Pinkpop 2025

Hebben ze in Nederland al niet genoeg belevingsfestivals zoals BKS en DTRH? Die al een heel pak verjongen en progressiever zijn?

Misschien moet Pinkpop net wel mikken naar ouder (rock)publiek en meer de kant opgaan van een Rock am Ring (gezien dat Nederland ook al geen echt groot metalfestival heeft)?
Bospop bestaat, Graspop bestaat.

Reed net naar huis en zag nu ook de gele borden weer langs de snelweg staan. Het moment waarop mijn FOMO begint. 😂
Kaartjes zat hoor 🙂 Regulier en in de Resale. De dagkaarten worden zelfs met honderden aangeboden. Vreemd genoeg zijn er dan nog mensen die ze aanbieden boven de reguliere prijs. Geen idee van welke planeet die komen. En al helemaal niet wat iemand zou bezielen om zo'n kaartje te kopen 🤔

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Bospop bestaat, Graspop bestaat.
Bospop is een veredelde Rock Zottegem, Graspop ligt in België.

Gezien het grote aantal Nederlanders op Graspop (en ook Werchter), lijkt mij daar toch een markt te liggen.
(Al besef ik ook wel dat Graspop dichterbij ligt voor de meeste Nederlanders).

Kaartjes zat hoor 🙂 Regulier en in de Resale. De dagkaarten worden zelfs met honderden aangeboden. Vreemd genoeg zijn er dan nog mensen die ze aanbieden boven de reguliere prijs. Geen idee van welke planeet die komen. En al helemaal niet wat iemand zou bezielen om zo'n kaartje te kopen 🤔
Weekend in de resale valt vies tegen hoor, hou het al weken in de gaten, laagste dat ik 1x zag was 257 haha maar was uiteraard te laat.

• Leuk
Nou aangezien iedereen los gaat op het artikel….. zal het toch wel een goed artikel zijn dat de kern raakt toch? Denk dat we het daar over eens zijn.

Ik zal ook even een (klein) plasje erover doen.

In mijn beleving een goede analyse. Met de komst van Ide zie je eigenlijk ook dat het bedrijf Pinkpop deze analyse ook maakt.
Zeker moet Pinkpop zijn eigen identiteit behouden. Echter moet je deze ook wat aanpassen als dit niet meer levensvatbaar is. Kort om je moet eens. Iets doen omdat het iets altijd zo hebben gedaan is in elk bedrijfsleven een doodsteek.
Enfin
Mijn inziens heeft Pinkpop heel lang geleefd op een vaste groep bezoekers uit de regio die steeds is gegroeid door de jaren heen. Ook die kwamen wel hoe dan ook. De laatste (10) jaar zal deze groep ouder worden en vergrijzen. De “vaste” groep wordt dus kleiner en je moet dus mensen in het land gaan overtuigen. Dit zal steeds lastiger worden aangezien er steeds meer aanbod van festivals elders op de markt komen. Je zult dus wel iets moeten doen om daarin uniek te zijn ( mensen te overtuigen). Dit kan je proberen met exclusieve artiesten te boeken maar de markt vertelt je gewoon dat dit steeds lastiger wordt. Unieke headliners spelen immers niet vaak meer festivals. En waarom zouden ze überhaupt een uitzondering maken voor Pinkpop.

Mijn inziens is dan ook de enige oplossing om inderdaad de totale beleving aan te pakken. Creeer een hype gevoel wat mensen overtuigd van een weekend Pinkpop en niet sec van alleen de muziek op Pinkpop. Dit gaat niet meer werken lijkt het. Kijk naar het vervoer, randfeestjes , aankleding, camping, tijdstippen en veel meer naar aansluitingen van genres van artiesten. Dan komt het echte wel goed.

Ik heb überhaupt het idee dat het wel goed komt. Wat mij betreft zou het ook prima zijn als Pinkpop een festival wordt wat wat duurder is en maximaal 40000/50000 trekt maar wel een strak concept gaat ontwikkelen. Voor de drukte wel zo fijn ;)

Hoe dan ook een fijn weekend iedereen. Geniet zolang het kan. Dat heb ik zelf ook meegemaakt dat dit niet zo van zelfsprekend is. Fijn dat we in een wereld leven waarin we over dit soort zaken kunnen klagen.

Wie zien we straks bij de grote P bij de meeting :)?

• Leuk
Weekend in de resale valt vies tegen hoor, hou het al weken in de gaten, laagste dat ik 1x zag was 257 haha maar was uiteraard te laat.
De camping gaat morgen open. Dan stopt als het goed is ook de TM resale. Dus vanavond en morgenochtend gaan de prijzen echt nog wel dalen.

En toch sterft menig metalfestival in Nederland een stille dood (looking at you Fortarock)
En toch blijven er nieuwe het proberen, vgm was South of Heaven best succesvol voor een 1e editie. Ze hebben in ieder geval de 2e editie al aangekondigd.

Het geluk wil dat ik twee kaartjes gekregen heb voor de vrijdag dus het ziet er naar uit dat ik overmorgen mijn (kortdurende) debuut ga maken in Landgraaf. De afgelopen dagen ben ik daarom dit forum een beetje aan het meelezen en ik vind de discussie over de (toekomstige) richting van Pinkpop wel interessant. Ik ken Pinkpop vooral van de vele iconische liveregistraties van bands als Pearl Jam, Metallica en Foo Fighters, en in mijn hoofd was Pinkpop altijd het festival waar je heen ging als je écht voor de grote 'legendarische' namen kwam, en minder gaf om randbeleving en de mid-/undercard. Nu was ik in voorbereiding de line-up aan het doorlopen en is mijn eerste reactie op de line-up van vrijdag eigenlijk een beetje 🤷‍♂️.

Voor een gratis kaartje is het absoluut een fijne opstelling en ik ga 100% een aantal toffe shows zien, maar ik kan me ergens ook wel goed voorstellen dat mensen hier geen 155 euro voor gaan neerleggen. Het gros van deze artiesten stond de afgelopen jaren al (meermaals) ergens in de lage landen en Timberlake als headliner voelt - met alle respect - toch ook een beetje als een lauwwarme maaltijd.

Ik begrijp dat je als festival dichtbij je eigen identiteit wil blijven en niet een soort Zuid-Nederlandse kopie wilt worden van de 'sfeer'festivals als Lowlands en DTRH, maar als de USP van je festival de ijzersterke line-up is en die blijft (enigszins) uit, dan blijft er misschien te weinig over waar de kaartverkoop het van moet hebben.

Neem het bovenstaande vooral met een enorme korrel zout want ik ben er dus nog nooit geweest. Wie weet ben ik na vrijdag toch ineens volledig overtuigd en kom ik volgende week met roze hoedje terug op het forum.

Heeft iemand de QR code van gereserveerde camping lockers al gekregen? Vorig jaar had ik het op dinsdag, nu heb ik nog niks

De camping gaat morgen open. Dan stopt als het goed is ook de TM resale. Dus vanavond en morgenochtend gaan de prijzen echt nog wel dalen.
Ik aas nog op een dagticket voor de zaterdag. Stopt die resale ook morgen al of pas vrijdag/zaterdagochtend? Kan iemand zich herinneren hoe dat vorig jaar ging?

Ik zit met een schuin oog nog te kijken voor een zondag ticket, maar dan zal de prijs eerst flink moeten zakken. Ik vind op dit moment geen enkele dag de ticketprijs volledig waard.

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds

Users who are viewing this thread