Pinkpop 2023

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Daar is Styles echt veel en veel te groot voor inmiddels. Die verkoopt stadions uit.
Geen idee, denk dat er meer artiesten zijn die net zo groot zijn of nog groter die nog geeneens headliner zijn geweest. Die ook prima headliner zouden kunnen zijn.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.182
5.586
Geen idee, denk dat er meer artiesten zijn die net zo groot zijn of nog groter die nog geeneens headliner zijn geweest. Die ook prima headliner zouden kunnen zijn.
Beyoncé is dan ook een sub volgens deze manier van denken. Even grote naam en nog geen headliner geweest op Pinkpop.
Harry Styles verkoopt op zijn eentje +60 000 tickets aan meer dan 90 euro (en dan sta je vanachter op de wei) in een zucht uit, maar zou sub zijn op Pinkpop?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Ik las hier laatst dat RHCP nagenoeg nooit langer speelt dan 1,5 uur. Dan vind ik eigenlijk ook dat je die dag best een sub van behoorlijk kaliber ernaast kan zetten (of zelfs een act van nagenoeg hetzelfde formaat) en die ook 1,5 uur laat spelen. Een SOAD, TOOL, Volbeat, KoL of QOTSA kunnen volgens mij een heerlijke gig van 1,5 uur leveren. Geeft ook wat meer tegengas t.o.v. de headliners op andere dagen die 2 a 2,5 uur zouden spelen…
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.022
4.994
Langer dan anderhalf uur kunnen ze ook niet meer hebben. Dan valt de valse zang van Kiedis en het misgepiel van Frusciante teveel op.
Een mede headliner zou dan ideaal zijn. RHCP tussen 20 uur en 21.30 uur en dan van 22.30 uur tot 0.30 uur een energieke show van TOOL, NIN of SOAD.
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: elo en RalphiePinkpop

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Beyoncé is dan ook een sub volgens deze manier van denken. Even grote naam en nog geen headliner geweest op Pinkpop.
Harry Styles verkoopt op zijn eentje +60 000 tickets aan meer dan 90 euro (en dan sta je vanachter op de wei) in een zucht uit, maar zou sub zijn op Pinkpop?
Beyoncé is niet mijn ding maar heeft wel wat meer hits en gaat ook al wat langer mee dan Styles. Dus die zal zeker geen sub zijn nee.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Beyoncé is niet mijn ding maar heeft wel wat meer hits en gaat ook al wat langer mee dan Styles. Dus die zal zeker geen sub zijn nee.
Wat @theblackmadness volgens mij probeert te zeggen is dat over het algemeen internationale artiesten die stadions en festivalweides uitverkopen niet voor minder dan headliner naar een festival komen. En terecht.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
632
304
Waarom zou Styles geen headliner kunnen zijn op Pinkpop? Springsteen, Coldplay, Ed Sheeran, Metallica etc. hebben er ook gestaan en die zijn nog populairder.

One Direction had veel meer hits dan Styles zelf heeft.

Foo Fighters - Muse - Styles lijkt me mooi voor volgend jaar.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Ik las hier laatst dat RHCP nagenoeg nooit langer speelt dan 1,5 uur. Dan vind ik eigenlijk ook dat je die dag best een sub van behoorlijk kaliber ernaast kan zetten (of zelfs een act van nagenoeg hetzelfde formaat) en die ook 1,5 uur laat spelen. Een SOAD, TOOL, Volbeat, KoL of QOTSA kunnen volgens mij een heerlijke gig van 1,5 uur leveren. Geeft ook wat meer tegengas t.o.v. de headliners op andere dagen die 2 a 2,5 uur zouden spelen…
Zou kunnen, maar volbeat zou ook niet misstaan als headliner denk ik. Vind persoonlijk dat ze dat wel bewezen hebben na pp '22 . Ik bedoel na volbeat voor Imagine dragons liep het half leeg.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Waarom zou Styles geen headliner kunnen zijn op Pinkpop? Springsteen, Coldplay, Ed Sheeran, Metallica etc. hebben er ook gestaan en die zijn nog populairder.
Ed Sheeran stond er in 2014, dat was voor hij écht groot was he. Coldplay in 2011 is ook alweer een ander verhaal dan Coldplay in 2023. En Metallica verkoopt niet zoveel tickets als Styles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.182
5.586
Waarom zou Styles geen headliner kunnen zijn op Pinkpop? Springsteen, Coldplay, Ed Sheeran, Metallica etc. hebben er ook gestaan en die zijn nog populairder.

One Direction had veel meer hits dan Styles zelf heeft.

Foo Fighters - Muse - Styles lijkt me mooi voor volgend jaar.
Ik heb gezegd dat Styles geen sub kan zijn, maar ga nu gwn stoppen hierover, want straks lijkt het nog of ik Harry Styles goed vind

Wilde gwn even zeggen dat een artiest die op zijn eentje makkelijk zo´n weide kan uitverkopen nooit ofte nimmer sub is, maar gwn headliner en als sommigen dat niet inzien dan heeft het ook geen zin om er nog over door te gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Timmetje

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Waarom zou Styles geen headliner kunnen zijn op Pinkpop? Springsteen, Coldplay, Ed Sheeran, Metallica etc. hebben er ook gestaan en die zijn nog populairder.

One Direction had veel meer hits dan Styles zelf heeft.

Foo Fighters - Muse - Styles lijkt me mooi voor volgend jaar.
Oke ik kan zeker begrijpen dat hij het niet voor minder zou doen. Maar aan wie verkoopt styles uit aan gillende keukenmeiden (sorry) Springsteen Coldplay is wel wat meer bereik je denk ik wel een iets breder publiek mee denk ik en net als Beyonce hebben die toch ook wel meer hits.

En ja ik ben bij Coldplay in de arena geweest en Ed Sheeran in Lissabon. En het zijn top artiesten. En toch vind ik persoonlijk Ed Sheeran ook niet echt op pp horen en ik begrijp wel dat ze een breder publiek proberen te trekken. Maar dan vallen straks nog alle snaren weg. En ja sommige bands zullen vergrijzen en wellicht geen festivals meer doen jammer. En ik zou styles zeker wel op pp zien staan alleen gebaseerd op iets uitverkopen ben ik er gewoon niet zeker van of hij dan pp hoort af te sluiten al zou hij er niet mis staan. Maar denk dat het de meeste pinkpopper's toch liever iets van snaren zien/horen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.022
4.994
Waarom zou Styles geen headliner kunnen zijn op Pinkpop? Springsteen, Coldplay, Ed Sheeran, Metallica etc. hebben er ook gestaan en die zijn nog populairder.

One Direction had veel meer hits dan Styles zelf heeft.

Foo Fighters - Muse - Styles lijkt me mooi voor volgend jaar.
Styles is vele malen populairder en groter dan One Direction. Net zoals Robbie tov Take That en Timberlake tov *NSYNC. Net zoals Rammstein en Beyoncé heeft Styles geen festivals nodig. Die zal dan ook nooit op Pinkpop staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Oke ik kan zeker begrijpen dat hij het niet voor minder zou doen. Maar aan wie verkoopt styles uit aan gillende keukenmeiden (sorry)
Daar doe je Styles echt tekort mee.

En ja ik ben bij Coldplay in de arena geweest en Ed Sheeran in Lissabon. En het zijn top artiesten. En toch vind ik persoonlijk Ed Sheeran ook niet echt op pp horen en ik begrijp wel dat ze een breder publiek proberen te trekken. Maar dan vallen straks nog alle snaren weg. En ja sommige bands zullen vergrijzen en wellicht geen festivals meer doen jammer. En ik zou styles zeker wel op pp zien staan alleen gebaseerd op iets uitverkopen ben ik er gewoon niet zeker van of hij dan pp hoort af te sluiten al zou hij er niet mis staan. Maar denk dat het de meeste pinkpopper's toch liever iets van snaren zien/horen.
Er zijn toch altijd drie headliners? Daar hoeft er toch minstens 1 geen rockband van te zijn?

Pinkpop kan sowieso niet voor altijd blijven teren op die oude rockbands.
 
Laatst bewerkt:

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.022
4.994
Rammstein stond in 2016 nog op Pinkpop.
Klopt. Dat was ook meteen de laatste keer en volgend jaar alweer 8 jaar geleden. Slimme keuze om voor een eigen productie te gaan en inmiddels 2 jaar lang bijna iedere show binnen 1 dag uit te verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken