Pinkpop 2024

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Poeh, dat is amper de helft.... Dit valt niet mee.
Maar als advocaat van de duivel (de eerste post op pagina 666 zie ik) stel ik dat dit een direct gevolg is van het boeken van Calvin Harris als headliner. En ook met Maneskin win je de oorlog niet: ze hebben niet eens voldoende geschikte nummers om een headlineset van 2 uur te kunnen vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Koekdoos

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Als je nu op Ticketswap kijkt kun je dagkaarten kopen die duurder zijn dan de originele tickets bij ticketmaster... Dan snap je de wereld ook niet;). Ik gok dat de kaarten die op tickswap te koop staan op het laatste moment voor bodemprijzen verkocht worden. Ik ben benieuwd wat de laagste prijs gaat worden voor een vrijdag of zaterdag. 80 Euro? Wat denken jullie?
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
213
81
Blij dat ik weer even ingelogd ben om hier zo kort voor de start van mijn favoriete festival alle commentaren te lezen. Heerlijk Nederlands mopperen omdat we van Pinkpop houden, dank!

Vanaf 2004 ben ik elk jaar naar Pinkpop en Lowlands geweest.
Dit jaar nog geen kaart gekocht omdat we volgende week naar Lagago gaan en de week daarna Down the rabbit hole, drie weekenden op rij is wel wat zwaar…

En toch twijfel ik nog enorm om ook naar Pinkpop te gaan, de lineup bevalt mij juist wel.

Verder al jaren de behoefte aan een wat later/beter nacht programma dan de feesttent op camping B. (Misschien eens gaan denken aan een ander terrein voor t festival desnoods)
Dit is een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk, maar die verandering kan er wel aan bijdragen dat er meer bezoekers komen. Het is een illusie om te denken dat Pinkpop altijd hetzelfde kan blijven met ‘gitaren’, veranderen of verdwijnen. (Dat bepaalt de markt)

Of ik nog een kaart koop en voor het eerst in m’n uppie naar PP kom zal vooral afhangen van het weer en anders is het op tv een beetje meekijken en stiekem een traantje weg pinken als niemand kijkt.

Hoe dan ook wens ik alle Pinkpop gangers en het festival een waanzinnig toffe editie toe en dat het in ieder geval droog zal zijn.

Ps. Wel relaxed voor bezoekers dat er de 1e twee dagen minder mensen zijn, maar niet toekomstbestendig natuurlijk.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
661
742
Eerlijk is eerlijk, er staat in het dagprogramma genoeg moois te beleven. Het idee dat ik heb is dat Pinkpop de afgelopen jaren, en met name dit jaar "vis noch vlees" uitstraalt. Jongeren ga je voor die zaterdag echt niet zo gek krijgen om € 145 te betalen terwijl ze dan net zo goed naar de cross of Lowlands kunnen. Voor de 30+er straalt het evenement "jong" uit en die vinden het dan ook niet interessant.

2014 was inderdaad een schitterend programma. Helaas niet aan kaarten geraakt toen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.078
494
Perfect moment voor deze 666 knaller van 10 jaar geleden:

Zover ik me kan herinneren een vet optreden.Ps:maar zie liever zijn vrouw Sheri Moon.
rob zombie GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

legenden

Campingartiest
1 jun 2023
63
37
Als je nu op Ticketswap kijkt kun je dagkaarten kopen die duurder zijn dan de originele tickets bij ticketmaster... Dan snap je de wereld ook niet;). Ik gok dat de kaarten die op tickswap te koop staan op het laatste moment voor bodemprijzen verkocht worden. Ik ben benieuwd wat de laagste prijs gaat worden voor een vrijdag of zaterdag. 80 Euro? Wat denken jullie?
vaak zetten mensen al tijdje terug hun dagkaarten er op bijv, en kijken er een tijd niet naar. niet wetende dat de prijs t op moment niet waard is. Daarbij worden de goedkopere tickets al snel weggekocht, en die zie je dus niet staan.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
395
493
Nog niet heel veel positiviteit hier 🤣. Ondanks alles heb ik er zin in en Pinkpop is totaal niet mijn festival. Enkel een vol weekend in 2008 geweest en een dagje in 2022. 2 keer gezwicht voor de line-up en dit jaar voor de vinklijst van de zoon. Voor mij te massaal en weinig variatie (persoonlijke smaak).

De organisatie leest vast mee hier, dus een paar tips voor de laatste week:
- behandel de bezoekers die wel gaan alsof ze vips zijn
- dus niet beknibbelen op personeel, service, voorzieningen (wc’s, schoonmaak, genoeg waterpunten, fatsoenlijk volle glazen, etc.). Want de mensen die nu komen wil je zeker niet kwijtraken
- als het regent gratis poncho’s uitdelen. Gratis water aan de mensen die vooraan op hun idolen wachten. Kost niks, levert alleen maar blije mensen op
- Soms werkt iets niet zo als je had bedacht, kan gebeuren: bel de Limburger en geef gewoon eerlijk toe dat het een matige line-up is. Geef alle bezoekers van vr/za/weekend 4 muntjes. Beloof beterschap en promoveer de verantwoordelijke voor de line-up naar een andere functie. Daarmee heb je schoon schip voor volgend jaar
- geef dan ook direct aan dat je met alle andere onzin stopt (terras, vaste gast plekken etc)

Mijn reële verwachting van bovenstaande is uiteraard 0. Ik gok erop dat ze kiezen voor de financiële schade beperken, volgend jaar 2 grote namen neerzetten met een zwakke undercard en dan verbaast zijn dat dat ook niet werkt.

Voor de bezoekers:
- behandel alle artiesten (die hun best doen uiteraard) alsof ze het beste concert ooit geven. Je weet nooit wie de nieuwe Ed Sheeran is. Zover ik kan zien in zijn tourschema speelt hij zelden 3 festivals achter elkaar... voor het geld hoeft hij het niet te doen...
- wees lief voor elkaar en maak er een feestje van 🥳
 

Festivalgek94

Playlistbediener
8 dec 2023
35
22
De hoeveelste keer Pinkpop is ‘t voor jou dit jaar?

Zoals jullie misschien al weten wordt dit mijn 24e keer Pinkpop. (eigenlijk 26, iets met jaren die niet doorgingen)

De eerste keer was 1992, met de legendarische sprong van een nog jonge Eddie Vedder, net 15 jaar mocht ik met oudere neef mee.

Daarna nog 10 keer geweest. En sinds 2010 elk jaar. Zoveel mooie en bijzondere momenten meegemaakt tijdens al deze edities.

Het blijft mijn festival!
2007 een dag en vanaf 2008 elk jaar 3 dagen!
Heel veel zin in deze editie!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik weet niet zeker of het hier al langs is gekomen, maar in de categorie goed nieuws:
Na twee afzeggingen door ziekte heeft Corey Taylor gisteren op Download festival gespeeld en lijkt dus gewoon op Pinkpop te kunnen staan :)
gelukkig, toch een dikke must see voor me

Excited Bob Esponja GIF by SpongeBob SquarePants
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken