Pinkpop 2025

Ik sta eigenlijk nergens meer van te kijken. Volgens mij is PP toch echt bijna het laatste festival van naam in Europa wat nog naar buiten moet komen..
Dat geldt toch voor alle grotere Nederlandse festivals? Dauwpop en Jera zijn met namen gekomen, maar behalve bij PP blijft het ook bij DTRH, LL en BKS (op de leak van Wilco na) heel stil.

Benieuwd welke van die 4 als eerste met namen gaan komen.

Hellfest ook nog niet. Maar daar maken ze altijd de volledige affiche in één keer bekend.
Glasto ook nog niks

Plus nog wat festivals waar nog niet alle headliners bekend zijn, zoals RaR/Rip, Hurricane/Southside, Rock for People, Greenfield, Open'er en vast nog een paar

Glasto ook nog niks

Plus nog wat festivals waar nog niet alle headliners bekend zijn, zoals RaR/Rip, Hurricane/Southside, Rock for People, Greenfield, Open'er en vast nog een paar
Opener heeft nog maar 1 naam gedeeld zelfs. Roskilde ook nog maar een eerste handjevol namen. NOS Alive ligt ook nog bijna volledig open.

BBK en Mad Cool hebben zelfs nog niets van zich laten horen…

Opener heeft nog maar 1 naam gedeeld zelfs. Roskilde ook nog maar een eerste handjevol namen. NOS Alive ligt ook nog bijna volledig open.

BBK en Mad Cool hebben zelfs nog niets van zich laten horen…
Infeite zijn die festivals ook niet belangrijk voor pinkpop. Het is niet dat er bezoekers naar daar zullen trekken. Met Werchter daarentegen heb je een directe concurrent.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Timmetje
Infeite zijn die festivals ook niet belangrijk voor pinkpop. Het is niet dat er bezoekers naar daar zullen trekken. Met Werchter daarentegen heb je een directe concurrent.
Het zijn wel festivals waar Pinkpop eventueel een headliner mee zou kunnen delen, een die wellicht nog geen festival in de EU heeft aangekondigd tot nu

Het zijn wel festivals waar Pinkpop eventueel een headliner mee zou kunnen delen, een die wellicht nog geen festival in de EU heeft aangekondigd tot nu
Dat is iets anders. Maar dat er op die festivals nog geen namen zijn aangekondigd, is niet echt belangrijk voor Pinkpop, terwijl uw directe concurrent nu al 2-3 weken in de spotlight loopt. Marketinggewijs kan je dat gewoon al niet meer goed maken.

Marketinggewijs kan je dat gewoon al niet meer goed maken.
mwah, ik betwijfel of dat grotendeels zo is...
wellicht zal een groot deel van de Nederlanders totaal niet bezig zijn met festivals of concerten buiten land grenzen (dat is echt een mentale afwijking van ons forum gebruikers en speurders naar elk korreltje-zout-gerucht denk ik 🤪 )

wellicht zal een groot deel van de Nederlanders totaal niet bezig zijn met festivals of concerten buiten land grenzen (dat is echt een mentale afwijking van ons forum gebruikers en speurders naar elk korreltje-zout-gerucht denk ik 🤪 )
Voor veel Nederlanders is het een keuze tussen Pinkpop en Rock Werchter, ook omdat Werchter voor velen dichterbij is. De vraag is wanneer die keuze wordt gemaakt. Aangezien de combitickets voor Rock Werchter nooit binnen een paar maanden zijn uitverkocht maakt het waarschijnlijk niet veel uit dat Pinkpop wat later met namen komt. De vergelijking tussen die namen is waar het om gaat.

Kan me geen naam voorstellen uit de geruchtenmolen van Graspop die Pinkpop nog kan headlinen… Korn, Slipknot en Within Temptation zie ik PP niet headlinen, en Iron Maiden heeft alleen ruimte voor één van de twee
❤️‍🔥Volbeat 🤣🤣🤣
en within Temptation heeft kwa meezingers toch ook wel wat hits gehad in nl. Ze zouden er zeker staan knallen, zeker in het "bijna" donker. Maar hoogstwaarschijnlijk nee staan ze er niet, of in elk geval niet als headliner.

Ik denk dat het nu zelfs meer dan ooit speelt met Linkin Park. Er zullen wel wat Nederlanders de afweging maken om eerder een dag Werchter mee te pikken, dan evenveel (of zelfs meer) te betalen voor ze in Arnhem te zien.

+ Pinkpop ligt tegen de Belgische grens. Mensen die van Rotterdam en Amsterdam komen, is Werchter even ver voor hen. Onderschat dat maar niet.

Stel dat Pinkpop toch met Olivia Rodrigo komt, terwijl die bij Werchter al 2 weken in de verkoop ligt. Dan heeft iedereen die een dagkaart wil voor Rodrigo er toch al een voor Werchter?

Dus ja, dan schiet je jezelf in de voet.

als het dat is, dan hebben ze de contacten vanaf eind 2023 warm gehouden voordat Muse de stekker uit de 2024 tour trok
dan heeft Mojo dat toch goed bijgehouden imo...
Lijkt me nou ook weer geen rocket science; op de lijn blijven van een band die vrijwel ieder jaar in de buurt was.

Ik denk dat je je daar grondig in vergist haha.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD

Users who are viewing this thread