Pinkpop 2025

Iedereen maakt zich zo druk om die drank omzet, alsof Opoe en Omi zo veel witte wijn achterover kletsen dat Pinkpop daar zn drank omzet op haalt. Alsof de jeugd geen geld uit geeft op zo'n festival šŸ˜‚
Ik wil je niet teleurstellen maar het is simpelweg een feit dat het publiek van 35 jaar en ouder aanzienlijk meer uitgeeft op festivals dan 'de jeugd'. Op een gegeven moment heb je gewoon meer te besteden waardoor elk biertje een speciaalbiertje wordt etc

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en ChrisV
Ik wil je niet teleurstellen maar het is simpelweg een feit dat het publiek van 35 jaar en ouder aanzienlijk meer uitgeeft op festivals dan 'de jeugd'. Op een gegeven moment heb je gewoon meer te besteden waardoor elk biertje een speciaalbiertje wordt etc
Sinds een paar jaar ben ik nagenoeg gestopt met alcohol drinken. Pinkpop had echt meer aan pre 30 oasiss.

De doelgroep voor pinkpop is 18-35 jaar volgens de folder die laatst langs kwam.

Dan moet je bijvoorbeeld Rodrigo, Harry Styles, Bieber of Babymetal boeken, en Stones, Peppers, FF ... aan je voorbij laten gaan

de 45+ groep zal dan voor een deel thuis blijven of uitwijken naar andere festivals als bijvoorbeeld Bospop
De grootse groep is tussen de 35 en 55 volgens die folder! 33% als ik mij het goed herinner. En de groep 18 tot 35! Dit maakt het ook zo lastig denk ik! Anderzijds dit is toch ook van alle tijden, die groep schuift vanzelf op naar de andere categorie... Dus wat is dan eigenlijk het probleem?šŸ¤£

Maarrr die 1 a 2 nieuwe headliners zorgen ervoor dat de jeugd weer met spanning uitkijkt naar Pinkpop en zich ook goed amuseert.

Dat hebben wij toch ook gedaan allemaal? Genoten van spannende relevante acts waar onze ouders geen idee van hadden. Waarom gunnen we dat de jeugd van nu dan niet? Of denken we dat we zelf nog die jeugd zijn?

Herinner de gezonde spanning naar je allereerste optreden van een Prodigy, Korn, Pearl Jam, Limp Bizkit, SOAD, RATM of Rammstein toe. En hoe geweldig het was. Iets waar je het nog hele schooljaar over na praatte! Terwijl diezelfde namen weer kunnen zien nu zoiets heeft als, ah jah hier gaan we weer, kijken hoe ze het dit keer doen.
Ondertussen luistert de jeugd naar hele andere artiesten op hun apps. Radio en TV zal ze worst wezen, das voor oudjes. Zoals ons. Die het toch niet horen te snappen :LOL:.

waarom, Pinkpop is nauwelijks uitverkocht...
da's nooit een reden van zorg geweest
Als je een headliner deelt wil je toch gewoon de eerste zijn met bekend maken? Anders valt een deel van de mogelijke dagkaartjesverkoop af omdat ze al een dagkaartje hebben voor het andere festival

Denk toch dat het een keertje gevolgen zal gaan hebben. De laatste jaren blijven toch wel aardig wat kaarten op de plank.
als er 55.000 of 60.000 man komen ipv uitverkocht, geloof ik niet dat dat veel impact heeft...

dat zijn geen uitzonderlijke aantallen, zelden dat de 70.000 per dag ook echt gehaald wordt, de Ed Sheeran dag zelfs pas op de dag zelf

ik snap nooit zo de obsessie met 'uitverkocht' raken, zal uiteraard lekker zijn voor een organisatie financieel maar als je daarvan afhankelijk moet zijn dan is er met de organisatie pas iets mis

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
als er 55.000 of 60.000 man komen ipv uitverkocht, geloof ik niet dat dat veel impact heeft...

dat zijn geen uitzonderlijke aantallen, zelden dat de 70.000 per dag ook echt gehaald wordt, de Ed Sheeran dag zelfs pas op de dag zelf

ik snap nooit zo de obsessie met 'uitverkocht' raken, zal uiteraard lekker zijn voor een organisatie financieel maar als je daarvan afhankelijk moet zijn dan is er met de organisatie pas iets mis
Zou ook veel beter zijn als 60.000 het maximum wordt. Dan hebben ze nog altijd meer dan voldoende winst en zijn ze minder afhankelijk van megaheadliners.

5k verschil in bezoekers? Dan heb je het al snel over 2 a 3 miljoen euro aan opbrengst. Daar kun je een leuke headliner voor halen.

waarom, Pinkpop is nauwelijks uitverkocht...
da's nooit een reden van zorg geweest
Hmmm de afgelopen 20 jaar 14 keer uitverkocht geweest! Das best vaak toch?

Users who are viewing this thread