Pinkpop 2023

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Top 3 vanaf de stream
1. Electric Callboy
2. QOTSA
3. MGK
En een eervolle vermelding voor The Hu
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Ben er zelf niet geweest, maar als ik de meeste reacties van de mensen hier zo lees en de ervaring van mijn vriendin heb gehoord krijg ik het idee dat het wel 'gezellig is' maar meer ook niet.

De ervaring van mijn vriendin was ook dat je het idee had dat je op de plaatselijke kermis rond loopt, iedereen kent elkaar drinkt gezellig wat met elkaar en de muziek is bijzaak. Helemaal prima, maar alleen jammer dat dan de mensen die voor de muziek gaan daar wel hinder van hebben.
Deze doelgroep zorgt wel voor de meeste horeca omzet, maar wat wil je als organisatie uitstralen?

De namen lopen misschien wel te sterk uiteen, waardoor je misschien bij 't ene publiek ( de rock liefhebber) de plank mis slaat en bij de andere ( pop ) de beste line up hebt. Uiteindelijk gaat het ene het andere uitbannen,

Ik zet mijn geld in op dat PP over een aantal jaren alleen maar de TikTok one hit wonders boekt, kunnen de ouders uit de buurt lekker zuipen met vrienden en de kinders mogen lekker in het voorvak staan.

Geweldig om jullie ervaringen te lezen en verslagen, maar mijn festival zal het niet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Timmetje

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Overigens, iemand anders zei het ook al, maar dat Micheal schreeuwende tuig mogen ze van mij ook gewoon op hunne bek slaan... (excuses voor het taalgebruik).

Dat kudde geschreeuw was vroeger al niet leuk met Joost/Timmiehhh en is nu nog steeds kut
Ja hier heb ik me ook aan geërgerd, vooral op de camping. Ik had eigenlijk gehoopt dat deze trend alweer over gewaaid zou zijn, maar helaas..
 

Ilsedanst

Playlistbediener
13 mrt 2017
5
1
wat heb ik het afgelopen weekend genoten. Ik lees hier verschillende meningen over de diverse line up :nieuwe bezoekers aantrekken of ervoor zorgen dat de oude blijven komen.

Voor mij hoeft er niks te veranderen. Ik vind het heerlijk om rond te lopen, ergens iets leuk te horen om vervolgens helemaal los te gaan op muziek waar ik normaal gesproken nooit naar zal luisteren maar live opeens geweldig vind. Hoe leuk is het dat er verschillende generaties en types rondlopen?

Dank voor de gezelligheid mensen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ben er zelf niet geweest, maar als ik de meeste reacties van de mensen hier zo lees en de ervaring van mijn vriendin heb gehoord krijg ik het idee dat het wel 'gezellig is' maar meer ook niet.

De ervaring van mijn vriendin was ook dat je het idee had dat je op de plaatselijke kermis rond loopt, iedereen kent elkaar drinkt gezellig wat met elkaar en de muziek is bijzaak. Helemaal prima, maar alleen jammer dat dan de mensen die voor de muziek gaan daar wel hinder van hebben.
Deze doelgroep zorgt wel voor de meeste horeca omzet, maar wat wil je als organisatie uitstralen?

De namen lopen misschien wel te sterk uiteen, waardoor je misschien bij 't ene publiek ( de rock liefhebber) de plank mis slaat en bij de andere ( pop ) de beste line up hebt. Uiteindelijk gaat het ene het andere uitbannen,

Ik zet mijn geld in op dat PP over een aantal jaren alleen maar de TikTok one hit wonders boekt, kunnen de ouders uit de buurt lekker zuipen met vrienden en de kinders mogen lekker in het voorvak staan.

Geweldig om jullie ervaringen te lezen en verslagen, maar mijn festival zal het niet zijn.
Het festival boekt letterlijk de grootste artiesten die er zowat zijn en dan kletsen mensen alsof een lokaal bandje op het podium staat. I really feel that one en ben het met je eens.

Heb het wel al eens hier gezegd…maar het helpt oprecht als je wat meer naar voren gaat staan of in een voorvak. Dan heb je daar geen last van
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Het festival boekt letterlijk de grootste artiesten die er zowat zijn en dan kletsen mensen alsof een lokaal bandje op het podium staat. I really feel that one en ben het met je eens.

Heb het wel al eens hier gezegd…maar het helpt oprecht als je wat meer naar voren gaat staan of in een voorvak. Dan heb je daar geen last van
Ook daar werd er bij bepaalde artiesten veelal gepraat helaas. Het was vaak even goed zoeken naar een stil plekje.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Vooral bij stage 4 was het heftig. Bij the Lathums leek het wel alsof ik in een kroeg stond met dronken, praten en schreeuwende mensen. Ben toen maar een stukje naar voren gegaan, want de band zelf was gewoon goed.

Heb me zelden denk ik zo geïrriteerd aan pratende, schreeuwende en dronken mensen op een festival als afgelopen weekend.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Paupervolk zeg. Had ze toevallig een Max Verstappen petje op?
Naja ik val zelf op mannen. Zeg ik wel eerlijk dus die kwam wel even binnen.

Nee ze had vgm lokale pillen op en ze stonk naar bieren. Ze trok ook aan mijn poncho.

Goed je hebt op elk festival irritaties maar op Pinkpop lopen me soms wel echt mensen rond die echt niet goed zijn. Bij Goldband stond ik tegen de barrière aan vlak bij het voorvak en lag een man op de grond te slapen. Iedereen stond al behalve hij. Gaat zijn vrouw aan de haren van een vriendin van mij zitten. “MOOIE HAREN MEID” . Dat waren drie Belgen van net over de grens.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Ik doe een ruwe gok maar ik denk dat mininaam 50% van het publiek werkelijk geen act aandacht bekijkt tijdens die 3 dagen. Zuipen en 's avonds zo zat mogelijk zijn, zo moet het. Het is werkelijk schrijnend hoe weinig mensen de oversteek naar de tent maken voor goede acts als Warpaint, Zwangere Guy of Altin Gun. Ja, er stonden grote namen tegenover, maar er lagen ook nog 20.000 dikke bierbuiken op het veld met een halve liter.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Ooh trouwens! Is leuk als je in de regen je poncho aandoet gedurende de peppers en een lokale huismoeder zes keer homo zit te schreeuwen naar je omdat je een poncho aantrekt en met een vriend staat te genieten van de muziek.
Dit omschrijft denk ik voor mij aardig de reden dat het mijn laatste keer was.

Heb enorm veel leuke gesprekken gehad met vreemden, maar helaas ook veel van dit soort dingen gezien / gehoord.

Vervelend dat je dit mee moest maken in ieder geval, sta je lekker te genieten en dan zoiets
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.799
Naja ik val zelf op mannen. Zeg ik wel eerlijk dus die kwam wel even binnen.

Nee ze had vgm lokale pillen op en ze stonk naar bieren. Ze trok ook aan mijn poncho.

Goed je hebt op elk festival irritaties maar op Pinkpop lopen me soms wel echt mensen rond die echt niet goed zijn. Bij Goldband stond ik tegen de barrière aan vlak bij het voorvak en lag een man op de grond te slapen. Iedereen stond al behalve hij. Gaat zijn vrouw aan de haren van een vriendin van mij zitten. “MOOIE HAREN MEID” . Dat waren drie Belgen van net over de grens.
Wat the flying fuck.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik doe een ruwe gok maar ik denk dat mininaam 50% van het publiek werkelijk geen act aandacht bekijkt tijdens die 3 dagen. Zuipen en 's avonds zo zat mogelijk zijn, zo moet het. Het is werkelijk schrijnend hoe weinig mensen de oversteek naar de tent maken voor goede acts als Warpaint, Zwangere Guy of Altin Gun. Ja, er stonden grote namen tegenover, maar er lagen ook nog 20.000 dikke bierbuiken op het veld met een halve liter.
En ja jullie hebben gewoon gelijk. Misschien wilde ik dit eerst ontkennen maar het is wel zo.

Ik denk wel dat het helpt als je je dan maar zelf verplaatst en zelf leuke mensen hebt die wel van de muziek genieten. Dit doe ik namelijk altijd. Daarnaast kan ik die irritante mensen vrij goed uitzetten. Overigens heb ik me er niet veel aan gestoord dit weekend maar nu het hier benoemt wordt valt het me wel op ja. Bij Bruce was het ook heel erg. Die drie jongens kenden geen enkel nummer….alleen Born In The Usa.

Maar als ik even kijk naar een SZiget…totaal andere sfeer ja. Pukkelpop ook beter.

Op Tomorrowland heb je dan weer het gevoel alsof je bij een fashion event bent beland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Enige nare wat ik zag was iemand die van een vreemde totaal vanuit het niets een halflege beker bier naar het hoofd geslingerd kreeg. Verder eigenlijk alleen aan het gepraat en voordringen bij de standjes gestoord. De sfeer was er niet perse 1 van saamhorigheid maar heb me nooit onveilig gevoeld. Heel jammer en verdrietig om te lezen dat dit voor anderen wel zo was. Dat hoort niet te kunnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het is werkelijk schrijnend hoe weinig mensen de oversteek naar de tent maken voor goede acts als Warpaint, Zwangere Guy of Altin Gun
ja, kan ook liggen aan dat weinig mensen getrokken werden door Warpaint, Zwangere Guy of Altin Gun...

Kan me voorstellen dat de alternatieve acts op North op dat moment meer publiek trekken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken