Pinkpop 2025

Was inderdaad geweldig met ook nog is NBT als voorprogramma. Ga nooit meer vergeten dat ik toen Trip Switch live hoorde. Voor mij persoonlijk ook de leukste periode qua muziek van NBT. Muse was ook heerlijk met het ronde podium en de gehele show. Alle shows erna waren toch een stuk minder wat mij betreft.
Die Drones tour was inderdaad fantastisch. Ik heb er een meegepakt in Paleis12 in Brussel. Een geluk voor mij dat ze Hysteria hebben gespeeld, bij de andere 3 shows toen de setlist niet gehaald. Iemand uit Nothing But Thieves was die dag ziek dus wij hebben The Van Jets gekregen 🙈 .

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Davidd
Dos is een prima start van de dag, ben wel benieuwd op welke manier we om 11:00 nu ontgoocheld gaan worden ahaha. Goldband als headliner? Alleen maar Nederlandse namen? Headliner ala Calvin Harris?
Ik laat me verrassen 😆

Ja, zal zeker invloed hebben op de verkoop. Maar ik zou zelf ook altijd voorkeur hebben voor een los concert in plaats van naar Pinkpop gaan... Heeft voor mij niks te maken met de afstand...

Had jij voor Linkin Park niet ook een voorkeur voor een los concert in plaats van Pinkpop? Wat was daar de reden van bijvoorbeeld?

Ik vind vooral dat je een festival er niet op kan afrekenen dat ze een band boeken, die al eens vaker in het land heeft gespeeld
Ja, daar heb je ook wel een punt. Nog nooit (voor een concert) in Gelredome geweest, maar over het algemeen is een los concert met alleen maar fans wel toffer. Maar tegelijkertijd, zou ik niet zo gauw volgend jaar 150 euro of meer neerleggen voor een festivaldag als ze dan op Pinkpop of Werchter staan.

Punt is dan wel dat het Werchter bijvoorbeeld wel lukt ze dit jaar op het festival te laten staan, en Pinkpop niet.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ja heel vet! Was mijn eerste keer Muse terwijl ik al m'n leven lang fan was en volgens mij als 1e of 2e nummer gelijk Plug In Baby. Podium in het midden en die hele show erom heen vond ik ook een toegevoegde waarde. Oja en toen was het nog mogelijk om stiekem de zaal in te glippen terwijl we eigenlijk shitty zitplaatsen hadden ergens op de 2e ring.🙈
Hoogtepunt voor mij was dat er uit het podium ineens een vleugel recht voor mijn neus verscheen en Apocalypse Please begon

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik moet zeggen dat ik die 4e keer in 5 jaar ook wel erg negatief vind klinken.
2024
2023 Goffert -> Malieveld
2022 Carre (telt dit?)
2021
2020

2019 Ziggo + Goffert
2018
2017

2016 3x Ziggo + Lowlands
dat laat inderdaad wel een heel ander beeld zien
zou die carré niet mee tellen, daar hebben toch niet veel fans een ticket voor kunnen halen
dat is dan dus in principe slechts 1 show sinds covid, Pinkpop zou de tweede show in 5 jaar zijn
en er zit tenminste nog een jaar tussen in tegenstelling tot met ed sheeran toen

Ja, daar heb je ook wel een punt. Nog nooit (voor een concert) in Gelredome geweest, maar over het algemeen is een los concert met alleen maar fans wel toffer. Maar tegelijkertijd, zou ik niet zo gauw volgend jaar 150 euro of meer neerleggen voor een festivaldag als ze dan op Pinkpop of Werchter staan.

Punt is dan wel dat het Werchter bijvoorbeeld wel lukt ze dit jaar op het festival te laten staan, en Pinkpop niet.

Maar ik denk de diehard fans wel! Zou je na Oasis in Engeland volgend jaar nog 150€ neerleggen voor een Oasis op Pinkpop / Werchter of gewoon een show in de ArenA of waar dan ook in de Benelux? Dat is qua Linkin Park wel een beetje vergelijkbaar denk ik.

Maar dat Pinkpop LP niet heeft en Werchter wel, dat is dan vooral een probleem dat ze LP niet hebben en niet zo zeer dat ze Muse wel hebben. Als er een andere naam in plaats van Muse had gestaan, zat je nog steeds met dezelfde situatie… Lijkt me dat dat een groter probleem is net als vorig jaar Dua en FF

Maar ik denk de diehard fans wel! Zou je na Oasis in Engeland volgend jaar nog 150€ neerleggen voor een Oasis op Pinkpop / Werchter of gewoon een show in de ArenA of waar dan ook in de Benelux? Dat is qua Linkin Park wel een beetje vergelijkbaar denk ik.

Maar dat Pinkpop LP niet heeft en Werchter wel, dat is dan vooral een probleem dat ze LP niet hebben en niet zo zeer dat ze Muse wel hebben. Als er een andere naam in plaats van Muse had gestaan, zat je nog steeds met dezelfde situatie… Lijkt me dat dat een groter probleem is net als vorig jaar Dua en FF
Ja, ik zie meer een tendens dat Pinkpop vaak net wat late to the party is. Ik zou nog wel wat overhebben voor nog een keer Oasis, dus wat dat betreft een terecht punt. De die hards komen inderdaad wel, dat klopt, maar de net wat minder die hards laten het misschien voor wat het is, als ze al hun portie hebben gehad.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Muse is natuurlijk een prima boeking voor Pinkpop! Nog 1,5 uur geduld voor de rest! Justin ligt 99% voor de hand maar het dagprogramma is geen pijl op te trekken

Theorie: Muse heeft bij de afzegging van vorig jaar meteen toegezegd voor de editie van 2025. Toen is waarschijnlijk al snel besloten dat ze het festival afsluiten op zondag. De "comeback" van Linkin Park is dusdanig lang geheim gehouden dat het niet meer mogelijk was voor Pinkpop om te schuiven met de headliners?

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Theorie: Muse heeft bij de afzegging van vorig jaar meteen toegezegd voor de editie van 2025. Toen is waarschijnlijk al snel besloten dat ze het festival afsluiten op zondag. De "comeback" van Linkin Park is dusdanig lang geheim gehouden dat het niet meer mogelijk was voor Pinkpop om te schuiven met de headliners?
Theorie: MOJO kan meer geld verdienen aan Linkin Park in Gelredome.

conclusie: mocht graspop en PP een headliner delen en samen bekend maken dan was MUSE het zeker niet, die dropt random festivals. Mocht dat echt zo zijn ben ik benieuwd welke ze delen: ik gok (hoop) Volbeat.

En voor iedereen die zegt Volbeat geen headliner PP waardig: laatste keer 2022 waren ze fantastisch en betere dan Imagine Dragons de eigenlijke headliner, ze verkopen GelreDome net niet uit maar er waren wel 25000 mensen dus zeker PP headlinerwaardig

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: colette283 en Bassie78
conclusie: mocht graspop en PP een headliner delen en samen bekend maken dan was MUSE het zeker niet, die dropt random festivals. Mocht dat echt zo zijn ben ik benieuwd welke ze delen: ik gok (hoop) Volbeat.

En voor iedereen die zegt Volbeat geen headliner PP waardig: laatste keer 2022 waren ze fantastisch en betere dan Imagine Dragons de eigenlijke headliner, ze verkopen GelreDome net niet uit maar er waren wel 25000 mensen dus zeker PP headlinerwaardig
Imagine Dragons verkoopt de Arena uit. Persoonlijke meningen aan de kant gezet is Volbeat natuurlijk nooit meer headlinerwaardig dan Imagine Dragons.

Users who are viewing this thread