Pinkpop 2025

Ik denk sowieso dat veel mensen die uit het Noorden komen eerder voor een overnachting kiezen dan dat ze terugrijden.
Nu is de keuze voornamelijk, of laat terugrijden of niet gaan vanwege de extra kosten van een overnachting. Camping open voor dagbezoekers zou helpen, maar denk dat een hoop mensen geen zin hebben om voor 1 nacht hun tent open te klappen en weer op te ruimen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Maar toch hebben ze over het algemeen vaak de beste line-up van NL.

De prijs niet echt. Veel concerten en festivals zijn kneiterduur en verkopen ook zo uit.

Camping toegankelijk maken voor dagbezoekers zou al helpen.
Als je geen campeerder bent?
De meesten hier uit mijn regio hier rijden weer terug!

Zo ook voor deze pinkpop zondag,
Ticket 155,- overnachting 100,- brandstof 50,- eten/drinken 75,-
Zo'n kleine 400 euro voor een dagje festival.
Leven is al duur.

Het heeft voor en nadelen, nu kan je de mensen uit het Noorden missen daar hoef je het heus niet om te laten, wil er alleen mee aangeven dat het voor de 1 een plus is voor een ander een min, het is niet zo dat een oplossing er zo maar is, de magie rond pinkpop raakt een beetje verloren...
Voor mijn gevoel gaat het om keuzes,
Neem Linkin Park ipv Justin Timberlake,
Die dag had in no time uitverkocht geweest (ook aangezien Werchter zo snel uitverkocht was).
Hiermee hadden ook de weekend tickets (naar alle waarschijnlijkheid) uitverkocht geweest!
Voor mijn gevoel is Zondag ook al goed verkocht, dan had Pinkpop een prima jaar gedraaid en klaagde er niemand hier!

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Mooi zo houden dan! LL is een hype en doet er niet toe wat ze boeken, diploma gehaald en lekker uit je dak op lowlands...

Snap jullie redenatie qua later totaal niet, en heb hier in mijn omgeving nog nooit iemand over gehoord!

De prijs en de line-up is het grootste ding!
Acts later programeren zal denk ik alleen maar tegenhouden (althans in de situatie waarin wij zitten).
Zelf ben ik in aanraking gekomen met pinkpop voor een dag..
Vanuit Friesland 3,5 uur rijden! Snachts iets sneller 😉 23:00 afgelopen en richting huis waarbij we +/- 03:00 weer thuis waren, waneer een Muse pas om 01:00 klaar zou zijn zullen er minder snel mensen een dagticket kopen!

Lowlands is immers ook een weekend festival dat mag en kun je niet vergelijken, voor mijn gevoel was pinkpop dit ook meer voorheen en gokken ze nu meer op de dagen!
Tsjezus na een festivaldag nog even dik 3 uur karren, mij niet bellen hoor.

Same. Ik kom ook uit het Noorden en wij kiezen bij een concert of festival dat op twee uur rijden ligt altijd maar voor een overnachting. Zo'n dag is intensief genoeg haha.

Heerlijk hoor
Heb een aantal jaren 1,5 u a 2u per nacht naar huis gereden van rock werchter iedere nacht.

Eigen bedje in om 4u smorgens
11u terug opstaan en terug naar werchter gaan
Dan is het toch veel efficiënter om lekker in de buurt ergens te tukken? Ik zou dag twee echt gesloopt zijn haha.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Mooi zo houden dan! LL is een hype en doet er niet toe wat ze boeken, diploma gehaald en lekker uit je dak op lowlands...
Wat een ongelooflijk onzin zeg...
De reden dat LL uitverkoopt is omdat mensen terug blijven keren en het dus een fijn festival is om te vertoeven. Qua organisatie, eten, terrein, , doorstroming, schaduwplekken, randprogramma lopen ze echt vele stappen voor op PP. Ook de gemiddelde leeftijd is prima, ja er lopen niet heel veel 40 plussers rond t.o.v. Pinkpop, maar denk dat het gemiddelde mooi tussen de 25 en 35 ligt.

Daarnaast is Lowlands ook voor mij als muziekliefhebber aantrekkelijk, alleen al als je kijkt hoeveel acts je op een dag kunt zien en wat voor keuzes je hebt.

Voor 2026 hoop ik dat Pinkpop eindelijk Cardinal Black gaat boeken. Deze band wordt steeds populairder en wordt m.i. ten onrechte steeds over het hoofd gezien.

Het lijkt niet dat het om Tom Odell gaat. Om 11:00 uur zou hij met nieuws komen. Maar de foto is nog niet onderwater te vinden op de Pinkpop-pagina

randprogramma lopen ze echt vele stappen voor op PP.

Het geheel is wat robuuster/breder en minder afhankelijk van die handjevol namen dat een festival als Pinkpop kan maken of breken.

Uiteraard, Lowlands is niet heel rouwig om het feit dat ze nu lekker in een hype periode zitten. Op hun lauweren rusten kan Lowlands zich echt niet veroorloven, zoals wat Pinkpop wel doet in mijn ogen. De doelgroep van LL is zo weer weg- en weer terug na een paar jaar - waar tegenover staat dat het PP wel trouwere bezoekers heeft, maar als je die gaat verliezen... dan ben je ze ook echt kwijt zonder een nieuwe lichting die staat te trappelen om te gaan.

Appels en peren uiteraard, maar hoe het allemaal op mij overkomt is het dat Lowlands een duidelijkere visie heeft wat ze willen dan de uitstraling van "afhankelijk zijn van" dat Pinkpop uitstraalt.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Dan is het toch veel efficiënter om lekker in de buurt ergens te tukken? Ik zou dag twee echt gesloopt zijn haha.
boh, is zo gegroeid
dochter sliep ook 2,5 jaar lang niet door (en dat is een understatement) en dat zorgde voor een gemiddelde onderbroken nachtrust van 3,5 uur per nacht.
toen heeft mijn lichaam leren bekomen met nachtjes van 5 a 6 u

en wou gewoon graag smorgens bij haar zijn.
ook werd de bezine betaald door mijn baas dus koste me het niets.

ondertussen zijn we wat jaartjes ouder en slaap ik nu al 2 jaar terug ter plaatse in werchter :)
maar in het algemeen blijf ik nooit ergens slapen voor een optreden
ook niet in gelsenkirchen en dergelijke.
ik rij altijd gewoon lekker naar huis

Users who are viewing this thread