Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.273
2.603
Beatles coverband is geweldig in het zonnetje hier. Overal zingen mensen met me heen met de hits. Muzikaal toch geweldig?
 

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
106
117
Ik ben zoooo gelukkig met de houtsnippers en het zonnetje! Nu al zo veel leuker dan gisteren. Joost was trouwens een top opener. Echt naar mijn zin gehad daar!
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.698
937
Hetgeen wat ik integraal gezien heb op NPO2 extra (dus niet ter plaatse):

* Skindred: prima festivalband blijkbaar. Zo één van die bands die zijn stempel nalaat en die de tent achteraf met een zeer goed gevoel liet vertrekken. Dat zag je ook op de beelden dat iedereen in een bepaalde extase zat. Knap!

* Babymeyal: grappig vooral, maar waarom moet tegenwoordig ook bij metal een heel groot gedeelte op tape staan? Waarschijnlijk omdat ze zichzelf zien als een gimmick?

* Keane: afgelikt, zeer 'kijk mama zonder handen'-gehalte. Niet my cup of tea. Te loom. Te glad. Te ingestudeerd. Weinig beleving.
Vreemd dat ze zo op handen worden gedragen.

* Avril Lavigne: misschien meer van verwacht. Ook vrij ingestudeerde set zonder beleving, maar niet zo hard als bij Keane. Zingt trouwens zeer goed.
Die kritieken over 'ze had er geen zin in' vind ik vreemd.
Ze ziet er nog altijd uit als een twintiger, maar is intussen 38.
Niet dat 38 oud is, maar misschien dat velen nog het huppeldepup van weleer verwachtten?
Al bij al genietbaar.

* Pommelien Thys: doordachte festivalset. Maar als Vlaming vind ik het nog altijd moeilijk om haar op een festival als Pinkpop (of Pukkelpop) te zien, doordat ik nog altijd eerder een 'product' zie staan die stevig in handen worden gehouden door een management.
Op zich niks mis mee, maar dan is bijvoorbeeld een Selah Sue veel authentieker en zal je niet zien opdraven in de zoveelste 'Tien Om te Zien' (wat in Vlaanderen zowat het equivalent is van 'Muziekfeest op het plein').
 

moonliightnyx

Playlistbediener
19 nov 2019
31
27
Douwe Bob was heerlijk in t zonnetje, Matt Maltese klinkt heerlijk nu. Zin in Froukje, Pendulum en Nothing but Thieves!
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
533
331
Het songfestival weekend is natuurlijk niet compleet zonder Sieneke die nu bij Stille Jan optreedt 😜Samen met leden van Rowwen Hèze
 

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
106
117
Ai…. De jeugd van tegenwoordig klinkt me een beetje te veel als autotune smurrie. Vergane glorie wat mij betreft, maar het veld staat vol dus zal wel aan mij liggen?
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
126
81
Ai…. De jeugd van tegenwoordig klinkt me een beetje te veel als autotune smurrie. Vergane glorie wat mij betreft, maar het veld staat vol dus zal wel aan mij liggen?
Ziet er op stream alvast beter en sfeervoller uit dan hun passage op Best Kept Secret
 
  • Leuk
Waarderingen: RimkoW

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.492
8.152
Even een vraagje, Hoe gaat het met het terrein op Pinkpop? Hoe ligt het grasveld erbij?
Mijn vriendin is er morgen een dagje bij en vroeg me even af of ze haar laarzen mee moet. Zit zelf op Graspop en daar is het niet best.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken