Pinkpop 2025

This isn’t me being dismissive, I know acts are different sizes but would Olivia really headline Glastonbury 1 week and then go to Werchter/Pinkpop and not headline? Would look pretty bad for Glastonbury right? Is there any examples where that’s actually happened?
Ik zie Rodrigo niet voor minder dan headliner komen maar ook niet waarom het slecht zou lijken voor Glasto als ze daar wel headlined en op sommige andere festivals niet.

Zou wel echt te verklaren zijn waarom Niek opgestapt is!

Dit zou toch ook weer opnieuw een fiasco worden? Ik probeer echt wel anders te gaan denken en te accepteren dat het niet meer is wat het was en dit waarschijnlijk ook niet meer terug komt.. maar dit gaat allemaal wel heel snel! (Voor mij dan)

Is slipknot bijv. Ook nog een optie?
The Weekend heeft ook weer een nieuwe plaat (zou ik nog een beetje kunnen accepteren)
Post Malone moet nog een keer in halen?
Waarom zou dat in vredesnaam een fiasco zijn?

Slipknot op Pinkpop zou ook totaal niet werken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Het zal wel weer met ongeloof ontvangen worden hier, maar ik zie ook wel gebeuren dat Olivia op PP staat (+ RW) en nìet headliner is.
Dit zie ik ook wel gebeuren. Pinkpop heeft de slagkracht om aan te tonen in de geschiedenis om "kleine grote" acts toch als sub weg te zetten (recent QOTSA en Sam Smith, maar bijvoorbeeld ook Arcade Fire in 2014).

Olivia Rodrigo voor Justin TImberlake op 1 dag en dan zou ik uit nieuwsgierigheid eens een poging gaan wagen mogelijk.

Als ze haar als headliner zetten snap ik er niks meer van. In Oor gaf Pinkpop laatst nog aan over Nothing but Thieves dat ze nog een goed album nodig hadden om headliner te worden (Hebben er nu 4). Hoezo zou je haar dan daar neerzetten na 2 albums?
Was dat dan gewoon slap gezever?

Als je dit jaar nog Sam Smith achter Ed Sheeran hebt, waarbij Sam toch echt wel groter is dan Rodrigo, is dat wel een groot contrast wat mij betreft.

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: colette283, Maria en elo
Als ze haar als headliner zetten snap ik er niks meer van. In Oor gaf Pinkpop laatst nog aan over Nothing but Thieves dat ze nog een goed album nodig hadden om headliner te worden (Hebben er nu 4). Hoezo zou je haar dan daar neerzetten na 2 albums?

Als je dit jaar nog Sam Smith achter Ed Sheeran hebt, waarbij Sam toch echt wel groter is dan Rodrigo, is dat wel een groot contrast wat mij betreft.
Het is toch gewoon zo eenvoudig als hoeveel mensen het een of ander op de been brengt?

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Het is toch gewoon zo eenvoudig als hoeveel mensen het een of ander op de been brengt?
Ik denk wel dat het nog steeds verschillende werelden zijn, een festivalweide uitverkopen in Landgraaf of in hartje randstad een grote zaal uitverkopen.

Maar goed gezien de vijver niet al te vol zit met talent anno 2024/2025, zie ik een gemarketeerde pop product als Olivia Rodrigo het wel doen. Maar ergens wringt het ook wel weer,

• Leuk
Waarderingen: Franzzz en Mark's Kal

Het aantal albums maakt niet zoveul uit hoor, of vond je dat met Muse ook een probleem vroegah? Al dat gekwek hier ook altijd. Accepteer gewoon dat dit soort namen hoog op een affiche prijken, anders overleeft PP het never. Wel eens dat ik Pinkpop haar nog best als Noord head zie plaatsen hoor, idem met Sam Smith.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Het was dit jaar toch duidelijk dat Nothing but Thieves geen headliner kunnen zijn. Voor mij persoonlijk een prima optreden maar er was die dag 40.000 man denk ik. En (om maar een voorbeeld te geven) als Metallica om 18u optreedt is die dag ook uitverkocht. In de toekomst zullen ze misschien moeten zoeken naar iets tussenin maar NBT is echt (nog) geen headliner. Op Werchter staat die bijvoorbeeld rond 17u als ik het goed voorheb. Zij verzetten echt niet genoeg tickets.

Het was dit jaar toch duidelijk dat Nothing but Thieves geen headliner kunnen zijn. Voor mij persoonlijk een prima optreden maar er was die dag 40.000 man denk ik. En (om maar een voorbeeld te geven) als Metallica om 18u optreedt is die dag ook uitverkocht. In de toekomst zullen ze misschien moeten zoeken naar iets tussenin maar NBT is echt (nog) geen headliner. Op Werchter staat die bijvoorbeeld rond 17u als ik het goed voorheb. Zij verzetten echt niet genoeg tickets.
Naar mijn mening is NBT nu al meer headliner dan Maneskin ooit zal zijn. Dat er die dag van NBT maar 40.000 man waren lag als je het mij vraagt aan het gebrek van een goede headliner, ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die een duur dagkaartje kopen voor een festivalset van een sub headliner van 1 tot 1.25 uur. Toch was Maneskin dit jaar headliner, dus tsja ieder heeft hierin zijn of haar eigen mening denk ik, en dat ligt ook voornamelijk aan persoonlijke voorkeur...

Met acts als The Cure, Springsteen en Foo Fighters heb je headliners die 2,5 uur spelen.

Een naam als Olivia Rodrigo zal waarschijnlijk slechts 1,5 uur spelen. Timberlake lijkt me wel 2 uur met hits te kunnen vullen, maar ook hier is 1,5 uur een optie. Je kunt dus als Noord afsluiter vóór Rodrigo, maar ook vóór Timberlake, prima een rockalternatief boeken die ook 1,5 uur speelt. Op die manier kun je in mijn optiek eventueel commentaar op '2 popheadliners en maar 1 rockheadliner' redelijk in de kiem smoren...

• Leuk
Waarderingen: Minie en Mark's Kal

Users who are viewing this thread