Pinkpop 2024

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.964
1.750
Toch nog heel even over Foo Fighters. Dat was een gepasseerd station, I know.

Maar ik kom er wel net achter dat er 1 klein detail anders is dan ik aanvankelijk dacht.

Ik dacht namelijk dat ze op twee avonden in Londen speelden, en dat dit de 1e en de 3e Pinkpop dag was, dus vrijdag 21 en zondag 23 juni. Dan zou er tussenin op zaterdag 22 juni op Pinkpop spelen dus zeer onlogisch zijn, omdat ze dan 3 avonden achter elkaar spelen, waarvan de middelste in Landgraaf.

Ik zie dus serieus net pas, lekker scherp weer, dat ze op donderdag 20 en zaterdag 22 juni in Londen staan. Dan zou zondag 23 juni Landgraaf daar dus in theorie nog achter passen. Kans is nog steeds niet groot, want ik zie ze nergens in hun tour (tot nu toe) twee avonden achter elkaar spelen. Maar het uitgangspunt is een fractie gunstiger dan ik dus in eerste instantie dacht.

Lang verhaal kort: ik verwacht ze nog steeds niet, maar in mijn achterhoofd kan ik blijven dromen. Tenzij iemand die droom natuurlijk vakkundig om zeep kan helpen door uit te leggen waarom het op zeker is uitgesloten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

zworp3

Support act
17 mei 2018
855
561
Geen domme vraag, hele terechte, maar niemand weet het antwoord. Net als hoe het kan dat DTRH zonder de RW-headliners en een dag minder evenveel kost.
Omdat er op Werchter 43.000 mensen meer rondlopen. Als driekwart van de RW-bezoekers een weekendticket heeft is dat aan kaartverkoop een omzet van 30 miljoen euro tegenover 11,5 miljoen voor DTRH.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.557
6.234
Toch nog heel even over Foo Fighters. Dat was een gepasseerd station, I know.

Maar ik kom er wel net achter dat er 1 klein detail anders is dan ik aanvankelijk dacht.

Ik dacht namelijk dat ze op twee avonden in Londen speelden, en dat dit de 1e en de 3e Pinkpop dag was, dus vrijdag 21 en zondag 23 juni. Dan zou er tussenin op zaterdag 22 juni op Pinkpop spelen dus zeer onlogisch zijn, omdat ze dan 3 avonden achter elkaar spelen, waarvan de middelste in Landgraaf.

Ik zie dus serieus net pas, lekker scherp weer, dat ze op donderdag 20 en zaterdag 22 juni in Londen staan. Dan zou zondag 23 juni Landgraaf daar dus in theorie nog achter passen. Kans is nog steeds niet groot, want ik zie ze nergens in hun tour (tot nu toe) twee avonden achter elkaar spelen. Maar het uitgangspunt is een fractie gunstiger dan ik dus in eerste instantie dacht.

Lang verhaal kort: ik verwacht ze nog steeds niet, maar in mijn achterhoofd kan ik blijven dromen. Tenzij iemand die droom natuurlijk vakkundig om zeep kan helpen door uit te leggen waarom het op zeker is uitgesloten...
Edit: Londen > Landgraaf > Cardiff > Birmingham lijkt me niet echt logisch haha. Die zullen wel lekker in de UK blijven.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.771
2.357
Geen domme vraag, hele terechte, maar niemand weet het antwoord. Net als hoe het kan dat DTRH zonder de RW-headliners en een dag minder evenveel kost.
Naast het grote verschil in capaciteit zal ook het verschil in terrein, aankleding, randprogramma meespelen.
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Edit: Londen > Landgraaf > Cardiff > Birmingham lijkt me niet echt logisch haha. Die zullen wel lekker in de UK blijven.
Ja, net aangepast inderdaad. Ik zag het. Maar ik zie ze niet naar Landgraaf trekken en dan weer terug naar de UK.
Er is een vliegveld vlakbij Landgraaf ;) Vanuit London Stadium zitten ze zo op City Airport.. Anyway, hoe ging dat liedje van Aerosmith ook alweer?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
299
Zou er nog een goede reden zijn dat Pinkpop een week later is gaan zitten? Het lijken niet de Foo Fighters te zijn, maar het lijke me toch niet onlogisch dat er een (grote) naam is waarvoor dit gedaan is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joa

Lemmen200

Playlistbediener
24 sep 2021
29
17
Toch nog heel even over Foo Fighters. Dat was een gepasseerd station, I know.

Maar ik kom er wel net achter dat er 1 klein detail anders is dan ik aanvankelijk dacht.

Ik dacht namelijk dat ze op twee avonden in Londen speelden, en dat dit de 1e en de 3e Pinkpop dag was, dus vrijdag 21 en zondag 23 juni. Dan zou er tussenin op zaterdag 22 juni op Pinkpop spelen dus zeer onlogisch zijn, omdat ze dan 3 avonden achter elkaar spelen, waarvan de middelste in Landgraaf.

Ik zie dus serieus net pas, lekker scherp weer, dat ze op donderdag 20 en zaterdag 22 juni in Londen staan. Dan zou zondag 23 juni Landgraaf daar dus in theorie nog achter passen. Kans is nog steeds niet groot, want ik zie ze nergens in hun tour (tot nu toe) twee avonden achter elkaar spelen. Maar het uitgangspunt is een fractie gunstiger dan ik dus in eerste instantie dacht.

Lang verhaal kort: ik verwacht ze nog steeds niet, maar in mijn achterhoofd kan ik blijven dromen. Tenzij iemand die droom natuurlijk vakkundig om zeep kan helpen door uit te leggen waarom het op zeker is uitgesloten...
Logistiek gezien zal dit denk ik een probleem zijn omdat je denk ik graag een dag tussen twee shows wilt hebben voor transport en opbouw. Daarbij weet ik niet of dat Foo Fighters een aparte gear opslag heeft voor het Europese vasteland dat zou een hoop schelen 🤔 haha
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
159
107
Logistiek gezien zal dit denk ik een probleem zijn omdat je denk ik graag een dag tussen twee shows wilt hebben voor transport en opbouw. Daarbij weet ik niet of dat Foo Fighters een aparte gear opslag heeft voor het Europese vasteland dat zou een hoop schelen 🤔 haha
Een dag tussen 2 shows is toch helemaal niet noodzakelijk? Bands spelen zo vaak 2/3 dagen na elkaar op een andere locatie. Meestal hebben dit soort bands meerdere materiaal transporten tegelijk tijdens een grote tour.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
ok ok.... ik snap dat Foo Fighters een hot topic zijn na de aankondiging van RW...

Maar wil ff een andere naam er in slingeren... Eminem. Is hij geen kanshebber?
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Zou het wel zuur vinden geen FF.. maar goed.
Stadspark groningen geen grote evementen in 2024 wegens werkzaamheden. Dus daar kan pinkpop wel van profiteren wellicht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken