Pinkpop 2023

Richy@festival

Playlistbediener
20 jun 2022
7
12
Zo alles is gereed. We hebben er weer zin in. Iedere jaar weer een reünie met de Pinkpopvrienden. Alle heel veel plezier, en dankzij Inter voor mij toegankelijk. Hajje
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
hopelijk is het aankomend weekend met 60.000 op het terrein net zo prima geregeld als gisteren met 70.000.

de eerste muntenkassa's was het best druk, terwijl je gewoon aan de overkant van het veld 4 muntautomaten zag waar niemand bij stond (en we sowieso het veld wilde oversteken).
heb eigenlijk alleen smiddag in een kleine rij gestaan bij de frietkraam.
bij de toiletten stond wel een kleine rij (links voor), althans bij de eerste rij wc's en wastafels maar als je 4 meter verder liep naar de volgende rij was je zo aan de beurt en zo bij de kraan.
waren geen taferelen als de vrijdag/zaterdag van Pinkpop 2022.

ingang waren we snel door, dat omlopen ingang via kalm aan laan was wel prima, de exit was wel even lastig ouderwets slenteren richting wc en daarna richting uitgang, fietsenstalling was ook goed geregeld...

het bekertjes cup-to-cup systeem werkte prima, even wennen, maar werkt goed. ook 2 keer bekertje toch maar ingeleverd bij 2 mannetjes die bij prullenbakken stonden en voor je bekertje tokens terug gaven (uitstekend geregeld).
Wij waren vooraf heel terughoudend over het cup-to-cup systeem, maar achteraf was het prima te doen.

tegenvallers:
eerste nummer geluid klote
muntprijs van Mojo 3,60
viel me op dat aan de geluidtorens op het veld geen schermen hingen
leeg bekertje bij je houden door cup-to-cup systeem
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
hopelijk is het aankomend weekend met 60.000 op het terrein net zo prima geregeld als gisteren met 70.000.

de eerste muntenkassa's was het best druk, terwijl je gewoon aan de overkant van het veld 4 muntautomaten zag waar niemand bij stond (en we sowieso het veld wilde oversteken).
heb eigenlijk alleen smiddag in een kleine rij gestaan bij de frietkraam.
bij de toiletten stond wel een kleine rij (links voor), althans bij de eerste rij wc's en wastafels maar als je 4 meter verder liep naar de volgende rij was je zo aan de beurt en zo bij de kraan.
waren geen taferelen als de vrijdag/zaterdag van Pinkpop 2022.

ingang waren we snel door, dat omlopen ingang via kalm aan laan was wel prima, de exit was wel even lastig ouderwets slenteren richting wc en daarna richting uitgang, fietsenstalling was ook goed geregeld...

het bekertjes cup-to-cup systeem werkte prima, even wennen, maar werkt goed. ook 2 keer bekertje toch maar ingeleverd bij 2 mannetjes die bij prullenbakken stonden en voor je bekertje tokens terug gaven (uitstekend geregeld).
Wij waren vooraf heel terughoudend over het cup-to-cup systeem, maar achteraf was het prima te doen.

tegenvallers:
eerste nummer geluid klote
muntprijs van Mojo 3,60
viel me op dat aan de geluidtorens op het veld geen schermen hingen
leeg bekertje bij je houden door cup-to-cup systeem

Ik vond het ook erg goed geregeld en bij de wcs hadden ze extra wakerbakke neergezet met stickers met drinkwater erop voor de gene die het niet wisten op de boels kranen stond wel geen drinkwater echter waren deze gewoon gekoppeld. Cup to cup werkte goed en op de terug weg nog 20 cup to cup muntjes gekregen van een vriendelijke medewerker voor komende week haha
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
597
Mensen zullen afgeronde prijzen op hele euro's wel fijn vinden rekenen..
Waren wel goed gevulde bekers, dus vond prijs nog wel oke eigenlijk.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Bij Bruce is het publiek nog ouder en maakt de muntprijs nog minder uit, dagjespubliek heeft gewoon meer te besteden dus dat zal de reden zijn. Vind 3,60 nog schappelijk als ik naar andere dagevenementen kijk.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
481
194
tegenvallers:
eerste nummer geluid klote
muntprijs van Mojo 3,60
viel me op dat aan de geluidtorens op het veld geen schermen hingen
leeg bekertje bij je houden door cup-to-cup systeem
Sluit ik me bij aan.
Dat recycle systeem, al vaker besproken hier, ik begrijp het maar met een groep(10 personen) is het niet fijn.

En die pitkaarten waren het geld echt waard, alleen al dat je lekker schaduw had en mega veel ruimte.
 
Laatst bewerkt:

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
hopelijk is het aankomend weekend met 60.000 op het terrein net zo prima geregeld als gisteren met 70.000.

de eerste muntenkassa's was het best druk, terwijl je gewoon aan de overkant van het veld 4 muntautomaten zag waar niemand bij stond (en we sowieso het veld wilde oversteken).
heb eigenlijk alleen smiddag in een kleine rij gestaan bij de frietkraam.
bij de toiletten stond wel een kleine rij (links voor), althans bij de eerste rij wc's en wastafels maar als je 4 meter verder liep naar de volgende rij was je zo aan de beurt en zo bij de kraan.
waren geen taferelen als de vrijdag/zaterdag van Pinkpop 2022.

ingang waren we snel door, dat omlopen ingang via kalm aan laan was wel prima, de exit was wel even lastig ouderwets slenteren richting wc en daarna richting uitgang, fietsenstalling was ook goed geregeld...

het bekertjes cup-to-cup systeem werkte prima, even wennen, maar werkt goed. ook 2 keer bekertje toch maar ingeleverd bij 2 mannetjes die bij prullenbakken stonden en voor je bekertje tokens terug gaven (uitstekend geregeld).
Wij waren vooraf heel terughoudend over het cup-to-cup systeem, maar achteraf was het prima te doen.

tegenvallers:
eerste nummer geluid klote
muntprijs van Mojo 3,60
viel me op dat aan de geluidtorens op het veld geen schermen hingen
leeg bekertje bij je houden door cup-to-cup systeem
Kom het niet beter met je eeens zijn Dennis en zo was het ook gewoon! Blij dat er met Pinkpop wel schermen hangen halverwege het veld domme keuze van het management van Bruce
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
En ja fijn wat mensen hier zeggen en roepen. Maar het mooie aan Megaland is toch wel dat je overal goed en prima zicht hebt op het podium. Zowel via de zijkanten…in het midden en helemaal achteraan. Ik vind dat toch altijd bijzonder hoe goed dat zicht blijft
CA721781-F33D-4FB4-9E24-4F6AACB0D278.jpeg
Dit was de situatie, dat is toch niet te doen man. Ik snap ook dat dit helemaal achteraan is, maar 70.000 is wel de ultieme max zo te zien.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Bekijk bijlage 5495
Dit was de situatie, dat is toch niet te doen man. Ik snap ook dat dit helemaal achteraan is, maar 70.000 is wel de ultieme max zo te zien.
Ehm…je ziet het podium toch nog gewoon? Dat is wat ik bedoel. Beetje logisch dat als je achteraan staat je veel mensen voor je hebt. Maar je ziet toch gewoon mooi het podium nog en alles wat erop gebeurt? Bij andere velden heb je dat niet altijd zo.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Met Pinkpop overigens betere geluidstorens ….en grotere schermen. Vond dat erg cheap van Bruce. Maar kan aan mij liggen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Die schermen zijn zelfs amper te zien vanaf die positie helemaal achteraan. :p

80.000 gaat daar nooit te doen zijn toch?
Moet je niet willen. Houden bij 60.000 maar dat is miss niet rendabel genoeg.

Denk dat MOJO toch gisteren lekker gecasht heeft en Bruce. Podium stond al lekker klaar, iedereen heeft minimaal 100 euro betaald, mensen kopen flink eten en drinken meer dan bij eeen arena show denk ik.

Wellicht aantrekkelijker voor meer artiesten om te doen
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Dat er verder geen schermen hingen vond ik wel bijzonder. In Rome en volgens mij iedere andere show van Bruce hing het veld daar vol mee. Zelf geen last van omdat ik links vooraan stond, maar zoals je op die foto hierboven kunt zien is het zicht van achteren wel echt heel slecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Met Pinkpop overigens betere geluidstorens ….en grotere schermen. Vond dat erg cheap van Bruce. Maar kan aan mij liggen.
ik had het idee dat de apparatuur, geluid en schermen niet door de Pinkpop organisatie geregeld waren

was of via management Bruce eigen materiaal of door Mojo
in vergelijking met Pinkpop hing er een truttig setje speakers en de schermen bij Pinkpop lijken mij van hoger kwaliteit (en zeker de hoeveelheid laatste jaren)

maar goed, dat is een aanname

die hoek op de foto is wel bizar druk zeg, dat is toch gewoon een kwestie van een horde mensen die via de ingang binnen komen en meteen blijven hangen?
het lijkt de tijd dat Bruce nog niet bezig was... aan onze kant stond bijna niemand bij de barren, hamburger tent en andere tentjes kon je vaak zo aansluiten. Behalve de frietkramen aan die zijde hadden allemaal een flinke rij belangstelling.
Voorlangs het Skydeck was het goed doorlopen tot voor Bruce starte.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken