Pinkpop 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.498
2.995
Wel bijzonder dat de grootste headliner zo weinig speeltijd krijgt
Zelfs maneskin krijgt de 2 uur
Het is geen geheim dat de ticketverkoop moeilijker dan andere jaren verloopt. Hoe langer je Maneskin laat spelen, hoe meer pintjes je automatisch zult verkopen om de inkomstenderving zoveel mogelijk te compenseren. ;)
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Het is geen geheim dat de ticketverkoop moeilijker dan andere jaren verloopt. Hoe langer je Maneskin laat spelen, hoe meer pintjes je automatisch zult verkopen om de inkomstenderving zoveel mogelijk te compenseren. ;)
En je kunt de pasta / pizza er beter mee wegspoelen.....Eens zien of tijdens dat optreden daadwerkelijk meer wordt gedronken.We gaan het zien en horen.Forza PP.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ik vind het ook altijd grappig om een looproute te maken van een festival waar ik niet heen zou gaan.

Vrijdag:
Jiri11 - Skindred - Acda en de Munnik (voorvak) - Babymetal - Fleddy Melculy - Avril Lavigne (voorvak) - Keane - Maneskin
Zou balen van het gemis van Pommelien Thijs, maar Avril Lavigne is de must van de dag!

Zaterdag:
The Analogues - Froukje - Pendulum (Live) - Calvin Harris
Veel bij stage 4 rondhangen gok ik? Pendulum niet vanuit het voorvak maar daarachter. Ik zou graag willen zien hoe dat op een open podium in het daglicht op Pinkpop wordt ontvangen, beetje ramptoerisme als het ware. Echt, wie dit zo heeft bedacht.... Calvin boven John want die laatste zie je zo 10x per jaar.

Zondag:
Meute - Loreen - The K's - The Interruppters - Greta van Fleet - Hozier - Sam Smith/Jane's Addiction - Ed Sheeran
De enige echte moeilijke clash van het festival zou voor mij Jane's Addiction/Sam Smith zijn. Echt geen idee wt ik daar zou doen. Sterkste dag wel imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wel bijzonder dat de grootste headliner zo weinig speeltijd krijgt
Zelfs maneskin krijgt de 2 uur
Ik vraag me af of Sheeran daadwerkelijk 1,5 uur speelt?
Aan andere kant, zou korter speeltijd misschien wel een lager gage kunnen betekenen, waardoor een headliner van dit kaliber nog haalbaar was (gezien het gekkenhuis qua gage en kosten van heden ten dage)?

misschien eens kijken welke speeltijden hij op andere festivals in 2024 gaat krijgen?

edit, eigenlijk heeft die zondag 2 headliners van 1,5 uur dus?
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Pendulum niet vanuit het voorvak maar daarachter. Ik zou graag willen zien hoe dat op een open podium in het daglicht op Pinkpop wordt ontvangen, beetje ramptoerisme als het ware. Echt, wie dit zo heeft bedacht.... Calvin boven John want die laatste zie je zo 10x per jaar.
Bizar hé. Ik hoop dat ze die livestreamen.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Ik vraag me af of Sheeran daadwerkelijk 1,5 uur speelt?
Aan andere kant, zou korter speeltijd misschien wel een lager gage kunnen betekenen, waardoor een headliner van dit kaliber nog haalbaar was (gezien het gekkenhuis qua gage en kosten van heden ten dage)?

misschien eens kijken welke speeltijden hij op andere festivals in 2024 gaat krijgen?

edit, eigenlijk heeft die zondag 2 headliners van 1,5 uur dus?
Ed Sheeran speelde in de Arena'22 rond de 2 uur dus wie weet is er nog een uitloop mogelijk anders een soort gevalletje krimpflatie. Oftewel minder voor dezelfde gage??
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Goede ontwikkeling. Een van de interessantere namen (niet mijn smaak) op deze afffiche
Dat is het hem juist niet jouw smaak niet die van mijn niet die van vele pinkpop/festival liefhebbers! Wat is er dan nog interessant aan? Dit soort namen blijven boeken en je zakt steeds dieper weg in het moeras...
Ed Sheeran - Sam Smith - Hozier
Het einde van de zondag denk dat het veld vrij leeg zal zijn richting het einde al kan Jane's Addiction nog wat mensen op het veld doen houden
 

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
99
93
Dat is het hem juist niet jouw smaak niet die van mijn niet die van vele pinkpop/festival liefhebbers! Wat is er dan nog interessant aan? Dit soort namen blijven boeken en je zakt steeds dieper weg in het moeras...
Ed Sheeran - Sam Smith - Hozier
Het einde van de zondag denk dat het veld vrij leeg zal zijn richting het einde al kan Jane's Addiction nog wat mensen op het veld doen houden
Nondeju wat een zwartgallige gedachten zeg! Er zijn echt veel mensen die voor een Ed Sheeran/Sam Smith combinatie op komen dagen.

Het zullen misschien niet jouw vriendengroep zijn of de "klassieke rockers" die je ziet, maar dat is t op Pinkpop echt al jaaaaaaaren niet meer. Als je dit soort namen niet wil (i.e. gevestigde namen uit de pop wereld) dan moet je maar dan Graspop gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393
Dat is het hem juist niet jouw smaak niet die van mijn niet die van vele pinkpop/festival liefhebbers! Wat is er dan nog interessant aan? Dit soort namen blijven boeken en je zakt steeds dieper weg in het moeras...
Ed Sheeran - Sam Smith - Hozier
Het einde van de zondag denk dat het veld vrij leeg zal zijn richting het einde al kan Jane's Addiction nog wat mensen op het veld doen houden

Ik denk dat veel mensen blij worden van dat drietal
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Dat is het hem juist niet jouw smaak niet die van mijn niet die van vele pinkpop/festival liefhebbers! Wat is er dan nog interessant aan? Dit soort namen blijven boeken en je zakt steeds dieper weg in het moeras...
Ed Sheeran - Sam Smith - Hozier
Het einde van de zondag denk dat het veld vrij leeg zal zijn richting het einde al kan Jane's Addiction nog wat mensen op het veld doen houden
Veld zal op zondagavond bij Sheeran wel het drukst zijn denk ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en elo

elo

Headliner
3 dec 2013
5.019
3.704
Dat is het hem juist niet jouw smaak niet die van mijn niet die van vele pinkpop/festival liefhebbers! Wat is er dan nog interessant aan? Dit soort namen blijven boeken en je zakt steeds dieper weg in het moeras...
Ed Sheeran - Sam Smith - Hozier
Het einde van de zondag denk dat het veld vrij leeg zal zijn richting het einde al kan Jane's Addiction nog wat mensen op het veld doen houden
Ik denk dat het bij die drie namen heel druk wordt. Bij Jane's Addiction voorspel ik een halflege tent; zoals bij Warpaint.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Als de combi van die 3 zo sterk is, waarom is die dag dan niet in een zucht uitverkocht? Valt dus best wel mee in dat opzicht.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.228
4.500
Pinkpop is al gauw creatief dat de stempel uitverkocht erop mag. Lijkt erop dat zelfs met die wetenschap dit niet in het vooruitzicht is..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken