Pinkpop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
ben eens benieuwd wat het animo is voor de presale...

vorig jaar kwam je er zonder probleem in, maar als nu letterlijk iedereen zich kan inschrijven, wordt het toch druk morgen om 10;00 ipv dat de drukte zaterdag is om 10:00... ?
Ik verwacht niet dat het storm loopt. De Ed Sheeran dag zal goed gaan. Verder zal alles op het gemak gaan toch? Zal uiteindelijk wel uitverkopen denk ik maar verwacht geen run op kaarten.
 

Chas McPherson

Playlistbediener
19 nov 2023
48
38
Overweeg met de huidige namen alleen op zondag te gaan, maar er zijn nog zoveel open spots op zaterdag... lastig.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
zondag tickets zullen uitverkopen. Hoe snel weet ik niet.

Weekendtickets na een paar maanden ook verwacht ik.

Vrijdag tickets gaan goed verlopen maar niet uitverkocht.

Zaterdag gaat slecht verkopen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Ik verwacht niet dat het storm loopt. De Ed Sheeran dag zal goed gaan. Verder zal alles op het gemak gaan toch? Zal uiteindelijk wel uitverkopen denk ik maar verwacht geen run op kaarten.
Ik denk dat de ligging en ook de prijs van een dagkaart ook de run op zondagkaarten wat tempert.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
ik heb een poging gedaan, van wat ik ongeveer als podiumindeling verwacht, voor de nu aangekondigde namen. Enigszins ook gebaseerd op de topdown indeling op de site.

Vrijdag
ZUID
Måneskin / Royal Blood / Acda En De Munnik (+2)
NOORD
Avril Lavigne / Cian Ducrot (+2)
TENT
Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / Polyphia / Jiri11 (+2)
STAGE4
Tinlicker (+5)

Zaterdag
ZUID
Calvin Harris / Froukje (+3)
NOORD
Nothing But Thieves / Louis Tomlinson (+3)
TENT
Pendulum (live) / Against The Current / Lauren Spencer Smith (+2)
STAGE4
Gideon Luciana (+5)

Zondag
ZUID
Ed Sheeran / Hozier / Greta Van Fleet / Davina Michelle (+1)
NOORD
Sam Smith / Limp Bizkit / Calum Scott / James Arthur (+1)
TENT
Jane's Addiction / Loreen (+3)
STAGE4
(+6)
Dennis waarom denk je dat Louis niet afsluiter is van north en nothing but thieves sub headliner south?

Gewoon benieuwd naar je redenatie. Betekent dat er nog wat moois bij komt op de zaterdag als ik dit zo zie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Dennis waarom denk je dat Louis niet afsluiter is van north en nothing but thieves sub headliner south?
nou, ik twijfelde over Nothing But Thieves, die kunnen ook wel mainstage-sub...
en Louis verwacht ik niet als afsluiter van Noord.

Punt is, op de site staan eerst de headliners genoemd:
Maneskin, Calvin Harris en Ed Sheeran.
Vervolgens denk dat de Noord sluiters genoemd worden:
Nothing But Thieves, Sam Smith en Avril Lavigne, die dan ook ca 1:15 krijgen, denk ik...
Gekke is vervolgens dat er 3 zondag namen genoemd worden, geen kleintjes, Hozier, Limb Bizkit en Greta van Fleet. Waarvan ik dus verwacht dat die op Zuid/Noord hoge spots pakken.
Pas daarna is de eerste naam Louis Tomlinson... waardoor dat ik hem niet hoog op ZUID/Noord verwacht.

Overigens twijfel ik over Against the Current. Of ze tent staan of Noord openen. Ze staan namelijk genoemd voor Davina Michelle, van Davina weten we dat ze mainstage gaat staan (uit de Boulevard aankondiging), Nou kan het zijn dat NL acts iets lager vermeld staan op de site/affiche dan de daadwerkelijk tijdslot die ze gaan krijgen (dat is vaker zo geweest). Maar even uitgaande dat Davina als NL act de mainstage opent of als 2e staat. Datzelfde geldt dan ook voor Froukje die naast Davina genoemd wordt.
Dan lijkt me dat alles wat voor Davina en Froukje genoemd wordt sowieso Mainstage acts zijn, ook eventueel tent afsluiters en de rest wat voor Davina en Froukje genoemd wordt behoort bij grootste deel van de Noord namen. Na Davina en Froukje volgen de eerste namen van Noord podium, de overige tent namen en de Stage 4 namen, Jiri11 wordt als laatste genoemd.

maar goed dat is natuurlijk allemaal speculatief en vrij interpreteerbaar benaderd...

edit, daarnaast nog toevoegen: als je de namen sorteert op alleen zondag, wordt Davina als 7e naam genoemd, Voor mainstage zijn sowieso 5 acts en voor Noord zijn 5 acts. Ed sowieso mainstage afsluiters dan concludeer ik dat er nog 2 of 3 namen op de mainstage staan tussen Ed en Davina, waardoor Davina al 2e of opener mainstage is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Landgraver

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Als de geleakte graspop poster klopt, lijkt me Breaking Benjamin ook wel een goede kanshebber voor Pinkpop.

Ze zouden de donderdag op Graspop staan, dus bijvoorbeeld vrijdag op Pinkpop lijkt me niet verkeerd
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: MarkvD en Jartz

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Als de geleakte graspop poster klopt, lijkt me Breaking Benjamin ook wel een goede kanshebber voor Pinkpop.

Ze zouden de donderdag op Graspop staan, dus bijvoorbeeld vrijdag op Pinkpop lijkt me niet verkeerd
Oehhh! Dat is echt nostalgie voor mij.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
368
302
Als de geleakte graspop poster klopt, lijkt me Breaking Benjamin ook wel een goede kanshebber voor Pinkpop.

Ze zouden de donderdag op Graspop staan, dus bijvoorbeeld vrijdag op Pinkpop lijkt me niet verkeerd
+ Pretty Reckless (herkansing) + Wolfmother + Theory of a Deadman + Turnstile (als we dan toch al zoveel 2022 namen hebben...)
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Breaking Benjamin op vrijdag, Corey Taylor of een andere dergelijke act nog erbij op de zaterdag. Maakt die dagen voor mij ook al wat interessanter.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Pinkpoppers opgelet! Er zijn ticketsoorten en aanvullende artikelen die je alleen kunt kopen zodra je jouw festivalticket aanschaft a.s. zaterdag 9 december om 10:00 uur (of in de presale). Dat betekent dat je deze later niet meer kunt toevoegen of los bestellen. Denk dus goed na of je de volgende tickets of aanvullende artikelen wilt kopen, die enkel beschikbaar zijn tijdens het bestelproces van jouw ticket(s):

⛺ Vaste Gast-Ticket
🧦 Unieke merchandise-items
🩷 Amnesty Pinkpop-hoedje
🅿 P-Glampink en P-Sky Deck

Meer info over de nieuwe ticketsoorten lees je via www.pinkpop.nl/tickets
 

Chas McPherson

Playlistbediener
19 nov 2023
48
38
zondag tickets zullen uitverkopen. Hoe snel weet ik niet.

Weekendtickets na een paar maanden ook verwacht ik.

Vrijdag tickets gaan goed verlopen maar niet uitverkocht.

Zaterdag gaat slecht verkopen.
Zoiets verwacht ik ook. Ik ga tickets voor de zondag veiligstellen en die probeer ik wel weer te lozen als er nog mooie acts bij geboekt worden voor de vrijdag e/o zaterdag. Voor de €290 verschil tussen 2 weekendtickets en 2 dagtickets kan ik nog iets anders bezoeken met mijn zoon (= festivalbuddy). Maar Pinkpop is een traditie, dus één dag moeten we minstens gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken