Pinkpop 2025

Denk toch dat het een keertje gevolgen zal gaan hebben. De laatste jaren blijven toch wel aardig wat kaarten op de plplank.
Dat komt ook door die onzinnige acts die ze geboekt hebben de afgelopen jaren, en daar willen jullie nu weer naar toe en daar lijkt het zelfs ook weer naar toe te gaan..
Heb mijn hoop voor de headliners van volgend jaar alweer opgegeven op LP na, dagprogramma gaat de doorslag geven!
Veel succes met de nieuwe jeugd die volgens vele hier alleen maar naar commerciële shit luistert.
waarbij ik in 2008 de uitvlucht zocht van de neyo's, ushers en de katy perrys die hitlijsten domineerden naar de rage against the machine, the kaiser chiefs, Metallica etc.
Nu brengen en willen we hetgeen wat hitlijsten domineert naar dat festival halen 😒

Dat komt ook door die onzinnige acts die ze geboekt hebben de afgelopen jaren, en daar willen jullie nu weer naar toe en daar lijkt het zelfs ook weer naar toe te gaan..
Heb mijn hoop voor de headliners van volgend jaar alweer opgegeven op LP na, dagprogramma gaat de doorslag geven!
Veel succes met de nieuwe jeugd die volgens vele hier alleen maar naar commerciële shit luistert.
waarbij ik in 2008 de uitvlucht zocht van de neyo's, ushers en de katy perrys die hitlijsten domineerden naar de rage against the machine, the kaiser chiefs, Metallica etc.
Nu brengen en willen we hetgeen wat hitlijsten domineert naar dat festival halen 😒
En dat was vorig jaar echt een succes!🤣

• Leuk
Waarderingen: brutus257
5k verschil in bezoekers? Dan heb je het al snel over 2 a 3 miljoen euro aan opbrengst. Daar kun je een leuke headliner voor halen.
Nee, zeker niet. Extra 5k bezoekers brengen ook extra kosten met zich mee. Bij 5k bezoekers gaat het om maximaal een miljoen uiteindelijk. Daarnaast moet die headliner beschikbaar zijn en ook willen spelen. Dat is eigenlijk de grootste struggle uiteindelijk.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Maar je bent het er wel mee eens toch dat je niet eeuwig kan blijven teren op de rockheadliners zoals Pearl Jam, FF etc.

Daarnaast ben ik best vaak op Pinkpop geweest en het was eigenlijk altijd al een mix aan pop en rock. Dus de suggesties die hier gedaan worden met LP, Justin Timberlake en Olivia Rodrigo zijn zo gek toch niet.

Wat de laatste jaren voor mij vooral het probleem was in de line-up, was dat het teveel bands zijn die al overal te zien waren in de jaren ervoor en ik miste een beetje de relevante/spannende bands.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Hey maar @brutus257, wat zijn nou nieuwe rockheadliners die jou en velen met je naar het festival zouden trekken? Dus niet Metallica of de Foo's maar nieuwe rockheadliners?

Ik ga even positief doen.

Ik vind Pinkpop juist vaak top met de namen. Ik luister vooral punk en rock maar heb met ouder worden ook gezien dat erg goed pop muziek bestaat (vooral richting power pop). Punk en rock blijven altijd me favoriete genre maar als uitstapje doet vind je vrij goed muziek.

5 jaar geleden zou ook geen Olivia Rodrigo en Joost luisteren want ik ben geen poser. Maar als ouder word merk je dat hele gatekepen erg kinderachtig is.

Niks mis mee als graag vast houd aan eigen genre, begrijp me niet verkeerd want ik weet dat uitzondering hierin ben. Ik kan zo van the offspring naar Olivia Rodrigo gaan daarna naar Tusky.

Ik heb dan wel zoiets: Oke Olivia omdat het lekker relevant is, Linkin Park want relevant + oude garde. Maar zet er aub geen Justin Timberlake als 3e bij dan. Waarom zou je? Kies iets anders fris ofzo want wie komt er naar Landgraaf voor Justin Timberlake? Is toch niet nodig joh.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje
Hey maar @brutus257, wat zijn nou nieuwe rockheadliners die jou en velen met je naar het festival zouden trekken? Dus niet Metallica of de Foo's maar nieuwe rockheadliners?
Gojira, Parkway Drive, Tool, Ghost, The War On Drugs, Linkin Park (oke, een grensgeval), Disturbed, Bring Me The Horizon, Electric Callboy zouden in aanmerking kunnen komen bijvoorbeeld.
Ik vermoed dat de meesten van hen iig niet veel ouder zullen zijn dan die Timberlake waar wat geruchten over gaan.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Gojira, Parkway Drive, Tool, Ghost, The War On Drugs, Linkin Park (oke, een grensgeval), Disturbed, Bring Me The Horizon, Electric Callboy zouden in aanmerking kunnen komen bijvoorbeeld.
Ik vermoed dat de meesten van hen iig niet veel ouder zullen zijn dan die Timberlake waar wat geruchten over gaan.
Enige nieuwe band is Electric Callboy (als gaat om relevant zijn geworden) in je lijst. Niks mis mee maar laat wel duidelijk het probleem zien van rock populariteit anno 2024

• Leuk
Zijn niet echt allemaal headliners voor Pinkpop toch, op LP en Tool na. ,

Daarnaast heb ik nooit begrepen waarom mensen enthousiast worden vn Electric Callboy. Ik heb ze op PP gezien en ja het is een leuk feestje, maar voor de rest is het muzikaal toch erg zwak en één grote gimmick. Zou het erg zonde vinden als die op een hoge plek op de line-up komt te staan.

• Leuk
Waarderingen: stanleyy en Timmetje
Waarom nieuw? Relevant is toch meer de vraag?
Pearl Jam
Volbeat
Kings of leon
Green day
Mumford and sons
Bring Me the Horizon
Tool
Nick cave
Depeche Mode
Nothing But Thieves
Killers
Muse
Iron Maiden
Slipknot
Linkin Park
Ac/dc
U2
Guns N Roses
The Cure
Rammstein
Coldplay
Queen
Arctic Monkeys
Radiohead
Arcade Fire
Bruce Springsteen
Chris Stapleton
Oasis
Eagles
Foo Fighters
Imagine Dragons
D. Gilmoure
Roger Waters
Red Hot Chili Peppers
Rolling Stones
System Of A Down
Twenty One Pilots
Post Malone
The Weekend
Queen Of The Stone Age

Nu ik een lijstje maak met namen die ik graag als headliner zou zien, valt het nog best tegen!
Ook valt mij op dat er geen dames bij zitten 😅

Mocht er 2 van bovenstaande op de headline positie staan met als 3e een eilish, adele, rodrigro, harry styles, dua lipa
(jullie snappen welke hoek ik bedoel)
Boekt denk ik dat je een prima trio zou hebben.

Bovenstaand lijstje zullen bands/artiesten van afvallen kommende jaren maar er zullen waarschijnlijk (hopelijk) ook nieuwe bijkomen (sam fender, fontaines d.c.)

En schiet me hier nu niet gelijk mee af ☺️

Waarom nieuw? Relevant is toch meer de vraag?
Maar vraag jezelf af welke van deze acts nu in de laatste 5 jaar een relevant album hebben uitgebracht waar ze echt op kunnen leunen?

Dan zie ik er nog maar weinig over blijven:
Nick Cave (grensgeval)
NBT
Linkin Park
Chris Stapleton
The Weekend

Zelfs QOTSA zou ik nog van de lijst af halen in dat geval...

• Leuk
Maar vraag jezelf af welke van deze acts nu in de laatste 5 jaar een relevant album hebben uitgebracht waar ze echt op kunnen leunen?

Nick Cave (grensgeval)
NBT
Linkin Park
Chris Stapleton
The Weekend

Geen idee hoe het zit met albums, maar Imagine Dragons had het waarschijnlijk heel goed gedaan als je zag hoe de ticketverkoop ging voor de arena. Heb je in ieder geval een jonge headliner, was Pinkpop toch mooi vroeg bij

als er 55.000 of 60.000 man komen ipv uitverkocht, geloof ik niet dat dat veel impact heeft...

dat zijn geen uitzonderlijke aantallen, zelden dat de 70.000 per dag ook echt gehaald wordt, de Ed Sheeran dag zelfs pas op de dag zelf

ik snap nooit zo de obsessie met 'uitverkocht' raken, zal uiteraard lekker zijn voor een organisatie financieel maar als je daarvan afhankelijk moet zijn dan is er met de organisatie pas iets mis
Neen maar wel als deze winst kan meegenomen wordt naar volgende editie's en gespendeerd worden aan de line-up...

Nick Cave (grensgeval)
NBT
Linkin Park
Chris Stapleton
The Weekend

Terwijl oasis op dit moment hotter than hell is
Net als dua en Charlie xcx bv

Er is keuze genoeg maar je moet er voor open staan als pinkpop organisator en publiek

• Leuk
Zoals verwacht staat Greenday dus op Rock Werchter. Headliner op vrijdag 4 juli

Zoals verwacht staat Greenday dus op Rock Werchter. Headliner op vrijdag 4 juli
die gaan we op Pinkpop niet zien, door de Ziggo gig en door Wiener Stadthalle, Hurricane en Southside...
waren we al achter

• Leuk
Waarderingen: PJ

Users who are viewing this thread