Pinkpop 2025

Ondanks de positieve verassing van de eerste drop Pinkpop namen heeft RW toch vandaag namen bekend waar ik eerder voor naar een festival zou gaan, vooral door de scherpere en relevantere (ja daar is die weer) namen, met Fontaines DC, Wet Leg, Linkin Park, Sam Fender, Rufus Du Sol, Elbow en daarnaast dan ook nog een aantal mooie gedeelde namen met Pinkpop.
Post dat vooral in het RW topic, maar dan wel met spellingcheck 😉.

Ik wist niet dat we vergelijkingen tussen Pinkpop en andere line-ups hier niet meer mochten doen, man man man kinderachtige reactie zeg.
Ik intepreteerde het als dat in het PP forum er voornamelijk gesproken wordt over een sterkere RW line-up - en in het RW forum vice versa.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ik intepreteerde het als dat in het PP forum er voornamelijk gesproken wordt over een sterkere RW line-up - en in het RW forum vice versa.
Ah oke, dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ik lees eigenlijk vooral de fora's van de festivals waar ik misschien naar toe ga of welke ik een warm hart toe draag, zoals Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: johnnydee
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het lijkt me toch dat je bij twee festivals die qua opzet op elkaar lijken, uit hetzelfde aanbod aan bands vissen, redelijk gelijktijdig plaatsvinden en vlak bij elkaar in de buurt zijn en dus een overlap in doelgroep hebben, best een vergelijking mag maken. Dat het dan meteen op persoonlijke voorkeuren en smaak uitkomt is niet te voorkomen. En ook gewoon prima.

Maar het lijkt me legitiem om die twee festivals naast elkaar te leggen om een waardeoordeel te kunnen uitspreken.

Ook al weten we pas een klein deel van de uiteindelijke line-ups.

Ik vind dat Pinkpop een heel behoorlijke eerste worp had, de beste in jaren. Maar persoonlijk zou ik ook kiezen voor Werchter, gewoon omdat ik de namen interessanter vind.

Het goede nieuws wat mij betreft (want ik draag Pinkpop ook warm hart toe, meer dan Werchter) is dat Pinkpop echt een goede stap voorwaarts heeft gemaakt en het verschil stukken kleiner lijkt op basis van de eerste namen.

Ik wil heel graag Muse zien maar we vinden het echt veel te duur. En het is echt niet het gezelligste festival.
Ook een parking die veel te afgelegen ligt en waar je bijna 2 uur moet wachten om er af te geraken.

Soit... genoeg over geluld. Vermoedelijk koop ik alsnog kaarten want ik zie Muse nergens anders in de buurt opduiken.

Ik wil heel graag Muse zien maar we vinden het echt veel te duur. En het is echt niet het gezelligste festival.
Ook een parking die veel te afgelegen ligt en waar je bijna 2 uur moet wachten om er af te geraken.

Soit... genoeg over geluld. Vermoedelijk koop ik alsnog kaarten want ik zie Muse nergens anders in de buurt opduiken.
Zou ik niet gaan, het moet leuk zijn geen ergenis

Het lijkt me toch dat je bij twee festivals die qua opzet op elkaar lijken, uit hetzelfde aanbod aan bands vissen, redelijk gelijktijdig plaatsvinden en vlak bij elkaar in de buurt zijn en dus een overlap in doelgroep hebben, best een vergelijking mag maken. Dat het dan meteen op persoonlijke voorkeuren en smaak uitkomt is niet te voorkomen. En ook gewoon prima.

Maar het lijkt me legitiem om die twee festivals naast elkaar te leggen om een waardeoordeel te kunnen uitspreken.
Neem in die vergelijking dan meteen ook mee dat RW al langere tijd een veel groter budget heeft, geen DTRH en BKS als concurrentie heeft en een stuk centraler ligt.

Neem in die vergelijking dan meteen ook mee dat RW al langere tijd een veel groter budget heeft, geen DTRH en BKS als concurrentie heeft en een stuk centraler ligt.
Dat is voor de bezoeker die puur naar de lineup kijkt totaal niet interessant toch? Die kijken puur naar de prijs en de namen.

Natuurlijk zijn er meer factoren die je mee kunt nemen in een vergelijking. Maar aangezien ik geen zicht heb op wat beide festivals te besteden hebben en wat ze aan inkomsten genereren. kan ik daar weinig zinnigs over zeggen. Dus doe ik dat maar niet want het zou nergens op slaan: niet meer dan natte vinger werk. De factoren die ik wel noem zijn redelijk feitelijk denk ik.

Ik denk dat qua programmering BKS nauwelijks een concurrent voor Pinkpop is toch? Die liggen mijlenver uit elkaar. DTRH kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar gezien de kant waar Pinkpop op is gegaan qua programma, denk ik dat het merendeel van de acts op DTRH niet meteen past op Pinkpop.

Overigens heb je in België toch ook wel wat concurrentie? Dour tegenover DTRH, Pukkelpop en Lokerse Feesten tegenover Lowlands. Je had Core enkele jaren. En dan vergeet ik er vast nog een paar.

Dat is voor de bezoeker die puur naar de lineup kijkt totaal niet interessant toch? Die kijken puur naar de prijs en de namen.
Voor de bezoeker zeer zeker niet. Als je echter een objectieve vergelijking maakt tussen festivals moet je ook alle facetten daarin meenemen. Dat zal ongetwijfeld niet interessant zijn voor de bezoeker die slechts één van de 2 kan en wil bezoeken.

Sam Fender doet de week voor PP een stadion tour in de UK met The War On Drugs als support. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik 'm nog op PP verwacht en TWOD is ook "pas" nog geweest, maar who knows...

• Leuk
Waarderingen: Maria

Users who are viewing this thread