Pinkpop 2024

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
567
364
Zojuist de enquete ingevuld! Toch maar even kwijt dat 60.000 echt de max is want 70.000 de zondag is geen doorkomen aan kwa doorstroming! Owja en de wc’s naast Noord weer terug
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Die OOR recensie is wel heel erg spot on (naar mijn mening dan he)
[URL

Benieuwd of ze weer met een enquête komen.Maar ja wordt daar iets mee gedaan ?? En / of het huishoudelijke reglement weer een stukje langer wordt...En we weer worden "verblijd" met nieuwe aanpassingen waarvoor betaald moet gaan worden.
Yep dat is snel....moet er nog een nachtje over slapen....
 

fortress_muziek

Playlistbediener
20 jun 2024
39
37
Zojuist de enquete ingevuld! Toch maar even kwijt dat 60.000 echt de max is want 70.000 de zondag is geen doorkomen aan kwa doorstroming! Owja en de wc’s naast Noord weer terug
Zelfde benoemd ik wil van de organisatie echt wel iets horen over de drukte en de doorloop. Volgens mij zijn genoeg mensen die dit melden dat ze er iets mee moeten doen.

Ik verwacht total geen oplossing er voor maar op ze minst wil ze er over horen. Vind ook jammer dat bij bijvoorbeeld een slot interview total geen kritische vragen worden gesteld over bijvoorbeeld zoiets.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
De Pinkpop zondag is viral op tik tok. Overal tik tok video’s van Ed Sheeran die bij Limp Bizkit en Hozier was. Mega veel video’s van Sam Smith. En veel video’s van Calum Scott. Gratis reclame voor Pinkpop.

Die nieuwe pop weg gaan ze niet meer ontwijken…en het zal alleen maar meer worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Het was wel bizar hoor, eerste twee dagen een heel divers, maar respectvol publiek. Zondag echt heel veel rare shit gezien. Mensen die met z'n allen bij de eerste muntenautomaat gaan staan, in de langste rij voor water aansluiten, uitgebreid zitten op een knelpunt etc..
Onervaren festivalgangers.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
557
258
De Pinkpop zondag is viral op tik tok. Overal tik tok video’s van Ed Sheeran die bij Limp Bizkit en Hozier was. Mega veel video’s van Sam Smith. En veel video’s van Calum Scott. Gratis reclame voor Pinkpop.

Die nieuwe pop weg gaan ze niet meer ontwijken…en het zal alleen maar meer worden.
Dat zal we meevallen het gaat net zijn wat er voorbij komt en wie ze kunnen krijgen. Als volgend jaar foo fighters en pearl jam zich aanbieden dan boeken ze die gewoon. Dan zullen zij echt niet zeggen tegen een pearl jam of foo fighters ‘nee dank u wij kiezen toch voor een pop headliner’
En dit viral ligt natuurlijk ook aan je algortime, ik krijg bijvoorbeeld meer van de foo fighters op mijn tijdlijn dan iets van pinkpop zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: stanleyy

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.857
5.386
[..]
En dit viral ligt natuurlijk ook aan je algortime, ik krijg bijvoorbeeld meer van de foo fighters op mijn tijdlijn dan iets van pinkpop zondag.
Dit ja, ik heb letterlijk niks voorbij zien komen van Calum Scott bijvoorbeeld.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
209
110
Dan is het over 3 jaar afgelopen. Misschien maar goed ook.
Zal wel triest zijn. Maar met de nieuwe weg is het misschien handig om het helemaal te rebranden. Het wordt toch over een paar jaar de grootste braderie van Nederland. Beetje Toppers voor 3 dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
Editie 2025 wordt in ieder geval interessant. Ze hebben nu 3 edities 'nieuwe stijl' achter de rug (het after-Jan tijdperk) en ze hebben nu een beeld wat te verwachten bij dergelijke line-ups als die van 2022, 2023 en 2024, wat het effect is van alle gewaardeerde en minder gewaarde add-ons, extra opties en randzaken, en welke uitdagingen er zijn bij tropenweer (2022) en welke bij hondenweer (2024), inclusief alle gewenste en ongewenste feedback, kritiek en recenties.

Kijken waar het ze toe drijft om in 2025 mee op de proppen te komen. Kom op Pinkpop!
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Zal wel triest zijn. Maar met de nieuwe weg is het misschien handig om het helemaal te rebranden. Het wordt toch over een paar jaar de grootste braderie van Nederland. Beetje Toppers voor 3 dagen.
Groots met een nog zachtere G, gelijk duiken in het gat wat Guus achter laat.
 

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
98
31
Donderdag 20 juni naar landgraaf vertrokken was om kwart over 6 op b bij mijn festitent de avond prima vermaakt in de silent disco
Vrijdag tijdens skindred in de ten geschiuld voor de plens bui echt heel goed skindred de wei was al een aardige modder poel
Het bleef maar regen
Had Keane nog willen zien maar zag dat niet meer zitten terug naar de camping
Zaterdag yess de zon doet het weer was wel aardig wat drukker dan vrijdag enorm genoten van john coffee calvin harris niet zo mijn ding
Zondag als eerste dool gezien later op de dag hozier getracht bij sam smiht te komen bijna niet te doen edje als mooie af sluiter
Mijn top 3
John coffee
Young blood
Skindred
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
Pinkpop Zaterdag

De klanken van Europapa hoorde ik helaas nog onderweg van station Landgraaf naar Megaland. Het was niet gelukt de hele groep voor 12 uur de wei op te loodsen (door eigen getreuzel niet door Pinkpop). Maar gelukkig nog een klein half uurtje Joost kunnen zien.

Joost en zijn sidekicks weten de mafste gekkigheid te combineren met toch wel intense boodschappen over onderwerpen als pesten, uitsluiting, het verlies van dierbaren. Wie een korte, (ongeïnteresseerde) blik werpt op Joost en zijn show kan hem makkelijk wegzetten als clown of gek. Maar Joost weet cabaret, satire, muziek, (dance, hardcore en rap) te combineren en daarbij ook een gevoelige snaar te raken. Hij deelt zijn struggles en weet veel mensen te raken. Het enige mindere is dat Joost om 12 uur is ingepland en het publiek nog moet opwarmen.

Met the Bird Song, een nummer over pesten en uitsluiten van ‘rare vogels’, kreeg Pinkpop een nog nooit gehoord nummer te horen dat Joost kennelijk schreef voor het songfestival. Ook hier gekkigheid in combinatie met een serieus onderwerp. En de kenmerkende zelfrelativering als Joost de vrij hoge line ‘rare vogel’ zuiver meezingt met de backing track en verbaasd ‘wow ik kan gewoon zingen’ eruit floept.

Joost hecht waarde aan Pinkpop, dat voel je aan alles. Zijn complete show had hij voor Pinkpop bedacht en week af van andere festivaloptreden. Voor het eerst sprak hij vrij over zijn diskwalificatie. “Mijn ziel heb ik in Malmö gelaten, ik heb jullie niks meer te melden”. Bijval van het publiek. De woorden ‘why not?’ op zijn shirt lijken te verwijzen naar de vraag waarom hij niet mee mocht doen. De booodschap “2025 why not?” verschijnt op het scherm. Op Pinkpop of op het songfestival? Dat wordt enigzins in het midden gelaten. Mocht het Pinkpop zijn dan verdient Joost wat mij betreft een betere spot.

Terrein
Na Joost lopen we het eerste rondje over het terrein. De organisatie blijkt de festivalweide grotendeels succesvol te hebben bestrooid met zaagsel: de modderzee van vrijdag is omgetoverd tot een soort zaagsel-strand waar naar hartelust gesprongen, gezeten en gelegen wordt zonder natte voeten. Hulde aan de organisatie hiervoor! 40 duizend bezoekers is verder gewoon heel relaxed.

Ice cold beer
Douwe Bob warmt de wei verder op. De respons van het publiek is naar mijn gevoel niet heel luid, maar wel aanwezig. Zijn nummers Slow Down en Ice Cold Beer vormen voor mij de hoogtepuntjes. Die laatste zegt Douwe niet meer te drinken, nouja laten we hem het voordeel van de twijfel gunnen🍺

Het gaat slecht
Voor Froukje hoef ik dit jaar niemand onder valse voorwendselen de tentstage in te praten, want ze staat deze editie op het hoofdpodium. Mn vrienden lijken er niet allemaal evenveel van te snappen, maar de wei begint hier toch los te komen. En ik vind haar stiekem steengoed, zeker tekstueel. Pinkpop hoe gaat het? Slecht!

Jvt
Dan de Jeugd van Tegenwoordig. Die weet Megaland (van jong tot oud) met gemak in te pakken. Hun dj, Fatima Yamaha, is een van de beste djs die ik ooit heb gezien. Hij doet echt heel veel live met keyboard, stemmen en draaitafels. Dat is nog eens een echte dj. Geflankeerd door Willie Wartaal, Faberyayo en Vieze Fur blijft dit een winnend kwartet.

Are u cancelling me
Bij Anouk staan we in het voorvak. Met lichte pijn in mijn hart, want ik had liever The Vices gezien, maar goed de rest had zich ook ‘opgeofferd’ voor Froukje.
Anouk zet een reeks onbekendere nummers in en kondigt aan ‘niet teveel te praten’ omdat ze steeds verkeerde dingen zegt.

Als ze na een nummer wat buitem adem
is, vertrouwt ze het publiek evenlater toe “Als je denkt wat loopt dat wijf te hijgen. Ik heb last van Astma” Ze verontschuldigd zich, maar weet alle noten en lange uithalen op de mat te leggen. In het begin nog wat dunnetjes, maar naarmate de set vordert komt Anouk steeds meer los. De laatste nummers Are u Kidding Me, Lost en Nobody’s Wife laten de Pinkpopwei losgaan. Van mij hadden er nog wat meer bekendere en oudere nummers in de setlist mogen zitten. Maar Anouk houdt zich staande en weet Megaland tegen het einde van haar set in beweging te krijgen, ondanks astma.

Held en Harris
Oliver Heldens is ondertussen begonnen in de tentstage waar hij de ene naar de andere danceklassieker draait in een sfeervolle tent. Zeker leuk.

Calvin Harris dan tot slot. Had een leuke led, vuur- en lasershow bij zich. Draait de ene na de andere (zeer) commerciële dancehit. Het publiek danst massaal mee. Door de grote hoeveelheid hits, is er wel weinig ruimte voor opbouw of voor het toewerken naar een climax. Calvin zegt ook niet erg veel. Pas na drie of vier nummers roept hij een keer “pinkpop hands in the air” Een uurtje was voor mij ook goed geweest, maar heb het zeker naar mijn zin gehad. Een band-headliner heeft persoonlijk mijn voorkeur, maar deze zaterdag boodt echt voor elk wat.

Een opmerking over het geluid bij Calvin Harris: dat stond echt enorm te hard. Ik zag veel mensen, inclusief mezelf, oren dichthouden bij bepaalde bassen die gewoon pijn deden aan je oren door het hoge volume. Omdat bij alle andere optredens het geluid gewoon te doen was had ik geen oordopjes gehaald, maar dit was gewoon echt te hard. Volgend keer toch maar setje reserve houden. Maar dit mocht de pret niet drukken.

Heeft u nog een muntje?
Een organisatorisch pluspunt: het muntjes/bekersysteem werd door Pinkpop niet misbruikt om plastic bekertjes te verkopen voor 3,75 euro per stuk, je kreeg bij binnenkomst 2 bekermuntjes en daardoor kon je toch makkelijk rondjes halen of een bekertje kwijtraken. Ik vond dit heel goed te doen zo en ook veel minder plastic op de wei.

Al met al een super Pinkpop gehad!
dus deze persoon heeft Joost, Douwe Bob, Froukje, De Jeugd van Tegenwoordig, Anouk en Calvin Harris gezien.
En een super pinkpop gehad.
Terwijl hij ook het rijtje Dead Pony, The Analogues, Corey Taylor, Against the Current, Pendulum, The Vices, Nothing but Thieves had kunnen zien.

Duidelijk dat er dus wel degelijk een markt is voor deze acts op pinkpop, snap alleen niet zo waarom je dan pinkpop uitkiest, deze acts komen ook op concert at sea of parc city life( maar das een eigen keuze)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken