Pinkpop 2023

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Mijn vriendin gaat PP vrijdag. Aangezien ze geen zin hebben om weer 3 uurtjes naar huis te rijden in de avond gaan ze met de camper staan op Camping de Watertoren. Fietsje achterop, half uurtje fietsen. Klinkt perfect.
Zijn hier ervaringsdeskundige die nog tips hebben om het zo soepel mogelijk te laten verlopen?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
ik zag overigens Tirsa langs de barren lopen zondag, misschien toch een inspectie van de muntprijslijsten?

overigens het interview met Sierk staat in samengevatte versie nu leesbaar op 1Limburg, al heb ik het idee dat er flink wat nieuwe dingen in staan (misschien toch ander interview?)

https://www.1limburg.nl/nieuws/2222647/ombouwen-van-the-boss-naar-pinkpop-flesje-mag-mee

Ombouwen van The Boss naar Pinkpop: flesje mag mee​

Nadat tienduizenden fans afgelopen weekend al genoten van Bruce Springsteen op het Megalandterrein in Landgraaf, wordt hetzelfde podium en weide nu klaargemaakt voor Pinkpop.
"Dat is helaas geen plug-and-play", lacht Sierk Janssen, die verantwoordelijk is voor de productie en de veiligheid op Pinkpop. "Het is echt een gigantische ombouwoperatie. Een staconcert van één artiest is toch wel wat anders dan een festival."

Finetunen​

Er wordt dan ook keihard gewerkt op het Megalandterrein. 24 uur per dag gaat ombouw door. Vorig jaar werden grote veranderingen doorgevoerd op het terrein. Zo werd het Noordpodium gedraaid, verrees een skydeck aan de oostzijde en kreeg ook de tent een nieuwe plek aan de noordkant. "We zijn tevreden over die nieuwe opzet. Die wordt dus behouden. Dit jaar is het vooral finetunen", aldus Janssen.

Beter geluid​

Nieuwe dingen zijn er wel. Zo worden er meer grote speakers halverwege het veld geplaats om het publiek achterin een betere geluidservaring te geven. Ook is de huisstijl opgepoetst, waardoor er nieuwe Pinkpop-letters op het terrein zijn gekomen. Perfect voor een mooi Instagram-plaatje.

Schaduw​

Vanwege de verwachte warmte worden in het noordelijk deel van het terrein wat schaduwplekken gerealiseerd. Vorig jaar was het nog heter en ontstonden er lange rijden voor de gratis watertappunten. Janssen hoopt dat deze met de toevoeging van meer waterpunten wordt tegengegaan.

Flesje water​

"We hebben ook besloten dat iedereen een eigen waterflesje mag meenemen van maximaal een halve liter. Zo kan iedereen zijn eigen flesje vullen." Janssen hoopt op zijn beurt wel dat meegebrachte flesjes ook weer mee terug worden genomen. "Wij doen er alles aan om zo min mogelijk afval te hebben. en we hopen dat we onze bezoekers daarin meekrijgen."
Beter geluid over het veld. Da bevalt me wel heel erg. Ik vind het geluid bij Pinkpop altijd wel prima maar dit klinkt nog beter
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Even het filmpje gekeken. Het worden vier geluidstorens voor de MainStage… dat is echt een flinke upgrade qua sound damn…
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
366
296
Mijn vriendin gaat PP vrijdag. Aangezien ze geen zin hebben om weer 3 uurtjes naar huis te rijden in de avond gaan ze met de camper staan op Camping de Watertoren. Fietsje achterop, half uurtje fietsen. Klinkt perfect.
Zijn hier ervaringsdeskundige die nog tips hebben om het zo soepel mogelijk te laten verlopen?
Einsteinstraat is een grote mensenmassa en kun je niet echt fietsen. Beter is om zsm af te slaan (Mensheggerweg), dan ben je de camping B+C+station massa kwijt.
Verder als je fiets je wat waard is dan neerzetten in een van de fietsenstallingen, fietsen neergezet op straat willen nog wel eens 'omvallen' of 'verplaatsen'

Als laatste de algemene dingen: Drink genoeg, smeer je goed in en niet flikflooien in de bosjes, daar zitten teken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik heb hem nog maar wie heeft schoonmaak tips? Met afwasmiddel spoelen werkt niet proef je het hele weekend nog…
In een pan, kokend water erin en 5 minuten uitkoken.

Beter geluid over het veld. Da bevalt me wel heel erg. Ik vind het geluid bij Pinkpop altijd wel prima maar dit klinkt nog beter
Ik vond het geluid bij Noord afgelopen jaar hele dikke prima, waarbij ik het bij Imagine Dragons op Zuid dan weer vond tegenvallen (terwijl de rest van het weekend het geluid op Zuid ook goed was, zal wel met de wind te maken hebben gehad).
Helemaal goed als ze dat nog wat beter doen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nog meer leesvoer !

Waar zijn The Hu en Electric Callboy....dat zijn tips.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
366
296
Excuse-moi. Bedoelde Electric Callboy
Ik dacht even omdat Haunted Youth erin staat en ze geen clashes willen.
Maar zie dat Dadi Freyr en Zwangere Guy er ook beide in staan.

Dus ja, dan is 3voor12 niet onder de indruk van Electric Callboy, wellicht na PP wel
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Voor de mensen thuis, de volgende acts zijn te zien op de stream en NPO 2 Extra:

VRIJDAG
13:30 MADOUX
14:15 Picture This
15:00 Ellie Goulding
16:00 Electric Callboy
17:00 Niall Horan
18:00 nog niet bekend
19:30 The War On Drugs
20:45 Editors
22:00 nog niet bekend
ZATERDAG
12:30 DeWolff
13:15 Xavier Rudd
14:15 nog niet bekend
15:15 Rondé
16:15 nog niet bekend
21:00 Queens Of The Stone Age
22:15 Robbie Williams
00:00 Go_A
01:00 nog niet bekend
ZONDAG
12:00 Donnie
12:45 Only The Poets
13:30 DMA’s
14:15 Nielson
15:15 Di-rect
16:15 Tash Sultana
17:15 nog niet bekend
20:30 Warpaint
21:30 Machine Gun Kelly
22:45 nog niet bekend
01:00 einde uitzending
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Voor de mensen thuis, de volgende acts zijn te zien op de stream en NPO 2 Extra:

VRIJDAG
13:30 MADOUX
14:15 Picture This
15:00 Ellie Goulding
16:00 Electric Callboy
17:00 Niall Horan
18:00 nog niet bekend
19:30 The War On Drugs
20:45 Editors
22:00 nog niet bekend
ZATERDAG
12:30 DeWolff
13:15 Xavier Rudd
14:15 nog niet bekend
15:15 Rondé
16:15 nog niet bekend
21:00 Queens Of The Stone Age
22:15 Robbie Williams
00:00 Go_A
01:00 nog niet bekend
ZONDAG
12:00 Donnie
12:45 Only The Poets
13:30 DMA’s
14:15 Nielson
15:15 Di-rect
16:15 Tash Sultana
17:15 nog niet bekend
20:30 Warpaint
21:30 Machine Gun Kelly
22:45 nog niet bekend
01:00 einde uitzending
Sow hey dat heeft de NPO knap gedaan. Robbie , Niall , Machine Gun Kelly, Editors , QTSA, TWOD , etc heel veel grote acts
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Wie durft zich eraan te wagen?
Wie gaat Donnie meenemen 😂

Mogelijke gastartiesten..
Mart Hoogkramer
Jan Smit
René Froger
Roxeanne Hazes
Chantal Janssen
Frans Duijts
Wesley Bronkhorst
De Toppers
Willie Wartaal
Wolter Kroes
Bizzey
Peter Beense
Joost
René Karst
Frans Bauer
Gerard Joling

mijn gokje : Frans Duijts en René Froger daar kan hij de meeste nummers mee samen zingen
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
366
296
Wie durft zich eraan te wagen?
Wie gaat Donnie meenemen 😂

Mogelijke gastartiesten..
Mart Hoogkramer
Jan Smit
René Froger
Roxeanne Hazes
Chantal Janssen
Frans Duijts
Wesley Bronkhorst
De Toppers
Willie Wartaal
Wolter Kroes
Bizzey
Peter Beense
Joost
René Karst
Frans Bauer
Gerard Joling

mijn gokje : Frans Duijts en René Froger daar kan hij de meeste nummers mee samen zingen
Vjeze fur 🤐
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken