Pinkpop 2025

ja, zat ook al te F5-en... maar niets, dan is de 70 dagen tot Pinkpop nog geen garantie gebleken? (voorlopig dan)

Ik zou de verwachtingen niet al te hoog leggen, eerlijk gezegd. Per definitie vallen vervangers bijna altijd tegen (uitzonderingen uiteraard daargelaten, zo was Burna Boy een meer dan waardige vervanger qua grootte van de naam van Stromae bijvoorbeeld, twee jaar geleden op DTRH).

Waarom zou Pinkpop akkoord gaan met geheimhouding, terwijl ze juist alle belang hebben bij extra kaartverkoop? Een klinkende naam kan wellicht nog mensen over de streep trekken om kaarten te kopen. Tenzij ze natuurlijk nu al zo goed als uitverkocht zouden zijn, maar dan hadden ze ongetwijfeld al een ticketalert doen uitgaan.

Vanuit de artiesten kan ik me wel voorstellen dat ze baat hebben bij geheimhouding (als ze bijvoorbeeld eigen show(s) hebben die nog niet zijn uitverkocht. Dat zal ongetwijfeld de vijver zijn waaruit ze vissen. Vermoed dus ook iets Nederlands.

Ja die deed pijn destijds. Overigens uiteindelijk wel een hele vette show van Placebo gezien als headliner.

Amy Winehouse was de andere zeer pijnlijke annulering. Tijdens het festival zelf pas.
Dat ik Amy Winehouse nooit live heb mogen zien (daardoor) blijf ik altijd zonde vinden.

Depeche Mode had ik persoonlijk wel vrede mee omdat Placebo, één van mijn lievelingsbands, een langere set mocht spelen én een vriend via Marktplaats aan een heel goedkoop ticket kon komen door die afzegging en last-minute toch mee ging.

Ze staan ook op Nirwana Tuinfeest. Festivalletje van 5000 man. Nog niks van uitverkocht. Die zijn door hun hype heen denk ik zo 😅
maar, als NL invlieger halverwege op de dag op Noord of Zuid podium Pinkpop, lijkt me geen rare optie

( mijn hoog ligt bij Epica, mijn angst ligt bij Kenstington 🙈 )

• Haha
Waarderingen: hersenscheetje
Het feit dat de artiest/pinkpop aangeven dat ze het pas kort voor het festival aankondigen doet mij denken dat het geen hele grote naam is (die nog extra kaarten verkoopt)...

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Maar de vervanger lijkt mij eerder dan een artiest die vlak voor Pinkpop nog een optreden heeft in Nederland waarvan het concert nog niet uitverkocht is. Kane en Kensington is overal te zien, dus die hadden ze al bekend kunnen maken.

Het feit dat de artiest/pinkpop aangeven dat ze het pas kort voor het festival aankondigen doet mij denken dat het geen hele grote naam is (die nog extra kaarten verkoopt)...
of nog met een touraankondiging of album moet komen...

om 'extra' kaarten te verkopen zou je als Mojo/Pinkpop toch niet willen wachten met bekendmaken

• Leuk
Maar de vervanger lijkt mij eerder dan een artiest die vlak voor Pinkpop nog een optreden heeft in Nederland waarvan het concert nog niet uitverkocht is. Kane en Kensington is overal te zien, dus die hadden ze al bekend kunnen maken.
Met die redenatie kom je op bijv. Lionel Richie uit, maar dat is zo te zien vrijwel uitverkocht. Pitbull heeft gelukkig al iets staan op 21 juni.

K3 zou je ook pas laat kunnen aankondigen 🙃🙃🙃🙃

• Haha
Alien Ant Farm is rond Pinkpop in Nederland, maar heeft op 21/6 nog niks staan. Voor de gemiddelde bezoeker een nostalgische naam die nu niet veel meer zal kosten.

• Leuk
Waarderingen: thedude182 en Chiel
Met die redenatie kom je op bijv. Lionel Richie uit, maar dat is zo te zien vrijwel uitverkocht. Pitbull heeft gelukkig al iets staan op 21 juni.

K3 zou je ook pas laat kunnen aankondigen 🙃🙃🙃🙃
Mr Worldwide had ik wel willen mee pakken hoor op een festival! Zou er alleen niet zelf een kaartje los voor kopen 😂

Waarschijnlijk Nederlandse act... Daarbij natuurlijk logisch als ze touren en al in de buurt zijn.
Puur op onderbuikgevoel gebaseerd, maar feit dat de act pas op laatst bekend gemaakt wil worden, geeft mij wel het gevoel dat er een speciale band is met Pinkpop. Epica?

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en DennisvdBr
ChatGPT is ambitieus

Goede vraag! Als we logisch nadenken over wie een geschikte vervanger voor Adam Lambert op Pinkpop 2025 zou kunnen zijn, dan kijken we naar artiesten die qua stijl, bekendheid, en energie vergelijkbaar zijn. Adam Lambert staat bekend om zijn glam rock/pop-sound, zijn flamboyante performance-stijl en zijn sterke stem — zowel solo als frontman van Queen.

Hier zijn een paar logische vervangers:

🎤

1. Måneskin – Italiaanse rockband met veel flair en energie. Perfecte festival vibe, glamrock-invloeden.
  2. Harry Styles – Grote naam, flamboyant en pop-rock georiënteerd. Wellicht te groot, maar past qua sfeer.
  3. Brendon Urie (ex-Panic! at the Disco) – Mocht hij solo gaan optreden, past hij perfect in het theatrale en glammy plaatje.
  4. Sam Smith – Pop met theatrale flair en queer-icon status. Past qua uitstraling en vocale kracht.
  5. Mika – Vergelijkbare theatrale en vocale stijl, met een aanstekelijke poprock sound.

🎤

1. Duncan Laurence – Nederlands, sterke stem, queer representatie, en pop-gevoeligheid.
  2. Rina Sawayama – Brits-Japanse zangeres die pop, rock en theatrale performance combineert.
  3. Years & Years (Olly Alexander) – Synthpop, sterke vocals, queer performer met veel podiumuitstraling.

🎸

• The Struts – Britse glamrock band met Queen-invloeden.
  • Palaye Royale – Visueel flamboyant en energieke rockband.

• Leuk

Users who are viewing this thread