
Dat zie ik ook niet meer gebeuren hoogstens als los concert voor of na PP. Maar laten we wel wezen hoeveel losse concerten zijn er op Megaland geweest pakweg de laatste 25 jaren??.Die grote acts kiezen toch andere locaties.Denk dat PP blij mag zijn als ze 1 van de 3 dagen een topact kunnen binnenhalen.

Hier ook het spoorboekje ondertussen ingevuld. Helaas paar overlappingen, waaronder 1 hele vervelende op zondag...

Vrijdag: Janet Livv, Hiqpy, Personal Trainer, Mika/Sawyer Hill, Inhaler, Weezer/Confidence Man, Bad Nerves, Kip Kapichi en JT
Zaterdag: The Academic, Battlesnake, The Royston Club/Cypress Hill, Tom Odell, Mark Ambor, Almost Monday, Faithless, Sticks
Zondag: Querbeat, Imminience/Boxer Rebellion/Elephant, Everything Everything, Kaiser Chiefs, the Warning, Biffie Clyro, Korn/Purple Disco Machine, Muse

Vooral de botsing tussen Korn (oude rock helden) en PDM is echt heel klote. Wil beide niet missen, maar wil ook beide niet maar voor de helft zien. Dat wordt echt een last-minute call vrees ik.

Hebben ze in Nederland al niet genoeg belevingsfestivals zoals BKS en DTRH? Die al een heel pak verjongen en progressiever zijn?

Misschien moet Pinkpop net wel mikken naar ouder (rock)publiek en meer de kant opgaan van een Rock am Ring (gezien dat Nederland ook al geen echt groot metalfestival heeft)?

• Leuk
Waarderingen: colette283

Users who are viewing this thread