Pinkpop 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.213
2.165
Bij dat Skydeck mogen ze wel beter gaan opletten dat de drankjes die binnen worden gehaald ook binnen blijven. Ik vind het raar dat je blijkbaar vrij gemakkelijk binnen X blikken G&T kan halen en vervolgens die op het veld kan uitdelen
Je zal maar extra betalen voor een VIP ticket en nog steeds gin & tonic uit blik moeten drinken.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
615
1.045
Is het heel gek als ik nog nooit in mijn leven van die Olivia heb gehoord? Ik vind mezelf toch een redelijke "muziekkenner", maar ik heb haar nog nooit voorbij zien komen in OOR, 3fm of hier op het forum
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.213
2.165
Is het heel gek als ik nog nooit in mijn leven van die Olivia heb gehoord? Ik vind mezelf toch een redelijke "muziekkenner", maar ik heb haar nog nooit voorbij zien komen in OOR, 3fm of hier op het forum
Die wordt volgensmij best wel heel veel gedraaid op 3FM hoor. drivers license was een kneiter van een radiohit en good 4 you heb ik ook op festivals best geregeld voorbij horen komen.
Maar ik vind het tegenwoordig met het gepersonaliseerde muzieklandschap ook heel lastig om up-to date te blijven met sommige hits. Dus in die zin voel ik je wel.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Is het heel gek als ik nog nooit in mijn leven van die Olivia heb gehoord? Ik vind mezelf toch een redelijke "muziekkenner", maar ik heb haar nog nooit voorbij zien komen in OOR, 3fm of hier op het forum
Ja, dat herken ik wel. Ik heb haar pas vorig jaar ontdekt op Glastonbury. Van tevoren zag ik vooral een Disney meisje. De show op Glasto was typisch Amerikaans, ingestudeerd en totaal niet oprecht (vooral de bandleden). Daarna toch wel wat goede shows van deze dame gezien. Voor de Benelux festivals gewoon midden op de dag ergens. LN zet haar beter neer in de grote zalen. Nieuwe album is wel een mega stap vooruit qua volwassen sound.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
119
151
Ik heb het idee dat sommigen hier toch wel wat onderschatten hoe populair Olivia Rodrigo in haar doelgroep (jong, 90% vrouwelijk) is. Die doet echt niet onder voor Billie Eilish qua populariteit.
Er lekt al wat uit hier en daar. Ziggo Dome dus voor Olivia Rodrigo.
Bekijk bijlage 6370
Dit lijken me de tourdatums van vorig jaar, of ze moet precies dezelfde steden als vorig jaar nog een keer doen
Daarna toch wel wat goede shows van deze dame gezien.
Waar heb je haar na Glastonbury nog gezien?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.820
6.557
Voor de Benelux festivals gewoon midden op de dag ergens. LN zet haar beter neer in de grote zalen.
Ik zie Rodrigo niet op lagere posities dan sub of afsluiter van tweede stage spelen tbh. Helemaal niet meer na dat nieuwe album.

Ziggo zal denk ik ook wel binnen een handomdraai uitverkocht zijn.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.064
1.931
Ik zie Rodrigo niet op lagere posities dan sub of afsluiter van tweede stage spelen tbh. Helemaal niet meer na dat nieuwe album.

Ik dan weer wel, tenminste: op een festival als Pinkpop wel. Elke jaar zijn er wel een aantal namen van tamelijk nieuwe, vaak jonge artiesten die in rap tempo de wereld (lijken te) veroveren omdat hun populariteit een enorme vlucht neemt op de commerciële radio. Ik zie niet in waarom die zo snel in de bovenkant van de line-ups van de grotere festivals terecht moeten komen ten faveure van steady artiesten en bands die al jarenlang aan de weg timmeren en gestaag opklimmen of in ieder geval relevant genoeg blijven door om de zoveel tijd een album af te leveren. Laat het eerst maar eens wat langer zien, en dan heb je het echt verdient om naar het formaat van Swift, Styles of Sheeran door te groeien. En ergens in dat traject wat festivals headlinen voordat je zelfs dat ontgroeit zou mooi zijn. Maar voor het zover is vind ik dat zulke namen gewoon zeer geschikt zijn om de wat vroegere slots van de grote podia te vullen, of wat later op de dag de kleinere stages. De latere tijdslots op de grote podia geef ik liever aan gerenommeerde acts, zoals Pinkpop ook al jarenlang doet/deed. Acts als Alter Bridge, Rise Against, Elbow, White Lies, The Gaslight Anthem, Keane, Wombats, Placebo, Bring me the Horizon etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
194
157
Ik zag op de website dat 30STM komende week met een nieuw album komt, betekend dit ook een tour en zijn ze dan kanshebber voor PP?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.815
1.941
Ik zag op de website dat 30STM komende week met een nieuw album komt, betekend dit ook een tour en zijn ze dan kanshebber voor PP?
Die hebben live even stil gelegen. Met een nieuw album op zak gaan die zeker op tour. Blijft alleen de vraag of ze voor eigen shows gaan in bv een Ziggo Dome of festivals. Maar kan bijna niet missen dat we ze ergens gaan tegenkomen volgend jaar..
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.819
2.451
Die zijn wel klaar, ik luister liever een uur naar een cirkelzaag dan naar die nieuwe singles van hun.
Om mijn vriendin te pleasen een aantal jaren terug naar de Ziggo geweest. Echt een van de minst bevredigende optredens die ik ooit gezien heb. Dat die vent van Kensington plots een nummertje mee kwam doen, was de zure kers op de taart. 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Queen heeft een hele grote productie en het laatste festival waar ze stonden was nog in de tijd van Freddie.... Dat laatste is een grapje maar serieus, festivals doen ze niet. Zoek maar na wanneer hun laatste festivaloptreden was.
Volgens mij klopt dit niet, volgens mij hebben ze ook al festival gedaan met Adam op youtube te zien.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
In de VS hebben ze in de afgelopen 5 jaar op 2 dagfestivals gestaan. Die kun je echter totaal niet vergelijken met de majors hier. Zo'n Global Citizen festival in NYC is bijvoorbeeld meer een soort van charity event.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.815
1.941
Volgens mij klopt dit niet, volgens mij hebben ze ook al festival gedaan met Adam op youtube te zien.
Laat ik het dan zo zeggen. Als ze de laatste 10 jaar 10 festivals hebben gedaan is het veel. Sterker nog, je komt er niet eens aan. De kans dat ze dus plotseling een festivaltour gaan doen lijkt me echt onwaarschijnlijk. Een incidenteel festival is heel misschien mogelijk. Alleen dat kost een vermogen voor een festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken