Pinkpop 2025

Als je op Werchter minder betaald en meer krijgt voor je geld dan is het toch logisch dat mensen in de Randstad eerder voor Werchter kiezen
Het verschil in afstand is verwaarloosbaar en de headliners zijn van vergelijkbare grootte
Ook krijg je bij vierdaagsfestivals standaard meer waarde voor je geld dan bij driedaagsfestivals, dat is gewoon een feit als je verschillende festivals in de Benelux gaat vergelijken. Dat zal pinkpop ook niet meehelpen.

Ja, ik denk dus ook dat het niet zo zeer, in ieder geval niet perse doorslaggevend, in die € 13,00 zit, maar meer in de line up, dat je wat langer door mag, er gewoon letterlijk meer keuze is.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
dat zeg ik, dagticket 137,- in vergelijking met 150,-
daargooit mojo de ruiten van Pinkpop in

je kan beter 15 a 20 euro onder de prijs gaan zitten en 2x meer tickets verkopen.
Die 30 a 40 euro minder op die 2 tickets komen wel ruim terug op een dag als er 2 mensen geld uitgeven aan eten en drinken imo, ipv 1 persoon op tickets die 20 euro 'te duur' zijn

alhans, zo denk ik dan
Is het niet zo dat Buro Pinkpop de prijzen van de tickets bepaalt? Mojo doet toch enkel de programmering? Kan zijn dat ze zoveel aan Mojo moeten betalen voor het programma natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat als je zo objectief mogelijk probeert te kijken naar Werchter - Pinkpop, je eigenlijk niet anders kan dan stellen dat Werchter de laatste jaren meer te bieden heeft. De fanclubs van Justin Timberlake of Muse dan even daargelaten.
Fanclub van Timberlake heeft afgelopen zomer hun lol al gehad en Muse stond 2 jaar geleden op Werchter. Vind de Pinkpop line-up dit jaar niet slecht en best divers in genres maar de 2 jaar hiervoor hebben ze echt de slechtste line ups in jaren gehad wat voor de hype naar dit jaar ook niet helpt natuurlijk. Zie veel mensen in mijn omgeving die door de line up van de afgelopen jaren een ander festival een kans hebben gegeven en dat nu als 1ste keus hebben, hier val ik ook onder aangezien Werchter bij mijn vriendengroep nu vaste prik is geworden.

Is het niet zo dat Buro Pinkpop de prijzen van de tickets bepaalt? Mojo doet toch enkel de programmering? Kan zijn dat ze zoveel aan Mojo moeten betalen voor het programma natuurlijk.
Ik zou verwachten dat Buro Pinkpop een budget beschikbaar stelt aan Mojo waarvan ze de programmering mogen doen (en zichzelf mogen betalen).

Ja, ik merk dit ook wel. Mijn Pinkpopgroep, echt wel honkvaste Pinkpopgangers, verkassen dit jaar voor het eerst ook naar Werchter.
Vandaar dat je het niet meer echt kan afdoen als smaak of persoonlijke voorkeur. Bij Werchter zit er gewoon iets meer lijn in en staat er simpelweg een line-up die meer geld kost. Vandaar ook vaak een sterkere line-up. Je gaat me niet vertellen dat de meerderheid van de mensen eerder de undercard van Pinkpop zoud kiezen dan die van Werchter. De verkoopcijfers zeggen daar ook wel wat over trouwens.

Regeling parkings, bereikbaarheid, het bijhouden van je ticket ook al heb je een bandje (ik mag hopen dat dat al voorbij is), lange wachtrijen, te weinig wc's, te druk op sommige plaatsen, andere plaatsen dan weer amper iets, enz.

Los van dat je tijdens de headliner geen alternatief hebt of dat het eigenlijk allemaal, behalve op camping, vroeg gedaan is.

Oké, we zijn misschien te verwend in België, maar het zijn zaken die meespelen. En waar we toch meer verwachten bij een van de grootste festivals in Nederland. Ik zou het hier niet zetten mocht ik dit alleen denken, het is vooral omdat ik dat de laatste jaren van verschillende onafhankelijke mensen gehoord heb, zonder er specifiek om te vragen of zo.
Ik heb hetzelfde gedacht over Pinkpop. Enkele jaren terug voor de eerste keer geweest voor Editors, War on Drugs en P!nk. Maar nadien gezegd dat we door bovenstaande redenen voor een artiest liefst naar een ander festival gaan. Die parkings zijn een drama. Dit jaar opnieuw, wij moeten blijkbaar 40 minuten wandelen om er te geraken en daarvoor nog meer dan €30 vragen. En ja, ik kan ook thuisblijven maar toch ben ik er dit jaar opnieuw bij... Voor Muse dan, enkel en alleen omdat ze nergens anders 'in de buurt' komen. Ik hoop op een mooie zonnige dag, leuke sfeer, fantastische optredens en dat mijn perceptie over het festival positiever gaat uitdraaien. En die kans zit er natuurlijk dik in (aangezien ik nu weet wat te verwachten, of niet te verwachten ;-) )

Toch zou Pinkpop (of eigenlijk MOJO), moeten kijken naar een locatie die toch wat beter bereikbaar is (mocht dat met het OV kunnen, dan al helemaal). Ik val in herhaling, maar deze line up had al lang en breed uitverkocht geweest rond de randstad of een acceptabel stuk rijden daarvan. Om 12 uur s avonds nog 3/4 uur rijden naar huis, zitten niet veel mensen op te wachten. Dit geldt voor zowel jongeren die opgehaald (of dus met het OV terug kunnen) als ook ouderen.
Mensen overdrijven mega erg over het OV. Je hebt een Intercity van Utrecht naar heerlen. Vanaf daar ben je zo op het Pinkpop terrein.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Mensen overdrijven mega erg over het OV. Je hebt een Intercity van Utrecht naar heerlen. Vanaf daar ben je zo op het Pinkpop terrein.
Ja alsof het zo gemakkelijk is, niet iedereen woont naast Utrecht Centraal. Voor de meesten is het eerst een bus naar het lokale station, dan als je geluk hebt wel of geen directe aansluiting naar Utrecht, dan nog twee uur naar Heerlen, en dan moet je nog van Heerlen naar Pinkpop zien te komen. Je bent vanuit de randstad van deur tot deur toch al snel vier uur bezig op die manier, met vaak minstens drie overstappen. Voor een dagje festivallen is dat dus gemakkelijk 6-8 uur reizen op een dag voor de gemiddelde inwoner van de randstad. Dat vind ik persoonlijk toch echt niet mee vallen.

+1, voor mij is het ook al gauw 2.5 uur rijden, en dan nog niet over het parkeren oid en naar toe lopen hebben.

Ik heb pinkpop qua festivals ook een stuk lager zitten dan de rest, wat het precies is weet ik niet. Het is niet zozeer de lineup, die is opzich best prima vaak. Maar het is meer het open vlakke terrein, zonder wat afwisseling. bij een warme dag met zon schroei je weg, en ik vind de logistiek ook ondermaats, qua eettentjes etc en looproutes. Al die noordroute erbij dit jaar zou misschien wat soelaas bieden

Mijn idee om het wat te verbeteren:

1., draai het noordpodium een kwartslag om zodat je een L vorm constructie hebt i.p.v. tegenover elkaar
2., gooi net als rockwerchter kunstgras? maakt het stuk meer sfeervoller.
3. meer overkappingen/plekken voor schaduw
4. terrein uitbreiden met meer eet/drink gelegenheden.

Hier kan ik mij ook grotendeels wel in vinden en mooie punten waar Pinkpop wel iets van verandering laat zien de afgelopen jaren maar onvoldoende of de plank misslaat.
Die schaduwplekken is bijvoorbeeld een veelgehoorde bron van ergernis waar redelijk eenvoudig wat aan te doen is. Maar wat kiest de PP organisatie? We maken extra schaduwplekken (lees: tuinterras) en daar rekenen wij dan extra geld voor.

En verder gaan wij weer met veel liefde naar Pinkpop, het is alleen jammer dat er zoveel meer in zit en men er onvoldoende mee lijkt te willen/kunnen doen.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en legenden
Hier kan ik mij ook grotendeels wel in vinden en mooie punten waar Pinkpop wel iets van verandering laat zien de afgelopen jaren maar onvoldoende of de plank misslaat.
Die schaduwplekken is bijvoorbeeld een veelgehoorde bron van ergernis waar redelijk eenvoudig wat aan te doen is. Maar wat kiest de PP organisatie? We maken extra schaduwplekken (lees: tuinterras) en daar rekenen wij dan extra geld voor.

En verder gaan wij weer met veel liefde naar Pinkpop, het is alleen jammer dat er zoveel meer in zit en men er onvoldoende mee lijkt te willen/kunnen doen.
Schaduw en zitplekken, plus aankleding terrein, is al 10 jaar een heikel punt maar ze doen er dus echt helemaal niks mee

• Leuk
Waarderingen: Davidd en hersenscheetje

Users who are viewing this thread