Pinkpop 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Eens betreffende de situatie nu. Maar ik merk wel dat je de band/sound niet helemaal begrijpt. Het komt voor bepaalde groepen mensen als plat over, maar het gaat dieper dan men denkt. Over alles is nagedacht. Ik heb ze altijd als de Duitse Laibach gezien, maar dan iets toegankelijker.

Oh, maar ik snap wel dat het verder gaat dan "en nu gauw bukken". Veel vrienden zijn groot fan, maar het is gewoon echt niet mijn ding.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
Het feit dat er een piemelkanon was, was al voldoende haha. Ik heb het altijd maar een over het paard getilde kermisact gevonden. Hun massale aanhang betekent echter dat die mening niet zo breed werd aangehangen, wat uiteraard prima is.

De huidige ontwikkelingen maken dat ik er echt van af zie en dus een festival zou boycotten als zij er staan, net als bijvoorbeeld bij Arcade Fire, wat een van mijn favoriete bands was.

Maar goed, ook van mijn boycot zal een festival niet sterven ;).
Tsja, ik heb Rammstein een hele tijd geluisterd zonder enig idee te hebben hoe ze eruit zien, laat staan hoe hun live show eruit ziet. Vervolgens maak ik kennis met een clip zoals die van Sonne, en dat maakte het een nog boeiendere act dan het al was op basis van hun muziek. Van mij hoeft vuurwerk, confetti, lasers en vlammen live uberhaupt niet zo, maar ik zie juist bij Rammstein die link wel met die aardolie-achtige, industriële DDR-look. En dat is natuurlijk geëxploiteerd tot wat het nu is. Die opblaaslullen en penis-schuimkanonnen zijn bijna Amerikaanse gimmicks die van mij ook echt niet hoeven, net als die vlammenwerpers aan de gitaren, maar ik kijk daar wel doorheen als ik ze live zie. Daar is de muziek en de boodschap te goed voor...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
440
339
Laat Rammstein alsjeblieft weg blijven en lekker hun eigen shows doen. Zie dan veel liever bands als Within Temptation en Epica, of Delain, Xandria allemaal gave metal bands en veel leuker dan dat geschreeuw van Rammstein.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
Laat Rammstein alsjeblieft weg blijven en lekker hun eigen shows doen. Zie dan veel liever bands als Within Temptation en Epica, of Delain, Xandria allemaal gave metal bands en veel leuker dan dat geschreeuw van Rammstein.
Hmmm. Ik zou de zang van Lindemann nou niet zo snel geschreeuw noemen. De bands die je noemt mogen wat mij betreft zeker langskomen. Het zijn echter geen van allen headliners, dus het zal geen gevalletje ‘in plaats van’ zijn…
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
440
339
Hmmm. Ik zou de zang van Lindemann nou niet zo snel geschreeuw noemen. De bands die je noemt mogen wat mij betreft zeker langskomen. Het zijn echter geen van allen headliners, dus het zal geen gevalletje ‘in plaats van’ zijn…
Geschreeuw is misschien wat te, maar heb ze al paar keer gezien en das goed, hoef ze niet op Pinkpop te zien. De bands die ik noem inderdaad geen headliners maar das prima.

Bon Jovi volgend jaar op wereld tournee die mag van mij best wel komen
 
Laatst bewerkt:

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
De oplossing is zo simpel.
Ik heb er nu een aantal weken over zitten nadenken.

Hoofdpodium en tent tegelijk laten spelen
noord en stage 4 ook

Alle POP. tik tok hypes, meuk, donny, joost, en andere "meezing"acts
dus eigenlijk alles gericht op de "nieuwe pinkpopgangers"
al deze acts verdelen tussen hoofdpodium en stage 4

Alle acts gericht op de "oude pinkpopgangers" kwaliteitsmuziek, hardere werk, op noord of de tent

dan krijg je dus eigenlijk 2 aparte festivals op 1 groot terrein

effectief voor dit jaar dus
Vr
Hoofd/stage 4 bands van dit jaar : Frenna, ellie goulding, niall horn, lumineers,

Noord/ Tent: war on drugs, editors, Hu, haunted youth, nova twins, altin gun, electric callboy

Za:

Hoofd/Stage 4: Xavier rudd, ronde, script, robbie williams, tove lo.

Noord, tent: qotsa, black keys, hollywood vampires, disturbed, sons, zwngere guy, goa, de wolff

Zo:

Hoofd/Stage 4: goldband, donnie, nielson, tomm odell, gayle, one republic,

Noord, tent: Brutus, i prevail, dma's

Wat levert dat op?

Dat het ene soort publiek kan switchen tussen Hoofd en stage 4 (of gewoon blijven staan voor main)


en t andere soort publiek kan switchen tussen noord en tent Of blijven staan voor noord
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
De oplossing is zo simpel.
Ik heb er nu een aantal weken over zitten nadenken.

Hoofdpodium en tent tegelijk laten spelen
noord en stage 4 ook

Alle POP. tik tok hypes, meuk, donny, joost, en andere "meezing"acts
dus eigenlijk alles gericht op de "nieuwe pinkpopgangers"
al deze acts verdelen tussen hoofdpodium en stage 4

Alle acts gericht op de "oude pinkpopgangers" kwaliteitsmuziek, hardere werk, op noord of de tent

dan krijg je dus eigenlijk 2 aparte festivals op 1 groot terrein

effectief voor dit jaar dus
Vr
Hoofd/stage 4 bands van dit jaar : Frenna, ellie goulding, niall horn, lumineers,

Noord/ Tent: war on drugs, editors, Hu, haunted youth, nova twins, altin gun, electric callboy

Za:

Hoofd/Stage 4: Xavier rudd, ronde, script, robbie williams, tove lo.

Noord, tent: qotsa, black keys, hollywood vampires, disturbed, sons, zwngere guy, goa, de wolff

Zo:

Hoofd/Stage 4: goldband, donnie, nielson, tomm odell, gayle, one republic,

Noord, tent: Brutus, i prevail, dma's

Wat levert dat op?

Dat het ene soort publiek kan switchen tussen Hoofd en stage 4 (of gewoon blijven staan voor main)


en t andere soort publiek kan switchen tussen noord en tent Of blijven staan voor noord
Ik ben voor! Blijft de meute ook wat minder de hele dag op het veld staan..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Hoofdpodium en tent tegelijk laten spelen
noord en stage 4 ook
wat ik zou doen...
ik zou Noord en Tent gelijk laten blijven spelen.
alleen zou ik Stage 4 en Zuid meer gelijk trekken, qua tijdslots, zoals het 2019 nog was.
echter, zou ik Stage 4 ook wat 'kleine' acts gelijktijdig laten spelen met Noord/Tent tijdslot.
dus, zo'n 10 acts per dag in Stage 4.
dat verlangt dan wel een lastige productie of dubbele Stage 4, maar dit podium zou doorlopend vertier hebben?
ook zou ik dan dus bij de start van de headliner nog een (akoestische) act op Stage 4 de eerste 3 kwartier laten spelen bij de overlap.
eventueel ook nog een (akoestische) act in de tent om en nabij het laatste uur van de headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
En dat ligt dan niet aan de band
Zoals eerder gezegd, uit nieuwsgierigheid zou ik persoonlijk nagenoeg alles een kans geven, maar muzikaal kijk ik er niet naar uit, en ik zou een massale leegloop echt niet gek vinden. Vind zijn muziek echt niet te hachelen...
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken