Nou aangezien iedereen los gaat op het artikel….. zal het toch wel een goed artikel zijn dat de kern raakt toch? Denk dat we het daar over eens zijn.
Ik zal ook even een (klein) plasje erover doen.
In mijn beleving een goede analyse. Met de komst van Ide zie je eigenlijk ook dat het bedrijf Pinkpop deze analyse ook maakt.
Zeker moet Pinkpop zijn eigen identiteit behouden. Echter moet je deze ook wat aanpassen als dit niet meer levensvatbaar is. Kort om je moet eens. Iets doen omdat het iets altijd zo hebben gedaan is in elk bedrijfsleven een doodsteek.
Enfin
Mijn inziens heeft Pinkpop heel lang geleefd op een vaste groep bezoekers uit de regio die steeds is gegroeid door de jaren heen. Ook die kwamen wel hoe dan ook. De laatste (10) jaar zal deze groep ouder worden en vergrijzen. De “vaste” groep wordt dus kleiner en je moet dus mensen in het land gaan overtuigen. Dit zal steeds lastiger worden aangezien er steeds meer aanbod van festivals elders op de markt komen. Je zult dus wel iets moeten doen om daarin uniek te zijn ( mensen te overtuigen). Dit kan je proberen met exclusieve artiesten te boeken maar de markt vertelt je gewoon dat dit steeds lastiger wordt. Unieke headliners spelen immers niet vaak meer festivals. En waarom zouden ze überhaupt een uitzondering maken voor Pinkpop.
Mijn inziens is dan ook de enige oplossing om inderdaad de totale beleving aan te pakken. Creeer een hype gevoel wat mensen overtuigd van een weekend Pinkpop en niet sec van alleen de muziek op Pinkpop. Dit gaat niet meer werken lijkt het. Kijk naar het vervoer, randfeestjes , aankleding, camping, tijdstippen en veel meer naar aansluitingen van genres van artiesten. Dan komt het echte wel goed.
Ik heb überhaupt het idee dat het wel goed komt. Wat mij betreft zou het ook prima zijn als Pinkpop een festival wordt wat wat duurder is en maximaal 40000/50000 trekt maar wel een strak concept gaat ontwikkelen. Voor de drukte wel zo fijn
Hoe dan ook een fijn weekend iedereen. Geniet zolang het kan. Dat heb ik zelf ook meegemaakt dat dit niet zo van zelfsprekend is. Fijn dat we in een wereld leven waarin we over dit soort zaken kunnen klagen.
Wie zien we straks bij de grote P bij de meeting

?