Pinkpop 2025

Straks hebben ze een mega goed onderlaag. De reden dat ik dit jaar ging waren niet headliners maar alles er omheen. Zijn meer mensen die dat doen? Want het lijkt echt als of de headliner heilig is.
Ik heb volgens mij ook nog nooit een editie meegemaakt waarbij ik alle drie de headliners tof vond, twee van de drie is al een uitzondering.
Maar Pinkpop windt er natuurlijk weinig doekjes om dat ze wel op die drie headliners de nadruk leggen. Andere festivals besteden toch meer aandacht aan dagprogramma en randvoorwaarden.

Laatst bewerkt:
❤️‍🔥Volbeat 🤣🤣🤣
en within Temptation heeft kwa meezingers toch ook wel wat hits gehad in nl. Ze zouden er zeker staan knallen, zeker in het "bijna" donker. Maar hoogstwaarschijnlijk nee staan ze er niet, of in elk geval niet als headliner.
Volbeat zou zoals hier benoemd wordt geen headliner zijn in principe. Maar wat als FF het plan was, die vielen weg, geprobeerd om LP binnen te hengelen maar die waren al gekaapt door Werchter en Gelredome. Dat ze hebben vooruit geschoven dat Volbeat eigenlijk sub of Noord afsluiter was en uit nood hebben moet schuiven omdat er overdag wel een artiest beschikbaar was? En Volbeat tegen die tijd ook met een nieuw album kom of die is in elk geval in de maak.

Straks hebben ze een mega goed onderlaag. De reden dat ik dit jaar ging waren niet headliners maar alles er omheen. Zijn meer mensen die dat doen? Want het lijkt echt als of de headliner heilig is.
Er is altijd wel 1 headliner die ik echt heel graag wil zien. De andere twee dan altijd wat minder, maar ik vermaak me altijd prima tijdens het dagprogramma. En als ik terugkijk op de keren dat ik geweest ben, zijn vaak de artiesten van het dagprogramma de acts waar ik uiteindelijk het meest enthousiast over was :-).

Dat is vooral iets wat Pinkpop zelf veroorzaakt. De headliner bij Pinkpop krijgt erg lange settijden en er staat niks tegenover. Dus ja, er draait heel veel bij Pinkpop om de headliner, je wordt eigenlijk verplicht om er naar te gaan kijken. Ik zelf ben altijd voorstander geweest van meerdere acts tegelijk tijdens je hoofdacts.

Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat het aantal namen per dag op Pinkpop ook best laag ligt en niet altijd even sterk zijn (vind ik). In 2023 ben ik nog wel een jaartje PP geweest en toen hadden ze o.a. Editors, War on Drugs, QOTSA onder de headliners staan wat ik persoonlijk wel weer erg sterk vond.

Dat is vooral iets wat Pinkpop zelf veroorzaakt. De headliner bij Pinkpop krijgt erg lange settijden en er staat niks tegenover. Dus ja, er draait heel veel bij Pinkpop om de headliner, je wordt eigenlijk verplicht om er naar te gaan kijken. Ik zelf ben altijd voorstander geweest van meerdere acts tegelijk tijdens je hoofdacts.

Daarnaast moet ik eerlijk bekennen dat het aantal namen per dag op Pinkpop ook best laag ligt en niet altijd even sterk zijn (vind ik). In 2023 ben ik nog wel een jaartje PP geweest en toen hadden ze o.a. Editors, War on Drugs, QOTSA onder de headliners staan wat ik persoonlijk wel weer erg sterk vond.
amen

• Leuk
Waarderingen: fortress_muziek
Even out of the box. Is Zach Bryan hier een headliner? We hadden het hier laatst over Kings Of Leon en die gaan samen touren in de VS. Die 2 samen als combi op Pinkpop zou niet heel verkeerd zijn toch?

Vorig jaar zaten ze heel kort na elkaar. BKS kwam toen toch net als eerste met namen en DTRH en PP in de dagen daarna.
Oh dat zou kunnen. Bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat het niet raar is dat DTRH en LL nog niets gedropt hebben: dat doen ze namelijk altijd op dezelfde momenten. Dus die zijn in principe niet laat nu. Althans nog niet later dan gebruikelijk.

3FM is nu ineens ook into Sam Fender. Voor mijn gevoel krijgen veel acts die op Pinkpop staan veel airtime bij 3FM. Dus wie weet heeft PP Sam toch ook gestrikt voor komend jaar.

Bijlagen

• 1731662744246.png
    1731662744246.png
    432,4 KB · Weergaven: 4
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss
Even out of the box. Is Zach Bryan hier een headliner? We hadden het hier laatst over Kings Of Leon en die gaan samen touren in de VS. Die 2 samen als combi op Pinkpop zou niet heel verkeerd zijn toch?
Ik denk t niet. Vooral een dingetje in de country scene en in de US, maar zie m hier nog niet snel zichzelf meten met de "reguliere" headliners van Pinkpop

Kende hem eerlijk gezegd niet; even opgezocht. Country is voor mijn gevoel in NL ook wel bezig met een opmars. Zou dat (al) genoeg zijn voor een hoge spot?

Te onbekend voor het algemene publiek denk ik. Hoop heel erg dat hij naar de Ziggo komt. Een van de weinige artiesten die ik nog nooit live heb gezien die echt op mijn bucket list staat.

Kende hem eerlijk gezegd niet; even opgezocht. Country is voor mijn gevoel in NL ook wel bezig met een opmars. Zou dat (al) genoeg zijn voor een hoge spot?
Ik ook niet supergoed, ken wel een aantal nummers en weet dat hij best een opmars hier maakt. Staat ook op BST Hyde Park, en zijn ze in de UK zo Country minded? En als je dan een beetje kan leunen op KoL als semi-headliner. I don't know.

Er zal toch iemand moeten headlinen :D.

Haha true. Misschien verkooptechnisch ook wel aardig; ik begrijp dat er best wel een trouwe schare aanhangers binnen dat genre zit.
Ja dat geloof ik zeker. Vraag me alleen af of die schare zit te wachten op een voorprogramma met Roxy Dekker, Kane, Suzan en Freek en wie nog meer. Zoiets zet een verstandig mens toch weg in een zaal?

Users who are viewing this thread