Pinkpop 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.786
7.625
Wat ik me wel afvraag is wie de nieuwe generatie headliners gaat worden. Wie zijn de vervangers van bv een Foo Fighters Pearl Jam Metallica Depeche Mode Greenday Muse enz.... Of zouden deze over 5 tot 10 jaar nog steeds headliners zijn van de grotere festivals?

Qua leeftijd zijn de meesten nog niet zo oud, die zanger van Muse is pas 45 of iets dergelijks, ook Green Day en Foo Fighters kunnen nog makkelijk 10 jaar doorgaan
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en davadude

legenden

Playlistbediener
1 jun 2023
47
31
Muse gaat sowieso nog wel wat jaren mee inderdaad. Ik denk dat nothing but thieves hun plekje tzt wel zullen overnemen. Qua sound in dezelfde richting ook.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
585
300
Geloof me Dennis. Ik snap de “mwah” maar ik heb haar in 2022 op SZiget gezien. En het is echt niet normaal goed live. Ze danst en zingt top live. Maar goed dit was wel 1 jaar geleden.

Rammstein/ Green Day/ Dua Lipa zou wel een heel goed rijtje zijn. Ik zeg doen!!

Tja, het kan 100% zuiver gezongen worden, als je de muziek niks vind maakt dat niet zoveel uit.

Rammstein - Greenday - John Mayer zou ik wel kunnen waarderen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Rammstein - Greenday - John Mayer zou ik wel kunnen waarderen.
John Mayer zou ik ook toejuichen. Maar PP is naar mijn mening ook altijd wel op zoek naar zeg maar een echte top 40 headliner. Een P!nk Imagine Dragons Bruno Mars. Acts die nog geregeld met liedjes in de hitlijsten staan...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
na 30 augustus weinig meer van Pinkpop, ook op sociale media...

kan me eigenlijk best voorstellen dat ze wakker gemaakt worden als september eindigd ?
Dit is denk ik ook gewoon de eerste headliner. Ligt het meest voor de hand en gaan ook touren volgend jaar. Die komen denk ik gewoon met een grote touraankondiging in oktober/november. De 2e headliner zal wel de pop headliner worden. En als laatste net voor de start van de kaartverkoop (wanneer is die?) komen ze met Rammstein. Zoiets gok ik dat het gaat worden.. Ik neem aan dat we alledrie de headliners toch hebben voor de start van de kaartverkoop?
 
  • Leuk
Waarderingen: SmittyBacall

Landgraver

Support act
13 apr 2021
956
451
Dit is denk ik ook gewoon de eerste headliner. Ligt het meest voor de hand en gaan ook touren volgend jaar. Die komen denk ik gewoon met een grote touraankondiging in oktober/november. De 2e headliner zal wel de pop headliner worden. En als laatste net voor de start van de kaartverkoop (wanneer is die?) komen ze met Rammstein. Zoiets gok ik dat het gaat worden.. Ik neem aan dat we alledrie de headliners toch hebben voor de start van de kaartverkoop?
Zou nu toch in grote lijnen duidelijk moeten zijn wie er tourt en beschikbaar is.Denk dat er toch al deals zijn gesloten met acts.Rest alleen dan de vraag wanneer ze met de eerste headliner naar buiten komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Qua leeftijd zijn de meesten nog niet zo oud, die zanger van Muse is pas 45 of iets dergelijks, ook Green Day en Foo Fighters kunnen nog makkelijk 10 jaar doorgaan
Ja, maar de vraag is niet hoelang de oude generatie headliners zou meegaan, toch. Wel wat de Muse, FF, GD van nu zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.786
7.625
Ja, maar de vraag is niet hoelang de oude generatie headliners zou meegaan, toch. Wel wat de Muse, FF, GD van nu zou zijn.

Laatste deel van t bericht was nog wel de vraag of die namen over 5 a 10 jaar nog steeds headliner zouden zijn, dat denk ik dan dus wel. Maar waarschijnlijk wel aangevuld tegen die tijd met een stel nieuwe headliners a la Maneskin, NBT dan
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Beiden gezien, wat dat betreft hoef je van Dua Lipa echt niks meer te verwachten hoor. Net als P!nk een show die 0 ruimte voor spontaniteit liet. Een podium vol danseressen met paraplu's, en dan zingt P!nk live nog 10x beter ook.
Neem dan een Lorde of Lana Del Rey...
Goeie, denk sws dat er veel verkocht wordt als Lana er zou staan, als je ziet hoe snel de kaartjes voor de Ziggo uitverkocht waren.

Lorde ook top.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Laatste deel van t bericht was nog wel de vraag of die namen over 5 a 10 jaar nog steeds headliner zouden zijn, dat denk ik dan dus wel. Maar waarschijnlijk wel aangevuld tegen die tijd met een stel nieuwe headliners a la Maneskin, NBT dan
Ja, en vooral veel headliners die minder in de gitaarhoek liggen gok ik.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en DennisvdBr

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905
Mwah, dat dachten we eind jaren 90 ook. Daarna gelukkig weer genoeg nieuwe populaire gitaaracts erbij. Verwacht ik voor de komende 10 jaar ook.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Mwah, dat dachten we eind jaren 90 ook. Daarna gelukkig weer genoeg nieuwe populaire gitaaracts erbij. Verwacht ik voor de komende 10 jaar ook.
Zeker. Die ene golf in de 00s die begon vanuit New York (Strokes) en daarna ineens een Arctic Monkeys, The Killers, Editors, Franz Ferdinand, ... tot stand bracht. Zo'n golfbewegin(kje?) heb je nu ook een beetje in de postpunk, en ergens hoop ik dat bands als IDLES, Fontaines DC het ver schoppen, want het idee dat we het moeten doen met Maneskin als opvolger van de gitaar, is een beetje triest...
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
394
135
misschien volgende maand

en bij Hurricane/Southside ook nieuws binnenkort...
daar wordt binnenkort de nieuwe huisstijl voor 2024 bekendgemaakt met het jaarlijkse dier dat op de poster komt. Daar was op de sociale kanalen al een teaser van. Maar inmiddels hebben mensen uit de vroege verkoop de tickets ontvangen en daar staat een das op. En inmiddels ook officieel bekend...
Meestal na de bekendmaking van 'het dier' komt niet vlak daarna het eerste nieuws van Hurricane/Southside

...en als Hurricane/Southside met nieuws komt, volgt daarna niet na al te lang wachten, ook RaR/RiP...
Bij Hurricane/Southside gaat het wellicht om Blink-182. Die hebben afgelopen weekend hun laatste Duitse zaalshow gespeeld. Ze zijn in Duitsland een tikkie groter en kunnen daar makkelijk headliner zijn. Stonden in 2012 en 2017 ook al op het festival. In 2012 waren ze headliner, maar in 2017 co-headliner van Green Day.

Ik kan mij op Pinkpop alleen de laatst genoemde combo voorstellen
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
De nieuwe Musen en Green Days en RHCPs zijn veel eerder de Fred Agains en Billie Eilishen dan de Royal Bloods.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.905
Zeker. Die ene golf in de 00s die begon vanuit New York (Strokes) en daarna ineens een Arctic Monkeys, The Killers, Editors, Franz Ferdinand, ... tot stand bracht. Zo'n golfbewegin(kje?) heb je nu ook een beetje in de postpunk, en ergens hoop ik dat bands als IDLES, Fontaines DC het ver schoppen, want het idee dat we het moeten doen met Maneskin als opvolger van de gitaar, is een beetje triest...
Zo'n Maneskin zie ik ook niet als een toekomstige headliner. Althans, dat hoeft voor mij niet. Je ziet binnen de gitaargenres een interessante 80's opleving met o.a. postpunk, maar ook synthwave en shoegaze/lofi. Ik merk dit ook onder jonge beginnende bandjes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken