Pinkpop 2024

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Na voor mij wat minder bekende en
onbekende namen en die ik wel ken maar niet vaak luister geluisterd te hebben wordt ik steeds enthousiaster. En is het gewoon een prima worp namen. Er mogen nog wel wat meer gitaren bij maar dat komt vast goed!!
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Pinkpop is in mijn ogen ook een festival wat al 10 jaar achter de feiten aanloopt, en daarom in vergelijking met LL en DTRH niet sexy is. Enorm ouderwets en wat betreft programming en podia staan ze ver achter op concurrent Werchter. Zelfs met een goede programming, zou ik een dag Pinkpop niet écht overwegen. Het voelt allemaal zo clumsy en onaantrekkelijk. Ik heb echt geen zin om op 1 veld te staan met voor mijn gevoel 100.000 man.

Pinkpop leunt heel erg op de vaste bezoeker. Met namen zoals nu geprogrammeerd zijn, worden er wel echt nieuwe fans 'gemaakt', maar die komen niet terug als er volgend jaar Metallica, ACDC en Stones staan. Het leeft van jaar tot jaar. Het festival an-sich is gewoon niet aantrekkelijk en daarom niet duurzaam.
Je staat toch op Werchter ook op een enorme weide. En daar heb je tenten waar je geeneens binnenkomt met bepaalde optredens.
Maar zoals hier wel vaker gezegegd. Werchter en Pinkpop zitten in een andere categorie qua festivalgrootte. Werchter is wel een stapje groter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
dus we hebben nu 27 namen, van de 62
nog 35 namen tegaan

vrijdag, totaal 20
9 aangekondigd, nog 11 te gaan (waarvan 6 nog voor Stage 4?)

zaterdag, totaal 21
8 aangekondigd, nog 13 te gaan (waarvan 6 nog voor Stage 4?)

zondag, totaal 21
10 aangekondigd, nog 11 te gaan (waarvan 6 nog voor Stage 4?)
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Je staat toch op Werchter ook op een enorme weide. En daar heb je tenten waar je geeneens binnenkomt met bepaalde optredens.
Maar zoals hier wel vaker gezegegd. Werchter en Pinkpop zitten in een andere categorie qua festivalgrootte. Werchter is wel een stapje groter.
Werchter is uitverkocht met zo’n 80.000 toch zo’n 20.000 meer dan Pinkpop. Vindt ‘t Megaland terrein veel overzichtelijker. En fijner dat ‘t niet zo mega groot is als de Werchter weide.

Op PP kun je los van een overlap eigenlijk zo goed als alles zien wat je wil. En hoef je niet zoals op Werchter iets te missen omdat je niet binnen komt of juist extra vroeg in rij moet staan om binnen te komen en daardoor iets mist
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Werchter is uitverkocht met zo’n 80.000 toch zo’n 20.000 meer dan Pinkpop. Vindt ‘t Megaland terrein veel overzichtelijker. En fijner dat ‘t niet zo mega groot is als de Werchter weide.

Op PP kun je los van een overlap eigenlijk zo goed als alles zien wat je wil. En hoef je niet zoals op Werchter iets te missen omdat je niet binnen komt of juist extra vroeg in rij moet staan om binnen te komen en daardoor iets mist
Eens.
Werchter heeft wat meer grote namen, maar dat is voor mij het enige grote pluspunt tov pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

3 biertjes en een koffie

Playlistbediener
3 jun 2022
6
26
Leuk om alle reacties te lezen over de line-up.

Ik heb zelf een brede smaak van muziek en ben sowieso een glas helemaal vol type mens. Ik snap de teleurstelling van mensen maar Pinkpop is niet de enige optie en niemand is verplicht om te komen. Toch moet ik wel toegeven dat het niet de sterkste line-up is. Toch ben ik wel echt blij met de hele Limp Bizkit, Pendulum, Royal Blood, NBT, Greta van Fleet, Acda, Jane's Addiction sub-liners. Elke van deze optredens wordt opzicht een hele feest! En ze allemaal zien in een weekend is gaaf!

Ongeacht je eigen smaak, zijn Calvin Harris en Ed Sheeran gewoon grote namen voor een festival. Had zelf meer rock/metal willen hebben maar ik ga sowieso genieten van het weekend. Er komt vast wel een paar leuke namen erbij. Daarnaast is het altijd goed om kennis te maken met een paar onbekende acts.

Elke nadeel heeft ook zijn voordeel.... geen uitverkocht festival = minder rijen voor de bar.

Pinkpop is deels muziek maar voor mij ook gezelligheid met oude en nieuwe vrienden. Kan niet wachten! ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
15 namen ver........
RW had sowieso ook graag Ed gehad.

Zat dus goed met mijn Calvin Harris gok. Maar lijkt me ook niet plan A te zijn geweest.
Ik vraag me af welke headliber wel plan A is geweest. Alleen Sheeran denk ik..
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
dus we hebben nu 27 namen, van de 62
nog 35 namen tegaan

vrijdag, totaal 20
9 aangekondigd, nog 11 te gaan (waarvan 6 nog voor Stage 4?)

zaterdag, totaal 21
8 aangekondigd, nog 13 te gaan (waarvan 6 nog voor Stage 4?)

zondag, totaal 21
10 aangekondigd, nog 11 te gaan (waarvan 6 nog voor Stage 4?)
Vrijdag heeft denk ik met tinlicker als een stage 4 artiest en zullen sowieso nog 2 grote namen bij komen
Zaterdag heeft met gideon een stage 4 artiest mischien zelfs lauren spencer Smith ook hier zal ook minimaal 1 grote bij komen
Zondag zal enkel nog wat kleintjes bij komen

Dit is niet op waarheid gebaseerd maar enkel een gedachtengang 😉

Zouden we lang moeten wachten op het volgende?
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Vrijdag

Måneskin, Avril Lavigne, Royal Blood, Acda en de Munnik, Cian Ducrot, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats, Polyphia, Tinlicker, Jiri11

Zaterdag

Calvin Harris, Nothing But Thieves, Louis Tomlinson, Pendulum (live), Against The Current, Froukje, Lauren Spencer Smith, Gideon Luciana

Zondag

Ed Sheeran, Sam Smith, Hozier, Limp Bizkit, Greta van Fleet, Calum Scott, Davina Michelle, James Arthur, Jane’s Addiction, Loreen
Op Ed Sheeran na natuurlijk maar een matig headliner trio. Nu wisten we al dat er maar weinig te boeken viel maar eerlijk is eerlijk; Ik heb me 2 jaar geleden bij Pinkpop echt ver boven verwachting goed vermaakt bij måneskin. Daarnaast heeft ook Calvin Harris meer dan genoeg hits om er in ieder geval met een lichtshow er een vermakelijke show van te maken.

Daarnaast zijn Avril Lavigne en Royal Blood fijn aan de bovenkant op vrijdag, is NBT op de zaterdag een prima boeking en doet ook Froukje het gewoon erg goed.

Zondag Sam Smith is niet mijn smaak maar zeker een grote boeking onder Ed Sheeran, past Hozier keurig in dat rijtje en zijn Greta van Fleet en Limp Bizkit voor wat heftiger tegengeluid met hits. Daarnaast is Loreen een songfestival winnares met Euphoria en doet haar songfestivalsong van afgelopen jaar het ook erg goed.

De Nederlandse artiesten zijn zeker niet gek. Acda & de Munnik, Froukje, Davina Michelle zijn allen relevant.

IK ken ook nog een heel aantal artiesten niet, maar kan tot nu toe niet spreken van een slechte line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ik ga niet alles bijlezen. Dat zijn 14 pagina's 😂. Ed Sheeran vind ik echt een goede boeking en had ik niet meer verwacht. Alleen jammer dat daaronder weer Sam Smith staat. Verschrikkelijk vind ik dat. De andere dagen zijn helemaal ruk. Vooral de zaterdag. Eerst maar eens afwachten waar ze nog mee komen. De verkoop zal toch niet vlot gaan....
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Limp Bizkit een ziggo naam? Hoe dan?
Die hebben nog nooit in de ziggo dome gespeeld
laatste keer 013 en daar hadden ze al genoeg moeite om die zaal uit te verkopen
je overschat die band echt behoorlijk

ik zie dat hozier vorige week wel in de ziggo speelde, heb je die bands perongeluk omgewisseld toevallig in je verhaaltje?
Misschien verwarring met Linkin Park
 
Laatst bewerkt:

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Mevrouw Martinez heeft nog niks gehoord wat haar naar Pinkpop laat afreizen.
Dat wordt dan al helemaal al mijn charmes inzetten om voor skydeck tickets te gaan… waar ik zelf al over twijfel of ik dat wel wil.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Ik vind die prijs zo langzaamaan wel een probleem worden. Mijn eerste Pinkpop, 2009, 140 euro, Inc Bruce Springsteen.

Opgetelde inflatie sinds 2009 zou 39% zijn verteld Google mij. Waarom betaal ik dan nu meer dan 100% meer, voor overduidelijk kleinere namen?

Het loopt wel tegen de grens aan nu hoor.
Was het niet zo dat er vanwege nieuwe regelgeving vanuit de overheid een aantal jaar geleden, nu veel minder subsidie naar de culturele sector gaat. Dat kan die inflatie wel verklaren denk ik.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Een paar dingen die mij opvallen:

- Volgens mij is dit een heel erg typische Pinkpop-worp. Misschien zelf wel iets consistenter dan de voorgaande jaren toen nederhoppers naast verdwaalde indie-namen op de line up stonden.
- Pinkpop laat nogmaals zien dat 2024 een lastig jaar is voor headliners. Een echte mismatch zoals Disclosure op BKS zit er niet bij, maar Calvin Harris en Maneskin als headliners?
- De namen in het middensegment zijn echte Pinkpop-namen, maar (weer NBT, weer Greta, weer Royal Blood) komen wel heel snel weer op herhaling. Sam Smith is natuurlijk een prima naam voor PP. Limp Bizkit hadden ze best aan Paaspop kunnen gunnen.
- Tegelijkertijd zijn dit volgens mij de namen die de Pinkpop-bezoekers verwachten en daarom zal het nog best kunnen verkopen.
- Grotere Nederlandse namen: Froukje en Acda & de Munnik lagen voor de hand. Maar geen Jeugd van Tegenwoordig?
- De namen daaronder, zeker op die vrijdag. Ik heb werkelijk geen idee wat het allemaal is, maar ook dat is voor mij kenmerken voor de PP-line ups de afgelopen jaren.
- De ideeën om wat extra geld binnen te halen worden steeds wilder. De gegarandeerde campingplek is tot daar aan toe, maar het tuinterras, waar je vervolgens alsnog voor alle extra's mag betalen....

Alles bij elkaar is het gezien de moeite die ook andere festivals dit jaar hebben met het boeken van namen best een logische line up. Nu zien hoeveel last PP ervan heeft dat er, naast Ed Sheeran, geen grote knallers bovenaan het affiche staan.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Zal je zien dat er straks ruimte ontstaat voor een nieuw festival in NL, dat rock/punk/new-wave georiënteerd is. En dat Mojo gelijk in dit zelfgecreëerde gat springt ;).
Er zou toch al z'n festival in Maastricht komen maar dat is weer afgelast vanwege vergunningen die niet werden gegeven. Als ik mij niet vergist heb🤷
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Een paar dingen die mij opvallen:

- Volgens mij is dit een heel erg typische Pinkpop-worp. Misschien zelf wel iets consistenter dan de voorgaande jaren toen nederhoppers naast verdwaalde indie-namen op de line up stonden.
- Pinkpop laat nogmaals zien dat 2024 een lastig jaar is voor headliners. Een echte mismatch zoals Disclosure op BKS zit er niet bij, maar Calvin Harris en Maneskin als headliners?
- De namen in het middensegment zijn echte Pinkpop-namen, maar (weer NBT, weer Greta, weer Royal Blood) komen wel heel snel weer op herhaling. Sam Smith is natuurlijk een prima naam voor PP. Limp Bizkit hadden ze best aan Paaspop kunnen gunnen.
- Tegelijkertijd zijn dit volgens mij de namen die de Pinkpop-bezoekers verwachten en daarom zal het nog best kunnen verkopen.
- Grotere Nederlandse namen: Froukje en Acda & de Munnik lagen voor de hand. Maar geen Jeugd van Tegenwoordig?
- De namen daaronder, zeker op die vrijdag. Ik heb werkelijk geen idee wat het allemaal is, maar ook dat is voor mij kenmerken voor de PP-line ups de afgelopen jaren.
- De ideeën om wat extra geld binnen te halen worden steeds wilder. De gegarandeerde campingplek is tot daar aan toe, maar het tuinterras, waar je vervolgens alsnog voor alle extra's mag betalen....

Alles bij elkaar is het gezien de moeite die ook andere festivals dit jaar hebben met het boeken van namen best een logische line up. Nu zien hoeveel last PP ervan heeft dat er, naast Ed Sheeran, geen grote knallers bovenaan het affiche staan.
Tuinterras is zorgelijk idd!
Of het is een fout maar onder het luisteren op Spotify kwam ik Rihanna tegen zou die er bij komen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231204_171945_Spotify.jpg
    Screenshot_20231204_171945_Spotify.jpg
    665,8 KB · Weergaven: 45

Gebruikers die dit onderwerp bekijken