Nog niet heel veel positiviteit hier
. Ondanks alles heb ik er zin in en Pinkpop is totaal niet mijn festival. Enkel een vol weekend in 2008 geweest en een dagje in 2022. 2 keer gezwicht voor de line-up en dit jaar voor de vinklijst van de zoon. Voor mij te massaal en weinig variatie (persoonlijke smaak).
De organisatie leest vast mee hier, dus een paar tips voor de laatste week:
- behandel de bezoekers die wel gaan alsof ze vips zijn
- dus niet beknibbelen op personeel, service, voorzieningen (wc’s, schoonmaak, genoeg waterpunten, fatsoenlijk volle glazen, etc.). Want de mensen die nu komen wil je zeker niet kwijtraken
- als het regent gratis poncho’s uitdelen. Gratis water aan de mensen die vooraan op hun idolen wachten. Kost niks, levert alleen maar blije mensen op
- Soms werkt iets niet zo als je had bedacht, kan gebeuren: bel de Limburger en geef gewoon eerlijk toe dat het een matige line-up is. Geef alle bezoekers van vr/za/weekend 4 muntjes. Beloof beterschap en promoveer de verantwoordelijke voor de line-up naar een andere functie. Daarmee heb je schoon schip voor volgend jaar
- geef dan ook direct aan dat je met alle andere onzin stopt (terras, vaste gast plekken etc)
Mijn reële verwachting van bovenstaande is uiteraard 0. Ik gok erop dat ze kiezen voor de financiële schade beperken, volgend jaar 2 grote namen neerzetten met een zwakke undercard en dan verbaast zijn dat dat ook niet werkt.
Voor de bezoekers:
- behandel alle artiesten (die hun best doen uiteraard) alsof ze het beste concert ooit geven. Je weet nooit wie de nieuwe Ed Sheeran is. Zover ik kan zien in zijn tourschema speelt hij zelden 3 festivals achter elkaar... voor het geld hoeft hij het niet te doen...
- wees lief voor elkaar en maak er een feestje van