Pinkpop 2024

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
253
Voor ons is het zo'n 220 KM naar Landgraaf. Ieder jaar proberen we minimaal 1 fesitvaldag mee te pakken, maar dit jaar slaan we over vanwege de line-up. Voor een festival als Pinkpop is voor ons het programma echt doorslaggevend, aangezien er tijdens acts weinig alternatieven zijn qua verdere programmering en randprogramma. Inmiddels hebben we kaarten gekocht voor DTRH en gaan we wellicht naar LL.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.516
3.012
valt me op dat de doorverkoop tickets voor vrijdag afnemen?
lijkt me er op dat de vrijdag een toename in de verkoop heeft gehad?
Keane effect?
Uiteraard. Er zijn weinig mensen die zo zuiver zingen als Tom Chaplin. En dan zijn veruit de meeste nummers van de set ook nog eens gigantische meezingers. Ik heb ze helaas nog maar 1x gezien, maar ik kende alle nummers van de set op Rock Werchter op 1 nummer na.

Ben dan ook wel een groot fan van Keane, al komt het er dus bijna nooit van om ze te zien. Hoe dan ook, als ik niet naar Graspop zou zijn gegaan had ik zeer waarschijnlijk een dagticket voor de vrijdag gescoord.
Die vrijdag zou dan zijn:

Must see:
Keane, Royal Blood, Acda en de Munnik

Want to see:
Maneskin, Avril Lavigne, Babymetal, Skindred

Op de overige dagen zou ik alleen Anouk, Corey Taylor, Greta Van Fleet en Jane's Addiction willen zien.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Voor ons is het zo'n 220 KM naar Landgraaf. Ieder jaar proberen we minimaal 1 fesitvaldag mee te pakken, maar dit jaar slaan we over vanwege de line-up. Voor een festival als Pinkpop is voor ons het programma echt doorslaggevend, aangezien er tijdens acts weinig alternatieven zijn qua verdere programmering en randprogramma. Inmiddels hebben we kaarten gekocht voor DTRH en gaan we wellicht naar LL.
Ja snap ik wel. Voor ons is de afstand gelijk (toevallig ook omgeving Rotterdam?) Wij maken er eigenlijk een soort mini vakantie van! Donderdag hopen we al bijtijds voor het het van Camping A te staan en maandag ochtend gaan we pas weer op het gemakkie weg. Programma is dan voor ons minder doorslaggevend. Maar als we maar 1 dag zouden gaan, moet het wel echt iets zijn wat we graag willen zien, zeker met zo'n afstand
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Voor mij 235 km en waarschijnlijk laatste keer heel weekend. Sfeer altijd uitstekend maar volgende keer wordt het dagje of niks. Na 35 x iets anders.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
253
Ja snap ik wel. Voor ons is de afstand gelijk (toevallig ook omgeving Rotterdam?) Wij maken er eigenlijk een soort mini vakantie van! Donderdag hopen we al bijtijds voor het het van Camping A te staan en maandag ochtend gaan we pas weer op het gemakkie weg. Programma is dan voor ons minder doorslaggevend. Maar als we maar 1 dag zouden gaan, moet het wel echt iets zijn wat we graag willen zien, zeker met zo'n afstand
Flevoland 🤗. In het geval we 1 dag gaan feesten op Pinkpop, dan overnachten we bij voorkeur met de groep in een huisje in de omgeving. Gegeven de kosten wegen we dit wel af met het programma. Er staan dit jaar wel een paar leuke namen tussen hoor, maar het is niet heel denderend. Al had ik het feestje bij Pendulum (live) graag meegemaakt.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
De (volgens mij grote) groep Pinkpop liefhebbers die altijd gitaren willen op het festival, komen de laatste jaren beter tot hun recht op een festival als Jera on Air denk ik.

Maar,, laten we niet vergeten dat voor veel mensen Pinkpop de eerste ervaring is met een (weekend) festival en dat nog wel generaties zo zal blijven.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Tsja, wij stapten in 2011 voor het eerst in. Alles was nieuw, en het programma was, in ieder geval dat eerste jaar, een en al gitaren. Op slag verliefd met zijn allen. En het bleef voor ons jaar in jaar uit een verrukkelijk weekend, dat magische effect heeft Pinkpop echt wel op ons. Maar er ontstond af en toe ook weleens nieuwsgierigheid naar een keer iets anders. En normaal gesproken wist je met Pinkpop pas in maart wat er zoal stond na de persco in Paradiso. Nu kun je op voorhand al in november/december 1 op 1 vergelijken. Het verschil met Werchter is, puur kijkend naar de smaak van ons groepje, jaren niet zo groot geweest in het voordeel van Werchter als dit jaar. Dus gaan we een jaartje op avontuur...
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH en TBK

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.686
Ik moet zeggen, de grootste reden dat ik amper op Pinkpop ben geweest, is vanwege het feit dat het bijna altijd in hetzelfde weekend als Graspop viel. Ik ben één keer een dag op Pinkpop geweest voor The Rolling Stones (en Epica) en dat beviel me wel. We spreken wel over bijna 10 jaar geleden, dus wellicht is er in de tussentijd het één en ander veranderd. Maar destijds was het voor mij gewoon prima. Mooi groot opgezet en lekker op de verschillende podia bandjes kijken. Vond het alleen wel vrij absurd hoe lang je soms moest wachten bij de drankstands. Maar los van dat, zijn er best wel jaren geweest dat ik best weer een dag had willen gaan, omdat er een stuk of vijf/zes bands stonden die me aanspraken. Zeker als de headliner echt een grote band was. Dan heb je er voor een losse concertprijs een 'gratis' dagje uitgebreid voorprogramma en festivalsfeertje bij. Prima deal.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.449
De (volgens mij grote) groep Pinkpop liefhebbers die altijd gitaren willen op het festival, komen de laatste jaren beter tot hun recht op een festival als Jera on Air denk ik.

Maar,, laten we niet vergeten dat voor veel mensen Pinkpop de eerste ervaring is met een (weekend) festival en dat nog wel generaties zo zal blijven.
Jera on Air lijkt me niet zo'n goed voorbeeld, dat is meer een festival van een paar specifieke subgenres (metalcore, hardcore, punk)
dan kan je beter een iets breder festival pakken als graspop of bospop ofso, tenzij je echt groot fan bent van bovenstaande subgenres
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
726
947
Ik drop effe enkele namen en ben benieuwd hoe likely/possible jullie het vinden dat deze nog aangekondigd kunnen worden:
  • Whispering Sons (wel al Dauwpop...)
  • SPRINTS
  • Black Honey
  • Sleaford Mods
  • venbee
  • THAMES
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Voor mij dit jaar voor de 24e keer 225km rijden naar mijn favoriete festival. Ja de headliners zijn dan misschien wel iets minder dan we zouden willen.

Maar Pinkpop blijft gewoon een fijn en relaxt festival, waar ik heen wil. Afgelopen jaar ook weer eens naar Werchter geweest. 5e keer. Maar vindt ‘t daar minder dan op Megaland. Is er veel te druk, waardoor je regelmatig iets niet kunt zien daardoor. Met stages als de Barn.

Op Pinkpop kun je de headliners en grote acts eigenlijk altijd wel zien als je wilt. Megaland vindt ik ook veel overzichtelijker.

Ook campings op Pinkpop zijn relaxter met goed sanitair en spoel toiletten. Vrienden van mij die altijd naar Werchter gingen gaan nu ook alleen naar Pinkpop.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Dit jaar sla ik PP voor het eerst sinds lange tijd over, tenzij zich een buitenkansje voordoet op Ticketswap voor een paar tientjes....
We gaan het dit jaar doen met Werchterzondag (FF), Pukkelpopzondag (QotSA) en bospopvrijdag. Daarnaast hoop ik op tickets voor ACDC in Dessel.
Volgend jaar hoop ik weer op weekendje PP.
 

BeWario

Randprogramma
27 jun 2023
101
96
Ik reed vroeger vanaf Rotterdam (>200km) jaarlijks naar Landgraaf voor een weekend Pinkpop. Echter ging ik toen nog niet naar andere majors, sinds ik andere festivals heb ontdekt ga ik bijna niet meer naar Pinkpop. Op vorig jaar na, echter is het toen voor mij wel duidelijk geworden dat dat echt de laatste keer is geweest.
Zelfde hier. Vorige 2 jaar Lowlands meegepakt, vorig jaar een vol weekend Werchter, en dit jaar DTRH. Het was inderdaad dat een goeie vriendin van me op kruipafstand van t terrein woonde en ik al ieder jaar sinds 2014 ging. Ondertussen is die vriendin verhuisd en de lineup slechter geworden dus ik was serieus aan het overwegen om mn Pinkpop kaartje in te ruilen voor Lowlands of een combi BKS/NSJ..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Mtvw